dat wordt moeilijk, je gaat ook anders mixen als je veel compressie op de masterbus zet, als je de mix zo volledig afmixed klinkt het meestal nergens meer naar als je die compressie afzet, niet dat dat uitmaakt, dat krijgt toch niemand te horen.
Printable View
dat wordt moeilijk, je gaat ook anders mixen als je veel compressie op de masterbus zet, als je de mix zo volledig afmixed klinkt het meestal nergens meer naar als je die compressie afzet, niet dat dat uitmaakt, dat krijgt toch niemand te horen.
Doet er niks aan af dat je compressie in minder, meer en te veel uitvoering kan doen.
Dit voorstel is al eens eerder geweest. Zie er best wat brood in. Gratis Mp3 compress-the-snot-out-of-em en betaal voor je audiofiele gemasterde cd. Punt is, dat ze dan alleen je mp3tje horen en dat ze dan ook nog gaan zeiken dat die te hard gecompressed is. sowieso weet een luisteraar helemaal niet wat compressie is en zal het hem worst zijn. Klagen daarentegen dat ie niet goed klinkt, kan iedereen...
Ja, goed idee. Met Van Gogh, zeg, uw schilderij is bijna klaar, maar u kunt nog kiezen uit zonnebloemen of tulpen, en ik kan ze geel maken of ook paars. Of misschien toch een korenveld, ook erg hip hoor. Weet u wat ? Ik maak ze gewoon allemaal, kunt u zelf uitzoeken wat u het moost vindt. Die zonnebloemen geef ik er dan gratis bij, want die vindt toch niemand mooi.
IN domme vergelijkingen scoort deze toch zeker een 7. proficiat. Oveirgens deed van gogh dat natuurlijk ook gewoon, die arme man had honger, en ja, dan word je flexibel. :)
Dat is nieuw voor mij, ik had altijd begrepen dat Van Gogh honger leed omdat hij weigerde om commerciele concessies te doen.
Nee muziek is geen schilderen. Het gaat mij om het medium waarop je het afspeelt. Een laptop heeft andere speakers dan een hifi-steje. Dus is een andere mastering gerechtvaardigd. Vanuit die flexibiliteit zou je ook een overcompressed master kunnen leveren voor bijvoorbeeld op de radio of in een druk café.
Een audiofiele mix is niet altijd hetgeen waarop je zit te wachten. Als ik in de bus zit en ik wil het geschreeuw van de scholieren niet horen, zet ik mijn MP3 speler op. Een luide mix drukt dat gelul effectief weg zonder dat ik mijn speler te hard moet zetten.
Zoiets?
Nee Dick, want dan worden het anjers ipv zonnebloemen.
En we houden hier niet van bruin/gele anjers... :)
@Euro: Neuh, zo is dat misschien in de boekjes terecht gekomen, maar Vincent en ik waren altijd dikke maatjes in de cursus painting with numbers... Trust me, die gast is een hoooooooooooeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrr! ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
:seriousf: Nee hij leefde samen met een hoer en stierf dus aan syfilis. Van de sief word je ook nog eens knettergek dus dat verklaart ook die gekke schilderstijl op het laatst.
Kijk, dat lees je niet in de boekjes he! Maar goed dat dick vuistdiep ( ha!) in de prostitutie zit, anders hadden we dit nooit geweten!
"Tijdens zijn leven werd maar één schilderij verkocht: De rode wijngaard (Poesjkinmuseum in Moskou). Anna Boch, een Belgische kunstenares en zus van zijn vriend Eugène Boch kocht het voor 400 toenmalige frank op de expositie van de Brusselse Les XX in 1890, een paar maanden voor Van Goghs dood."Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
Bron: Wikipedia