GIL!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHMC
Printable View
GIL!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHMC
Ik denk dat ik ook wel bij de club hoor, gezien dat het meerendeel van mijn gitaren de naam Ibanez draagt...
JEM7VWH: het tacky witte apparaat, speelt lekker en klinkt ook erg goed. Hoeft niet meer omschreven te worden...EVO is het bewijs.
JEM90HAM: lekker glimmend opzichtig geval, speelt ook lekker en klinkt nog wat gedefinieerder dan de witte. Basswood vs. Alder...Jem neck vs. Super Wizard...verschillende gitaren dus ook al hebben ze allebei EVOs. De 7vwh klinkt wat warmer, de 90HAM chunkier hehe.
UV777PBK, de glimmende zwarte universe met de pyramide erop die je best vaak tegenkomt bij zozo-bandjes met posers. Hij speelt wat zwaarder dan een Jem dus hij weet heel mooi degene te vernederen die hem bepotelt. Een Universe is niet voor mietjes hehe. Hij doet andere gitaren aanvoelen als speelgoedgitaartjes als je er eenmaal aan gewend bent, want spelen met een extra snaar wen je snel aan, maar de extra string tension is een ander verhaal (mooi vloeiend spelen is sowieso een kunst). Serieus stuk scheurhout met een van Ibanez' beste halzen.
(Ibanez) Maxxas MX-2 (in cool zwart)...de LEXUS van Ibanez. Dit is een serieus goede gitaar, want zondermeer veel beter dan wat Ibanez normaal produceert. (extreem) Apart uiterlijk, Honduras Mahonie uit 1 stuk dat ze een keer doormidden hebben gezaagd om er holle ruimtes(!) in te maken. 17mm gelakte hals, perfecte frets, superlage actie, Edge tremolo met backstop tremsetter en 2 IBZ/USA humbuckers. Deze gitaar is zo goed afgewerkt en speelt zo romig met belachelijk lage actie dat je jezelf binnen no-time voorbijspeelt als je niet oplet. Hij klinkt heel vol en heeft echt ballen. Weet niet hoeveel er gebouwd zijn maar in elk geval weinig, helaas. De Jem werd de grote blikvanger van Ibanez ook al was die 300 dollar duurder...Het Vai effect hehe.
Ibanez Talman CT530...Danelectro by Ibanez. Eerste generatie gebouwd in 93, Made in Japan. Een serieus te nemen gitaar qua geluid (twang) en bespeelbaarheid. Gotoh tuners, birdseye maple halsje, resoncast body en lipstick pickups. Je kunt er ook mee shredden.
Ik heb ook nog een Ibanez bas, maar dat boeit geen aap hehe. Toch nog een lang verhaal geworden...
Mathieu
Heb je een Maxxas? Damn! COOOOOOL!
Pics> ;)
Hellogoodbye: ik post morgen nog wat pics, moet ze even opgraven hoor ;)
Voor leuke pics kun je ook naar guitartrader.com gaan, daar staat de DX in Lava Black Metallic uitvoering ;)
CHMC
ik heb een S540 LTD. is die eigenlijk zo'n beetje het zelfde als de S470? of vinden jullie het geluid beter of slechter? zelf vind ik hem niet strak klinken en de tonen komen er niet duidelijk en helder uit. er zittne QS elementen in, mischien dat het daar aan ligt, en kan ik er beter andere elementen inzetten. of ligt het gewoon an het hout?
verder heb ik nog een ibanez artist die superwarm en vol klinkt. echt een lekker gitaartje met een supergeluid. en ik heb nog een yamaha uit de 70's waarschijlijk het type BB of SE heb ik ooit van een gitaarbouwer gehoord.
Is er iemand bekend met deze: de SZ520QM?
http://www.music-town.de/onlineshop/...0qmbbl_big.jpg
Thx!
ik bedoelde eigenlijk QM elementen. halselement is QM1, single coil element is QMS1 en brugelement is een QM2
Mijn Ibanezzen:
Jem90Ham
Jpm100p1
Ibanez doubleneck uit 1976
Ik heb iets met Ibanez, of het nou de halzen zijn, de Lo-Pro's, etc, ik weet het niet, maar het past gewoon bij me. Liever een goeie Ibbie dan wat anders!
Hi Ibanez-Freaks,
Damn! Wat hebben jullie mooie collecties zeg! Echt gaaf (kwijl,kwijl).
Mijn Ibanez collectie is:
-Ibanez Classic Acoustic GA60
-Ibanez Jem77FP ('88)
-Ibanez Jem7BSB ('95) (zijn in '96 op de markt gekomen maar deze is eind '95 gemaakt)
Ik heb een tijdje een K-7 gehad zo'n korn model, was voor de ruigere rock voor t coverbandje waar ik in speelde.
Nu doe ik dat gewoon weer met t neckelement op mn fender telecaster(LANDVERADER!!!!!)
Ik heb een RGX20 (GIO Modellen), met een schaller brug en er zat een emg 81 in , die heb ik eruit gehaald en de originele elementen / potmeters gan er weer in zodat het ding misschien nog leuk verkocht of ingeruild kan worden, ik vind het een piece of shit en ik speel er ook nooit op.
Volgende, is een RG470FMR, gaaf ding, inf1 en inf2 pickups met een SC in het midden, de inf pickups ook schakelbaar naar SC. Zit toch te denken om binnenkort die HB's te vervangen met een emg81 / 85 combi of een Dimarzio SD / Paf PRO combi. Verder lekker smalle hals en goudgele body met gouden hardware. Fijne gitaar.
Ik gebruik de RG470FMR eigenlijk als backup voor mijn esp, maar zit er toch aan te denken om er weer als hoofdgitaar mee te gaan spelen.
Amps:
- Rack met : Rocktron pirahna, alesis quadraverb, alesis meq-230, korg DTR-1 tuner en een ENGL 930/60 poweramp.
- Top : Marshall jcm 800 2110
Speakercabinets : Koch 4x12 (vintage 30 speakers) en een Marshall jcm800 buikkast.
Marc
De rgx20 is te zien op http://www.ymondhc.com/homes/marc/guitar/ibanez%20gio/
De rg470 op http://www.ymondhc.com/homes/marc/guitar/ibanez%20rg/