Vergeet ook niet dat vroeger Noord en Zuidholland,Zeeland,Groningen en een deel van Duitsland behoorde by Fryslan..ze hebben het toen al weggegeven...:blast::blast::blast:
Printable View
Ja doei. Als het niet serieus kan blijven ondanks een eerder verzoek gaat -ie op slot, volgende week weer open. Als je niks te melden hebt kun je in Off Topic terecht en als je iets serieus hebt bij te dragen doe je het deze week maar per PB naar een mod.
Ik heb al wel wat akkefietjes achter de rug met verschillende mods en dit heb ik op een gegeven moment een keertje geuit in een topic waar dat goed uitkwam (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=112049).
Dat kan ik dus beter in dit topic doen in het vervolg.
De grootste ergernis van mij ontstond toen Harm z'n Paul Lenders pedalboard had gepost.
Er ontstond een discussie over de prijs van zo'n board wat volgens mij niet meer dan logisch is als je iets dergelijks post.
De mods (vooral Mitch) hebben toen een verbod op die discussie gezet en zijn er meerdere posts van mij gemod/verwijderd.
Ik heb dat topic van dat Paul lenders board gevolgd.
In dat Topic van Harm gaf Harm zelf aan dat hij niet over de prijs wou spreken en dat hij er ook geen discussie over wou. Het is dan ook niet leuk voor de topicstarter, die gewoon z'n board eens wilde showen.
luister, het gaat hier niet over identiteit maar wat je aan te merken hebt op de moderatie, houd ons daar ook aan dan!!
Dat er niets van waar is. Maar het blijft een aparte member, eerder al kopieerde hij een tekst van Pepe en postte het alsof hij het geschreven had:???:
Graag stoppen met speculaties en meningen over coolgreentea. Daar is dit onderwerp niet voor.
Je kunt hier ook zomaar geband worden en helemaal niet te horen krijgen waarom. Dat is ook raar zeg. Zou het niet veel beter zijn dat te laten weten, anders doe je straks weer zo iets en word je zomaar geband.
Speciaal voor Joey:
Daar had je er een stuk of vier van gepost. Moeten we dat echt uitleggen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Hè waar haal je dat nou zo snel vandaan? Kan me bijna niet voorstellen dat ik dat geweest ben. Maar goed, bottem line, toch vind ik dat je daar een pm voor moet sturen met uitleg. Anders snap je er toch helemaal niets van.
Mods kunnen alles zien. En je kunt je niet voorstellen dat jij dat geweest bent, maar je had er een serie van gepost en een berisping gekregen van een collega mod. En je was zo bezopen dat je nog wel kans zag om hem een PB te sturen met de mededeling dat je lekker queensday ging vieren, dus werd het drie dagen inplaats van één. :D
Maar we blijven lachen hoor.
Iedereen die jankt om een ban, moet gewoon lekker oprotten. Lijkt hier godver wel een wijvenclubje zeg....zorg gewoon dat je niet geband wordt.
Oh sorry, mijn opmerking is wellicht niet helemaal naar je smaak?
Bijzonder naar.
Ik loop hier nu al wat jaartjes mee, ben echt niet de beroerdste qua opmerkingen hoor, maar als ik sommige posts lees lijkt het er soms sterk op dat we op een lagereschoolplein staan ofzo...kom toch joh!
(niet persoonlijk hoor, maar het is een algemene opmerking)
ban? prima, maar dan direct 1 week, en stribbelen?...hup..2 weken. Nog eens zeiken? Tot ziens...
Nee, dit is bedoeld als serieus topic en het enige dat nu weer gebeurt, na opening, is een vage aktie van een trol en een paar posts van jou waarin je de onwetende uithangt. Lollig bedoeld waarschijnlijk, maar lollig doe je maar in Off Topic, niet hier.
Ik vind het knap dat jullie dit topic nog steeds open houden na alle shit die er gespuwd is. Alles is inmiddels wel gezegd, denk ik. Het enige wat je nu nog krijgt, zijn individuele vragen over waarom iemand een ban heeft gekregen.
De bedoeling is dat mensen hier hun serieuze kritiek uiten op het functioneren van het team van moderators en die kritiek ook goed onderbouwen. De mods kunnen het dan uitleggen en/of hun beleid verdedigen. En omdat er voortdurend wel het een en ander gebeurt en omdat mods ook fouten maken, moet dit topic open blijven, ondanks dat sommige mensen niet begrijpen waarom ze hier niks te zoeken hebben.
Gooi er maar een slotje op en treed streng, edoch rechtvaardig op!
Ook al is er al vanalles over gezegd, toch vind ik, in het kader van algehele democratie, dat iedereen het recht moet zijn voorbehouden kritiek te leveren op het functioneren van mods/bestuur.....Of dezen hier ook iets mee doen, of zelfs iets mee moeten doen is bijzaak. Zolang dit topic ook maar de pretentie van wederzijds respect weet hoog te houden, moet het dus ook open blijven teneinde constructieve bespiegelingen op het beleid alhier te bespoedigen.
Werner.
Ik ben 't met je eens dat het gewoon open moet blijven om een zichtbaar gesprek over de algemene moderatie (uiteraard binnen grenzen) mogelijk te maken. Alleen je idee dat 't in het kader van de algehele democratie is, klopt niet.
Het is hier geen democratie en dat is ook niet de opzet of het doel. Wij mods proberen het hier voor zo veel mogelijk mensen zo prettig mogelijk te maken en willen daarbij suggesties en kritieken meenemen. Dat betekent echter niet dat je als gebruiker een min of meer directe stem over het mod-beleid of de richting daarvan hebt.
Door de rest van je post had ik het idee dat je dat wel wist, maar toch wilde ik het even aanstippen. Dat democratie-idee lijkt namelijk nogal eens ten onrechte te leven... gitaarforum is echter in de afgelopen jaren nog niet bevrijd door G.W. Bush ;).
Ok, we zijn óf expres om de 'hete brij' heen aan het draaien, of het ligt aan het chattopic, maar ik heb het idee dat m'n posts helemaal niet gelezen worden. Er wordt in ieder geval niet op ingegaan. Misschien hier dan wel :D
Bram toch, het gaat om dit bericht wat ik in het bizarre nieuws postte, maar achteraf vond dat het beter in het chat-topic geplaats had kunnen worden, het dus verwijderde en het opnieuw postte in de chat:
En er was nog maar één reactie, die van jou:Citaat:
Sorry, een ander onderwerp: ik lees net dat Yolanthe bij Jan Smit vandaan is en eigenlijk verbaast mij dat niets.
Niet echt een sterke bijdrage en je dacht dat ik hem heb verwijderd vanwege jouw inhoudelijke hoogstandje. Is niet zo hoor, het is gewoon een dorpsroddel en ik vond die beter op zijn plek in de chat en dus sloeg jouw post helemaal nergens meer op, sterker nog, hij zou onder deze post terechtgekomen zijn:Citaat:
sorry, maar boeiiiûhhhh :cheerup:
Kun je je enigszins voorstellen hoe Bert daarop gereageerd zou hebben Bram?
Maar waarom dan niet beide posts verplaatst? Had een hoop gedoe gescheelt..
Mijn post was in de eerste plaats natuurlijk gericht op jouw mededeling over Jan Smitje en Yolanthe (over inhoudelijke hoogstandjes gesproken :cheerup:). Als het werkelijk zo had geleken dat het een reactie op Bert K's post was, dan had ik er wel een quootje bij geplaatst. Het was me in ieder geval nog niet opgevallen dat er tussen jouw en mijn post eentje tussen zat, maar soit. Het was geen inhoudelijke of constructieve bijdrage van mij, maar eerlijk gezegd zal de relatie van Jan en Yo me ook werkelijk een gigantische rotzorg zijn, zeker als we het over belangrijke zaken als 'linkse propaganda in examenvragen' hebben :D
Nogmaals: het was me ook een werkelijke rotzorg geweest als beide posts voor altijd van de aardbodem waren verdwenen en ze niet meer ter sprake waren gekomen. Dat is dus niet het geval.
Als jij bij nader inzien het toch een onderwerp voor een andere thread vond, dan had je je danoontje-powers ook wel kunnen gebruiken om beide posts te verplaatsen naar die andere thread i.p.v. 'm te wissen, een nieuwe post te plaatsen en zijdelings nog een opmerking over m'n verdwenen post te maken. Ik blijf het toch vreemd vinden dat jij dát blijkbaar nog steeds meer dan normaal vindt.
Even samenvattend:
- Han plaatst een bericht in "bizarre nieuwsberichten" over Y&J
- Han besluit dat dat niet de juiste plek is voor een dergelijk futiel onderwerp en verwijdert het bericht + de enige reactie die er op gekomen is.
- Han plaatst het bericht opnieuw in het chat-topic, hij gebruikt daarbij niet de voor handen zijnde technische hulpmiddelen.
Het netto resultaat is dat twee berichten verplaatst worden naar het topic waar het beter op zijn plek is, dat was ook het resultaat geweest als hij de berichten werkelijk had verplaats, maar ik kan me voorstellen dat Han wellicht niet weet hoe dat werkt of daar op dat moment even niet aan dacht.
Maar het is het eindresultaat dat telt en daarin denk ik dat Han niks verkeerd heeft gedaan.
Kleine opmerking aan het adres van Bram+, dit topic is eigenlijk niet bedoeld voor individuele incidenten, dat had je best via PM kunnen regelen.
Goeiemorgen, het waren twee heel korte posts die beiden nergens over gaan. Moet je mij eens uitleggen wat er verloren is gegaan. Bram loopt dar al een halve dag over te mauwen, Bert heeft hem op niet mis te verstane wijze te kennen gegeven hoe Bert er over denkt. Mith zegt ongeveer hetzelfde als Bert, maar op een andere (impliciete) manier.
Ik ben benieuwd hoe lang we er nog over moeten doorgaan, heb je enig idee Bram?
Inderdaad, maar aangezien jij er nou ook al algemeen op gereageerd hebt lijkt 't me daar nu te laat voor.
Je samenvatting klopte trouwens niet:
- Han plaatst summier bericht over J+Y.
- Bram post: boeiiiiûhhh
- Han verwijdert beide berichten (om wat voor 'n reden dan ook) en plaatst nieuw bericht in andere thread met zijdelings 'n 'sneer' in mijn richting. Niet dezelfde twee berichten dus en netto niet hetzelfde resultaat.
Het eerste, 'algemene', punt is m.i. al wel deels opgelost: Han geeft zelf al aan dat het doorgaans de bedoeling is dat wanneer een mod op enige wijze bij een 'discussie' betrokken is, het modereren aan andere mods overlaat. Daar ging 't me in de eerste plaats om, want het leek er even op dat Han twee petten tegelijk op had. Hieruit kan ik ook opmaken dat hij misschien wel beseft dat hij het niet superhandig had aangepakt, maar dat is speculatie mijnerzijds.
Wat ook had kunnen gebeuren is dat ík een PM'tje had ontvangen over m'n verwijderde bericht (hoewel ik uiteraard toegeef dat 't een weinig constructief bericht was, maar dat is in lijn met wat toegestaan is hier dacht ik), in de trant van: "Bram, ik verwijder je bericht, niet omdat 't bericht me niet aanstaat, maar omdat ik de discussie naar een andere thread wil verplaatsen". Je snapt dat dat in dit geval heel anders overkomt dan hoe het nu gegaan is.
Sorry Marrie, maar ik had dit:
dus moeten verplaatsen? En wat is daarvan de belangrijkheidsfactor?Citaat:
sorry, maar boeiiiûhhhh :cheerup:
Ik denk dat ik Ido maar een mail ga sturen om te vragen voor een extra subforum: de azijnpissershoek. Nee hoor, ik ben niet boos te krijgen, maar ik krijg hier jeuk van aan den sack.