Wtf zo cheap ?? Een marshall AV cabinet kost maar 557 eurotjes NIEUW ?????Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Slash
Die koop je 2dehands voor 500 euro..
Printable View
Wtf zo cheap ?? Een marshall AV cabinet kost maar 557 eurotjes NIEUW ?????Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Slash
Die koop je 2dehands voor 500 euro..
:cooler:Wel, ik heb zo het gevoel dat veel mensen niet weten dat Marshall over het algemeen in Engeland véél goedkoper is. :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
zo, even weer een update.
Ik heb nu diverse keren gerepeteerd met de amp en een paar keer opgetreden. Inmiddels heb ik er een 4x12 kast bij met celestion G12T75 speakers:
http://www.xs4all.nl/~butme/overig/stack.jpg
In de eerste foto stond ie op een koch 2x12. Deze is verkocht.
Op de tweede foto stond ie op een 4x12 met greenbacks, maar dat was een leen-kast.
Ik heb lang getwijfeld welke speakers ik wilde hebben.
Het is uiteindelijk een standaard marshall 1960 geworden met G12T75's
Ik heb lang getest met allerlei speakers voor deze aanschaf.
Mijn bevindingen waren als volgt.
Koch Jensens:
Het klinkt wel, maar het is toch net te klinisch. Deze speakers klinken geweldig bij een Koch amp, maar voor marshall werkt het niet. De marshall brul blijft weg. Bovendien ziet het er niet uit, een marshall top op een koch 2x12
Greenbacks:
Warmte! De ultieme rock sound. Heerlijk voor warme volle leads.
Echter mis ik strakheid in het laag bij palm mutes etc.
V30's:
Erg veel mids. Misschien wel teveel voor de JVM.
Wel een hele mooie klank. Eigelijk heb ik geen objectief oordeel over deze speakers omdat ze in een half open K&E kast zaten
Celestion G12T75 (standaard marshall kast):
Scheller dan de Greenbacks, maar minder klinisch dan de Koch jensens.
Maar wel strakker in het laag dan de greenbacks. Ik heb wel het gevoel dat deze speaker bij deze amp "horen". Het is net alsof de amp het best tot zijn recht komt.
Je kunt eigelijk wel aan het testen blijven. Met die cabs.
Elke speaker heeft weer voordelen ten opzichte van de ander. Waabij het er ook nog van afhangt welke gitaar je gebruikt. Zo vond ik bijvoorbeeld de Godin mooier klinken over de G12T75's dan over de greenbacks. Maar de singing leads van een LP zijn weer mooier over greenbacks.....
Ik heb uiteindelijk maar gewoon een standaard marshall kast gekocht. Een 1960 zoals gezegd, mono/stereo schakelbaar. (wel handig voor mijn stereo 8080 ampje om wat te experimenteren) ook veruit de goedkoopste oplossing trouwens. Voor 350 euro een schakelbare kast in prima staat zonder beschadigingen.
De footswitch heb ik weer terug. Er is gratis een nieuwe schakelaar in gekomen. Ben de switch een klein weekje kwijt geweest.
Ik heb hem nu als volg geprogrammeerd:
1: clean groen master I
2: Crunch oranje master I (voor bijv black crowes crunch)
3: Crunch rood master I (voor als het iets steviger moet)
4: crunch rood + master II + Tube screamer (singing old scool leads)
5: OD1 Oranje master I (vette strakke riffs)
6: OD1 Oranje master II (krijsende solos)
OD2 gebruik ik niet. Nu doen wij ook geen graf-metal achtige dingen, dus ik heb hem ook niet nodig.
Dat met die tube screamer op het crunch kanaal geeft echt een slash achtig geluid. Heerlijk.
De ander voicings ben ik nog mee aan het exprimenteren.
Ik ben er achter gekomen dat clean rood icm met mijn godin echt een overheerlijk the kinks geluid geeft. Erg inspirerend. Ik ontdek steeds meer mogelijkheden en geluiden in deze fantastische amp!
Nou gefeli Martin. Ik ben benieuwd. Ziet er in ieder geval goed uit.
probeer ook eens een RAT van proco.... waanzinnig ! ik gebruik de tubescreamer voor het wat klassiekere rockwerk en de RAT voor het modere, vrijwel dezelfde instellingen (level hoog en drive laag) en dan doen ze precies wat ze moeten doen !!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75
succes
Ik heb een RAT geprobeerd. Klinkt goed idd.
Ik moet alleen veel tweaken om dan de juiste sound te krijgen.
Ik weet niet wat het voor ding is maar hij heeft oa een filter knop.
Een TS is gewoon inprikken en gaan imo.
Hey Stefan zie nu pas dat jij ook hier zit!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door svdijk
Ik kom 2de Kerstdag eens luisteren naar jouw JVM bij Harry, ben benieuwd hoe die klinkt... :rockon:
Hey Mike, wist ook niet dat je hier zat!!!!
Gaaf dat je komt kijk!!!!
De groeten en tot tweede kerstdag :zz: :zz:
Zit hier al een tijdje, ga zelfs een kijkje nemen op de meeting a.s Zondag in Almere...
Eens kijken wat hier zoal aan gespuis rondhangt (grapje guys... :D ).
Trouwens Barend (Courbois) komt daar ook een demo geven.
De JVM bevalt nog steeds prima had ik begrepen aan de berichten (hoorde het ook van Harry btw).
Misschien dat wij (Pay-Black) als jullie support spelen op 2de kerstdag.
Kun je m'n nieuwe JCM 2000 dsl 50 horen :jam:
Greetz, Mike.
Hey Mike, zou gaaf zijn als jullie tweede kerstdag ook kunnen, dan gaan we lekker blazen op het podium!!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mikeyaxeman
Die DSL's zijn idd superversterkers, net iets voor jou trouwens!!
CU tweede kerstdag
Greetz, Stefan :blast: (zonder haar dan)