Oorspronkelijk geplaatst door
cluseau
@Dave, Ik meen dat hij dat al gedaan heeft met als resultaat nog meer shit.
@Karst, Die 350V= elko gaat problemen geven en wel ernstige. Het is niet de oorzaak van je probleem, een te laag gedemensioneerde elko laat niet van zich horen door oscilleren maar door een eenmalige harde klap :rockon: tenzij......hij al is overleden. Voor de zekerheid maar even vervangen door een juist type dan. Krijg je hem ook niet in je gezicht als je zit te meten. Je foto's zien er op het eerste gezicht goed uit al maak ik me een beetje zorgen over de blauwe en orange draad welke als een gitaarsnaar over het board gespannen staan. Als deze aan de ingang van een buis zijn gekoppelt zou ik daar iets anders voor verzinnen of afgeschermde draden nemen. Zit die draad soms toevallig aan de potmeter welke het probleem veroorzaakt?
Goed denkwerk! Stel je voor dat je helemaal geen PPIMV zou hebben, dan krijg je hem helemaal niet stil. De toename van de ruis hoort allemaal bij het oscilleren, dit veroorzaakt de gekste problemen. Het kan ook zijn dat je helemaal niets hoort en vrolijk je eindbuizen staat op te vreten. De dikke zwarte gitaarkabel zul je ook moeten vervangen door dunne soepele afgeschermde bedrading. De dikke kabels zijn te stijf en zullen spoedig afbreken.
Verder is het ff belangrijk welke versie je gebouwd hebt. Ik heb altijd een beetje moeite met dergelijke bouwtekeningetjes, lastig analyseren. Op de tekening in jouw eerste post staat geen PPIMV ? Dus welk schema is de juiste. Mogelijk heb je versie Trainwreck A1a. Zoek dat ff uit als je wilt.
Frans.