Bedankt voor het delen van deze info, leuke mods. Internet op z'n best. Dat zien we hier de laatste jaren regelmatig heel anders.. Nogmaals bedankt en misschien dat we een sticky van je post moeten maken.
Printable View
Bedankt voor het delen van deze info, leuke mods. Internet op z'n best. Dat zien we hier de laatste jaren regelmatig heel anders.. Nogmaals bedankt en misschien dat we een sticky van je post moeten maken.
+/-, bij lagere MV-instellingen wordt de uitgang v/d PI wat minder belast dus ietsje meer gain dan met puur 'n dubbele pot maar deze schakeling is gewoon echt ok.
Je zou ook 'n iets lagere waarde kunnen gebruiken maar schakelbaar is top (heb ik ook op diverse amps gedaan in het verleden).
'n Tijd geleden heb ik ooit alle posts hier omtrent mods bekeken en praktisch alles kwam van andere fora af of uit boeken. Zelf vertel ik niet over eigen mods/ontwerpen omdat het m'n brood is, GuitarNijboer heeft met zijn LC-mod-beschrijvingen absoluut wat eigens gepost en gedeeld. Voorheen gebeurde dat imho niet of amper.
Ook op diverse Amerikaanse fora ziek ik beroepsmodders/bouwers steeds terughoudener worden wat betreft informatie over hun eigen ontwerpen. Grote amp-fabrikanten struinen fora af voor nieuwe ideetjes en of het fabriceren van re-issues (18 en 20 Watt Marshall HWs: na tig jaar op het 18Watt forum lurken....)
Dat klopt helemaal, daarom ben ik ook zo blij met de info :D
Verder nog wat anders. Ik ga zelf een 2x12 bogner OS kopie maken denk ik. Ik zit alleen te twijfelen over de soort speakers. Ik kan een 4x12 greenback cab maken, een 2x12 g12-65h cabinet. Of een 2x12 v30 cabinet. Geen 4x12 met g12-65h speakers omdat het dan wel erg duur wordt. Wat zal het mooiste klinken? Ik zie dat GuitarNijboer g12-65 speakers gebruikt alleen dan in een 4x12. Klinken deze het beste met de amp? Ik weet de eigenschappen van de speakers wel alleen in combi met deze versterker vind ik het lastig te zeggen ook doordat 100watt aan greenbacks misschien een beetje weinig is en testen in de winkel met mijn eigen top vind ik lastig.
Die Bogner kasten zijn nogal bass-heavy en LC-amps zijn dat meestal ook.....
Hardop denkend:
2 x 65W
4 x H30 (kunnen diverse typen zijn) indien de LC niet veel brighter gemaakt wordt
4 x M20 (oud of Heritage), hoewel niet 100% te garanderen heb ik zelf geen nare ervaringen gehad met 50 Watters op twee of 100 Watters op vier van die 20 Watt speakers
V30s vind ik zelf te modern/te "nu-metal" icm. meer vintage-achtige amps.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Qua info/mods: soms geef ik wat aan of wat tips maar complete ontwerpen post ik niet.
Die Bogner-achtige kasten kunnen inderdaad nogal bass-heavy zijn, dan zou ik er geen '65's in zetten, die hebben van zichzelf ook best wel veel nadruk op de bas.
Een 4x12 met M20's zou errug vet worden, denk ik. Maar wel duur.
4xm20 Heritage leek me ook mooi. Maar dat gaat te duur worden helaas want 4 heritage speakers gaan me 800 euro kosten. En ik moet ook nog een cab voor mijn andere amp bouwen. Dat gaat samen dan te duur worden maar mooi zal het zeker klinken. 2x65 zou misschien kunnen als ik er zelf voor zorg dat de top op zichzelf minder bass heavy wordt. Dan heb ik toch mooie herritage speakers en dan ben ik geen enorme berg met geld kwijt. Het geluid van guitarnijboer is totaal niet modderig en hij gebruikt ook 65 speakers dus het zou lijkt me moeten kunnen. Wel bedankt voor het wijzen op mogelijk teveel bas :)
Die hoeveelheid bas had vooral met het Bogner cabinet te maken en LCs kunnen ook redelijk wat laag bevatten (maar da's aan te passen).
Misschien 'n iets grotere Marshall 2x12" kast (ben even het type# vergeten) of 'n 1936 type en dan twee 65 Watters er in, lijkt mij geen verkeerde set ;)
Een iets grotere Marshall 2x12 zou toch al snel bij een bogner in de buurt komen, misschien is de bogner iets meer oversized maar dan zou de er lijkt me ook in de buurt komen. Als ik het cabinet open back maak dan zal hij lijkt mij voor minder dreunende bass zorgen. Een 1936 copy maken met 65 watters zou zeker ook niet verkeerd zijn. Eigenlijk lijken mij dit de perfecte speakers voor de amp. 130 watt moet lijkt me ook genoeg zijn hoewel je met heritage speakers volgens mij wel voorzichtig moet zijn. Wat verder ook nog mooi is, is dat de totaal prijs helemaal niet zo hoog wordt. 300-350 euro voor een dergelijk cabinet lijkt mij erg mooi.
Bedankt voor de tips en hulp :)