Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
Met wat fantasie kun je ALLE gitaristen overschat noemen. Ik geloof er niet zo in. Ook word ik een beetje moe van al die "beste muzikant" discussies die er altijd bij muzikanten gevoerd moeten worden.
Persoonlijk zal het me worst wezen hoe iemand speelt, of wat voor muziek hij maakt. Als er mensen zijn die het goed vinden, is het een goede muzikant. Dit staat natuurlijk los van persoonlijke smaak, want er zijn genoeg gitaristen waar ik zelf liever niet naar luister.
Ook dat hele snelheid/techniek vs. emotie verhaal hangt me mijn strot uit. Iedereen ervaart emotie op een andere manier. Het afzeiken van een gitarist als Malmsteen met als enige argument zijn zogenaamde emotieloosheid, is gewoon een teken van onbegrip en onwetendheid. Ik ken zat mensen die meer kippevel krijgen van het horen van 1 noot van Malmsteen, dan 1 noot van Frusciante. Die mensen zouden Frusciante dus emotieloos kunnen noemen en krijg je weer zo'n lichtjaren durende welles/nietus discussie. Waanzin is het.
@Tristan: Ik snap je verhaal, maar moet wel zeggen dat er genoeg mensen zijn die de meest ziekelijke fusion kunnen spelen met ballen en met een zelfde soort van losgeslagenheid als bijvoorbeeld Frusciante. Scott Henderson is een goed voorbeeld, of zelfs Landau.