Nou, je hebt het werkelijk weergaloos onderbouwd :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Printable View
Nou, je hebt het werkelijk weergaloos onderbouwd :)Citaat:
dank u zeer, dat waardeer ik echtCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scali
Deze vraag is volgens mij de angel in de discussie. Niemand kan aangeven wat beter is. Iedereen heeft zijn voorkeuren en dat is meestal niet met feiten te onderbouwen.Citaat:
Wat volgens mijn bescheiden mening wel terecht is opgemerkt zijn de feiten dat modeling steeds beter in staat is om buizen te imiteren en dat door de mix komen vooral afhangt van je afstelling ten opzichte van de rest van de band.
Beste Anders, je hoeft echt niet anders in te pakken het komt op het zelfde neer.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anders Destium
En trouwens wat is jouw podium ervaring ?
Maar wil je nog wel even een lijstje geven van apparatuur die je voor 2049e kunt kopen, die 'beter' is dan de Vetta II? Ik ben wel benieuwd waar je mee op de proppen komt.Citaat:
Mensen waarom moet het nou allemaal zou persoonlijk worden?! Houd het een beetje gezellig :)
En nog een opmerking voor Joey Handsome:
Ik speel oa ook in een cover band, en daar ben ik voortdurend aan het switchen van geluid. bv: van U2 (streets of have no name of zoiets), naar Van Halen, of van Chic naar Lenny Kravitz. Dat zijn zulke grote sprongen in geluid, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat je dat even makkelijk en snel kunt switchen met een buizenbak met wat effecten spullen ervoor. (met één druk op de knop heb ik een totaal ander geluid)
Tenzij je natuurlijk niet het doel hebt om mensen te 'imiteren' qua geluid en puur alleen je 'eigen' geluid wil maken. Maarja, je bent niet voor niets een cover band... Met eigen muziek speelt dit probleem niet zo erg lijkt me, omdat je dan meestal wel globaal in dezelfde stijl aan het spelen bent en dus ongeveer hetzelfde soort geluid.
ja, kijk dat begijp ik wel, maar het lijkt mij ook niet echt nodig voor een coverband, je speelt die covers namelijk voor een publiek dat hoogstwaarschijnlijk het verschil niet hoort tussen die presets, jij als gitarist natuurlijk wel, maar als je de eerste de beste leek vraagt of ie verschil hoort tussen de ac/dc sound en die van lenny, dan hoort ie dat niet, daarom vind ik dat modelling onnodig veel functies heeft en dat je net zo goed een buizenbak kan kopen met wat pedalen voor een aantal zeer solide geluiden, inplaats van een hele hoop die de plank net mis slaan. Is een mening natuurlijkCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefox
met rsiCitaat:
(tien tekens)
En wat als ze de plank niet misslaan? Dan is het toch ideaal, of heb ik nog iets over het hoofd gezien? Vast wel, er komt altijd wel een nieuw excuus :)Citaat:
Nou, zo lang kan die lijst niet zijn... Zelfs als je alleen maar Boss-pedaaltjes koopt voor die 2049e, dan kom je niet veel verder dan een stuk of 25 pedaaltjes...Citaat:
Je mag natuurlijk ook gewoon toegeven dat je uit je nek liep te kletsen, ipv van dit soort slappe excuses.