Hij heeft wel lang over de fotosessie gedaan, maar dat hoeft natuurlijk niks fouts te betekenen.
Printable View
Hij heeft wel lang over de fotosessie gedaan, maar dat hoeft natuurlijk niks fouts te betekenen.
Dat spaghetti logo klopt toch niet helemaal met 1966 dacht ik...
en skunk stripe ook niet
hals klopt m.i. dus niet
Logo klopt wel, het kan een vroege 66 of zelfs een 1965 hals zijn
Niet i.c.m. die skunk stripe, daar waren ze al even mee opgehouden
Precies, volgens mij waren strats en teles uit de 60s zonder skunkstripe en vanaf begin 70er jaren werden die halzen weer gebruikt.
Die Tele klopt van geen kant en om er echt achter te komen, schroef de hals los en daar zal een datum in gestanst staan.
Leuk bouwpakketje dat wel, maar geen vintage waarde.
Die maple toets was volgens de " Provide man ", in 1965 een option, dat betekend dat ze ook gewoon met skunkstripe gemaakt werden .
Het kan nog steeds zeg ik. Pas in 1967 was het min of meer de standaard.
Nops, skunkstripe werd nooit gedaan in de sixties. De maple-toets halzen van 1964-1968 waren van de "maple cap" variant*. Dus een opbouw zoals een rosewood toets, maar dan met een maple plak ipv rosewood... En dus geen skunkstripe, of "headstock plu". Kijk maar naar de Hendrix-strat, de zwarte tele die Dylan in '66 gebruikte, of de p-bas van Roger Glover.
*uitzondering zijn de telecasters en telecaster bassen vanaf 1968.
Ja maple toets werd er opgeplakt. Heb trouwens gezien de leuke 70's spulletjes die de verkoper ook te koop heeft niet het idee dat hij te kwader trouw is...
Het neigt inderdaad naar een rare neck met die seventies tuners, backstrip maar fifties logo. Misschien bedoelt ie dat met "Burtonized" :D
Ondertussen zie ik dat de usual suspects al tegen elkaar aan het bieden zijn geslagen.
Dan was mijn eerste gevoel toch correct? :p