Een paar maand geleden werd er op MP nog een Galama strat aangeboden, leek hier wel op behalve de EMG's dan, er zaten OBL's op. Ik had natuurlijk geen geld, dus dat scheelde weer een hoop gedoe en onrust.
Printable View
Een paar maand geleden werd er op MP nog een Galama strat aangeboden, leek hier wel op behalve de EMG's dan, er zaten OBL's op. Ik had natuurlijk geen geld, dus dat scheelde weer een hoop gedoe en onrust.
maar klopt het trouwens dat galama vroeger een werkplaats, winkeltje in de stad groningen had? ik kan mij vaag herinneren dat ik er geweest ben, dat moet in 78 of 79 geweest zijn, maar ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of het galama was.
de gitarist van onze toenmalige band kocht er twee bill lawrence pickups, dus wat dat betrft zou het wel eens zo kunnen zijn, galama en bill lawrence hadden een soort van overeenkomst meende ik.
maar ik kan me wel herinneren dat er ook gwone merk gitaren te koop stonden,
ik heb er nog even op een guild gespeelt die voorzien was van een houten slagplaat, en er zat volgens mij ook zo,n galama vogeltje op de slagplaat.
dus is hij waarschijnlijk begonnen met het customizen van gitaren, en vandaaruit in het bouwen gerold?
Kan niet missen denk ik, hoewel iets voor mijn tijd. (Ik kwam van de lagere school in 1979)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo
Dit was mijn eerste kennismaking mat Galama gitaren. De music maker van sept. 1984.
Ik heb de firebird van de voorpagina laatst kort kunnen bespelen en bekijken.
Een bijzonder ervaring om iets wat je 23 jaar van een foto kent ineens in je handen te hebben.
http://pic19.picturetrail.com/VOL103.../269634977.jpg
Kun je je iets herinneren over Hamer gitaren? Volgens mij was Anno Hamer importeur eind jaren 70.
Een van mijn andere liefdes zijn Hamer sunbursts uit deze periode. Anno zag er laatst een staan hier en zijn eerste opmerking was:
"Die heb je niet uit Europa" (wat klopte). Hij kon het zien aan de topkam omdat hij deze destijds plaatste of veranderde.
Jaaaa, die MM heb ik ook. Ik vond die Galama's toen te gek maar had er helaas het geld niet voor. Nu wel maar nu zie je er zelden of nooit een te koop (ik toch niet).
ja die MMs heb ik natuurlijk ook, ik heb ze helemaal stuk gelezen, het boeide mij enorm die gitaarbouw, ik heb indertijd toen mijn eerste gitaar gebouwd van een stuk sipo mahonie, ik wist van niks, dus er klopte ook geen reet van die gitaar, scale lenght, fret spacing ed. klopte niks van. dus hij was ook zo vals als een kraai.
gelukkig weet ik nu beter, maar zoals galama ze bouwde daar zal ik nooit aan kunnen tippen.
maar van de hamer gitaren weet ik niks van, dat galama die importeerde zou best kunnen kloppen, maar dat is mij verder niet bekend.
ik heb een jongen gekend die vroeger bij hem gewerkt heeft, maar die leeft helaas niet meer, die had ons vast een heleboel meer kunnen vertellen.
dit is beter, dames krijgen uiteindelijk rimpels en ander cosmetisch ongemak over de jaren ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
nog even over die firebird modellen, ogen die nu behendiger wat betreft body of zijn ze dat ook?
Ze zijn wat ronder afgewerkt. Met name aan de achterkant.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
Dit maakt ze in mijn beleving wat comfortabeler en eleganter. De constructie is ook anders.
Door de andere hout- en element keuze is de klank ook heel anders dan hun amerikaanse broeders.
Deze is niet van mij, maar kwam hier ooit logeren.
http://pic19.picturetrail.com/VOL103.../228947503.jpg
Rosewood achterkant op de mijne:
http://pic19.picturetrail.com/VOL103.../228948766.jpg
ik denk dat dit mijn droomgitaar zou kunnen zijn.
galama en bill lawrence l500 pickups.
misschien ook nog met een q filter.
doet mij veel denken aan mijn washburn stage die ik ooit gehad heb
mooie foto trouwens
Mooie gitaartjes van Galama.
Altijd zwak voor gehad, niet in de laatste plaats omdat ook ik in Fryslan geboren en getogen ben.
Een beetje off-topic maar kent een van jullie dan ook het werk van Rosenau?
Ik meen mij te herinneren dat Erwin Jawa vroeger op zo'n Rose gespeeld heeft maar kan ook andere gitarist zijn geweest.
Op Gearpage vraagt trouwens net iemand een Galama om te kopen...
Grtz Richard (hoi Fred :-) )