Fantastische 1e post! Welkom op dit forum.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ricochet
Printable View
Fantastische 1e post! Welkom op dit forum.Citaat:
Dank je Chris. Ik hoop dat je er wat mee kunt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
Zoals je ziet heb ik me niet helemaal aan de briefing gehouden. Ik heb dit een paar jaar voor m'n brood gedaan en zo m'n eigen opvattingen over hoe dingen moeten. Maar voor een 1e post wilde ik er niet gelijk een heel quasi-artistiek lulverhaal van maken(dat is namelijk erg makkelijk).
nou dan laat maar eens horen, vind ik wel lachen altijd. moet ik voor me studie ook vaak. "gewoon omdat ik mooi vind" is namelijk geen argument bij ons.
Die badges zijn zo vet!
Desnoods voor op het frontpanel ofzo(tussen standby en knoppen ofzo). Echt een soort Brits klassiek automerk uiterlijk. Gebouwd in een ingekakt gat waar in een oude schuur de vetste dingen gebouwd werden.... 8-)
Super! Vooral die "schilden"... :)
Lijken wel van die ouwe brommerlogo's. :D
Mooi hoor, Rico!!
He Kimmiebimmie :) ff kort off-topic: ben je je kuch-en-knetter pedaaltje aan t verkopen? Beviel die toch niet op de Fender bandmaster?
is meer vanwege het feit de ocd goedkoper is geworden!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
Wow Rico, ERG netjes!!!
Ja, op zich bevalt ie wel, maar ik wil ook heel graag die OCD, wat B2theA al zei. En om die er even bij te kopen is een beetje veel van het goeie. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
Ik vind het ontzettend mooie logo's, alleen denk ik niet dat bij gebruik van één van de middelste twee, CMW-amps lekker gaan lopen in Vlaanderen : het schild lijkt een beetje op een O, waardoor het zou kunnen gelezen worden als OCMW-amps en OCMW is niet overal even geliefd :) (OCMW (Openbare Centra voor Maatschappelijk Welzijn) is Vlaams voor wat in Nederland Algemene Bijstand wordt genoemd denk ik.)Citaat:
Persoonlijk vind ik ze niet mooi voor versterkers, de logo's van ricochet. Het doet mij te veel denken aan treinen, en die schilden die op oude stoomlocomotieven wel eens zaten, stations, of op het logo van een motorfabriek of zo.
Sommige andere logo's zeggen (voor mij) veel meer: versterkers! dan deze.
Edit: zo iets
http://www.railway-clock-auctions.co.uk/evercreech.jpg
He, een metrostation! :D
Speciaal voor Squierforever...
Ik ben uitgegaan van wat ik op mijn eigen (buizen)versterkers zou willen zien, gecombineerd met het criterium dat ik een logo goed vind als het "kewl" genoeg is om op een T-shirt te zetten, en er mee rond te lopen.
Normaal gesproken is "gewoon mooi" bij mij ook geen reden...MAAR...
De wens van Chris was CMW luid en duidelijk over te laten komen. Dat gaat maar op 1 goede manier. De 3 letters uitprinten, en klaar... Helaas is dat ook het saaist.
Wil je de link leggen(assiocieren) naar buizenversterkers kan je de CMW als woordbeeld bewerken door er bijvoorbeeld een monogram van te maken. Dat kan heel fraaie resultaten geven. Het grote gevaar is dat sommige oplossingen erg geforceerd worden. "Leuk en grappig" zijn geen criteria in dit verband. Dat soort ontwerpen zijn net als een mop maar 1 of 2 keer leuk.
Aangezien iedereen zich netjes aan de briefing heeft gehouden heeft zie je dat het allemaal een beetje dezelfde kant opgaat. Dat is niet neerbuigend bedoeld, sommige oplossingen zijn echt goed gedaan. Maar daar was simpelweg geen eer meer voor mij te behalen.
Dus ik heb ervoor gekozen om allereerst de letters CMW zo helder mogelijk te laten communiceren, en daarnaast een apart monogram te maken. Die letters CMW zitten trouwens ook in het monogram, en dat is eventueel(bij grotere naamsbekendheid) ook los te gebruiken. :-)
Alle associaties(ook de zogenaamde negatieve) die ik totnutoe voorbij heb horen komen maken me heel erg blij. Ze hebben een duidelijk nostalgische hang naar vroeger, voorbije ambachtelijke tijden. Waarin dingen nog met een (overdreven) esthetiek werden vormgegeven. Inderdaad gewoon voor de mooi...
Met het monogram krijg ik een sterke associatie met een speakerpaneel van een vooroorlogse buizenradio of versterker uit de jaren '50. Dat heeft me ook geinspireerd.
Dat wordt nog eens versterkt door het geheel de uitstraling te geven van die oude gemailleerde of gietijzeren bordjes. Productietechnisch is dat niet interessant, maar het gaat om de associatie(Ik zou ze gewoon laten lasercutten uit metaal).
Met de vorm en kleur versterk ik nog eens die associatie en vergroot ik de herkenbaarheid.
Getver, wat een ouwehoer-verhaal. Nou weet ik weer, waarom ik dit niet meer doe... :sneaky:
whaha, nou en joh, ik vind ze leuk.
en inderdaad Chris is op zoek naar een logo, maar als je niet voor de 'winst' gaat maar toch een leuke inzending hebt gewoon gooien, het is echt heel leuk om dit allemaal te zien :hippie:
ik zou het zelf echt niet kunnen, en toch blijven mensen maar komen met logo's
lijkt me alleen beetje zwaar voor chris om alles te moeten gaan kiezen...
http://www.techgadgets.in/images/philips-logo-nov.jpgCitaat:
Voor de duidelijkheid: ik vind ze dus wel mooi. Absoluut. Maar niet zo passend voor gitaarversterkers.Citaat:
Maar misschien is het daarom wel een goed idee, omdat je niet meteen associaties hebt met andere merken versterkers. Het heeft zo zijn eigen gezicht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quink
Het doet me trouwens wel denken aan het wapen van Orange, hoewel het er verder niet op lijkt, dus dat is geen ramp. Het lijkt wel een beetje op het Lotus-logo.
Ik had het zo nog niet bezien maar inderdaad het is duidelijk. En ja, hier in vlaanderen zou het gelijk zijn aan: ik heb deze amp in de wibra gekocht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
De anderen zijn wel heel cool om op de faceplate te zetten, zoals het rectifiersymbool bij de recto's.
Citaat:
Wat een geleuter...
Ik ben blij dat je dat zelf doorhad, maar als dat de reden is waarom je het niet meer doet... dat snap ik niet. Dat gelul heb je toch zelf in de hand? Ik heb ooit een blauwe maandag bij een bureau gewerkt waar ook alles werd verkocht met het verhaaltje eromheen. Stront werd verkocht alsof het gouden kunstwerken waren... Leidinggevende die je vertelden maar wat te maken, het verhaal verzinnen we er later wel bij...Citaat:
die verhalen waren nodig om de exorbitante bedragen te rechtvaardigen die bepaalde marcomburo's rekenden.....
ff offtopicCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
zit nu naar je bandje te luisteren FUCKING GAAF!
P'cies, gebakken lucht is duur...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
Praten over je ontwerpen mag je dan vervelend vinden of "niet cool", het is noodzakelijk om te communiceren met niet designers over je ontwerpen.
Ik krijg zo vaak iemand van sales langs die iets "top" dan wel "cool" of "volkomen kut" vindt.
Nee, dat werkt lekker.
Als je ontwerpt voor een klant is het design inzichtelijk maken belangrijk om iemand grip te laten krijgen op het ontwerp, anders ben je voor je het weet dagen bezig met trial & error.
Geen lulverhaal, geen legitimatie van de prijs maar gewoon efficient werken.
Maar goed, misschien kan je het onzin vinden als je niet dagelijks met verschillende opdrachtgevers om tafel zit, dat kan.
Ik zie geen stront?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
Hij vertelt over een beeldmerk en over letters. Bij grote bekendheid werkt het beeldmerk al voldoende. Hij refereert naar oude buizenradio's en ik dacht aan phillips. Phillips heeft het oude beeld merk losgelaten, helaas. Ook dat beeldmerk kon zonder de letters Phillips. Enfin ik vind het een logisch verhaal. En sterker ik vraag me af wat de zin is van het gebruik van de woorden geleuter en stront in antwoord op een serieuze inzending.
Dude, ik zit dagelijks met opdrachtgevers om de tafel, grote jongens en kleinere bedrijven. Wat ik bedoel is dat Ricochet vertelde ZELF een hekel te hebben aan het gelul. Dan denk ik "doe dat dan niet, als het verhaal je schijnbaar tegenstaat. Verpak het dan in een presentatie waar je wel achterstaat." Mijn klanten komen juist terug bij mij vanwege de No Bullshit factor maar wel over de brug komen met een doordacht concept en goed eindproduct.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
Ik zie hier ook geen stront, dat zeg ik toch niet? Ik heb het over stront in mijn voorbeeld verhaaltje over het bedrijf waar ik heb gewerkt... Sterker nog, ik zeg niets over de ontwerpen van Ricochet, ik heb het alleen over het verhaal eromheen en vind het jammer dat iemand die kennelijk wel kwaliteiten bezit het werk de rug toe keert vanwege een bijzaak als het lulverhaal erachter...
Wat communiceer jij over je goeddoordachte concepten? Want wordt het niet vanzelf bullshit als je het gaat uitleggen? Zo lijkt het namelijk. Je noemt praten over je goeddoordacht concept, gelul, wat een bijzaak hoort te zijn.
Het is logisch dat je praat over je ontwerp, maar als je dat kort en bondig doet ben je klaar en is dat voldoende. Je hoeft er niet over te gaan filosoferen, zoals veel bedrijven lijken te doen...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode
Nu moeten ze dat zelf weten hoor, net als de klant die moet zelf weten of hij voor die gebakkenlucht wil betalen of niet.
Dit is wat ik echter niet begreep en niet begrijp en waarschijnlijk ook niet ga begrijpen:
Hij geeft aan dat het geouwehoer de reden is dat hij dit werk niet meer doet. Dat is toch zonde?Citaat:
Cheers to that! Herkenbare situatie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Remedie: voorafgaand aan het ontwerp helder communiceren. Scheelt een hoop trial & error en verdediging achteraf. De kans op een "first time right" is daarmee veel groter waardoor tijdens de presentatie al redelijk snel over de details kan worden gesproken. Veel prettiger dan op zo'n moment te horen krijgen "ik vind het niets" of "ik had eigenlijk een heel ander beeld in mijn hoofd". Dan valt er namelijk nog maar weinig te verdedigen aan je ontwerp, en is iedereen weer terug bij stap 1.
Helder communiceren is 1 ding. Je ontwerpersfilosofie uitdragen is iets anders en moet je eigenlijk maar voor je collega's bewaren. De klant/opdrachtgever/salesboy/directie zit daar doorgaans niet zo te wachten omdat zij ieder met een heel andere bril naar het produkt kijken.
Als ontwerper is het zaak om eerst door hun brillen mee te kijken en er vervolgens "jouw ding" mee te doen.
Precies, vooral dat laatste is erg belangrijk...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkS
you just made my day!!!! :rockon:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Als ik Chris was, zou ik afstappen van de afkorting maar echt een merknaam bedenken. Een vloeiende, goedklinkende naam zegt meer dan een afkorting. Let wel, de afnemersgroep bestaat uit gitaristen, die zijn conservatief en voor het grootste deel mannelijk. Denk bij het ontwerp van een logo dus ook aan automerken en hun logo's (ja, lach maar). En een script-logo is voor de doelgroep ook herkenbaarder dan een paar losse letters.
Dat Philips is afgestapt van hun beeldmerk, is m.i. een goede keuze geweest. Je geeft zelf al aan dat je dat beeldmerk kent van hun buizenradio's. M.a.w. door dat beeldmerk krijg je anno nu een stoffig imago, hoe vooruitstrevend je ook bent met je producten. En wat moet je doen om van dat imago af te komen? Juist, van je beeldmerk afstappen. De letters Philips kunnen prima zonder beeldmerk, kijk maar eens goed naar het lettertype.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dml
Ja, een anagram van zijn naam ofzo!
Crisis Menu Wish Amps
:seriousf:
geintje
Logo's posten! :)
Merknaam veranderen is nu niet haalbaar, CMW naam wordt al 11 jaar gebruikt.
hebbert :sneaky:Citaat:
heb je er nog niet genoeg? :D
Ik vind die badges van ricardo(?) en dat embleem van skietsmeister nog de twee vetste ontwerpen. Alleen denk ik dat die emblemen van ricardo net iets vetter zijn, iets levendiger.Citaat:
:DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Heb 'n aantal op het oog maar voor dat dit te gekke topic verzandt in gedoe over namen of werkwijzen van reclameburo's is het beter om lekker te tekenen/etc. en te posten :)
Ja, en? Denk je dat jouw klantenkring je opeens niet meer kent als je de naam verandert?Citaat:
Geen enkel probleem mee.;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dml
Hahahaha, en als beeldmerk neme men een crusifix.
De metal-amps van Christa krijgen hetzelfde beeldmerk, maar dan ondersteboven. :rockon: