Oorspronkelijk geplaatst door
H.Huisjes
Ik zou het geweldig vinden als Max er ook bij zou zijn. Hopelijk wordt het niet al te technisch, en vooral niet te serieus. Het moet ook gezellig zijn toch? Ik weet nu al dat ik de Pedal Pro toch niet ga aanschaffen.
Voor mij blijft het wisselen en uitproberen van pedaaltjes voorlopig veel te leuk.
Verder hoop ik ook dat Tristan er ook bij is, omdat ik denk dat hij de extremere sounds op wil gaan zoeken, en dat is waar ik wel benieuwd naar ben.
De demo's die ik gezien heb spreken ook mij nog niet zo aan. Ik erger me ook mateloos aan het steenkolen Engels, de lakschoentjes en het bloesje met spencer van Rogier. ;)
Niet dat de Pedal Pro slecht klinkt, integendeel, maar uit de demo's komt niet naar voren dat er nu zulke sublieme sounds inzitten. Dit is natuurlijk ook moeilijk via Youtube, of welk medium dan ook te demonstreren, vandaar dat deze meeting me erg leuk lijkt.
Ook betwijfel ik of ik zou kunnen wennen aan de Pedalino footcontroller, ziet mij er wat te "geeky" uit.
Als de overdrive(s) zouden kunnen werken als een tubescreamer, zou het evt. een totaal-oplossing kunnen zijn voor mij, maar nogmaals, ik vind old-school pedalen er veel leuker uit zien, en het (af en toe) vervangen van een effect is wat iedere gitarist altijd zal blijven doen denk ik.
Het apparaat doet mij nog wel een klein beetje denken aan mijn voormalige Roland/BOSS GP-8, dat was ook een compleet apparaat, maar toch waren sommige effecten, met name de drives, niet je van het. Ik prefereer nog steeds de drive van een goede tube amp, aangevuld met één of twee overdrives/tubescreamers.
Excuses voor mijn scepticisme, het is niet de bedoeling om iemand te beledigen (behalve Rogier een klein beetje ;)), maar geef puur mijn ongezouten mening.