Ik ben het helemaal met je eens, Fred, en het geeft wel weer aan dat het forum ook in dit geval zijn nut heeft....!
Gr. C.
Printable View
Yep, en in de titel toch weer gewoon Fender Stratocaster. Als je dan nog niet snapt waarom die "forumboys" wat kritisch zijn op je advertenties, heb je echt een enorme betonplaat voor je kop.
Jemig man, even duur als de nep-strat waar je dat ding op moet plakken om 'm vervolgens als USA Special Fender Stratocaster bijna net zo goed als een Custom Shop te kunnen verkopen.
Jammer dat marktplaats zelf zo weinig doet aan dit soort mensen. Tijd en moeite gestoken om een klacht te melden over een bepaalde verkoper van fitness-dump, waarover ook op veel forums over oplichting en intimidatie geklaagd wordt, krijg je zo'n mailtje:
Hartelijk dank voor uw bericht.
We hebben de gegevens van deze persoon opgeslagen in ons digitale archief. We kunnen deze adverteerder echter niet op basis van uw bevindingen weren van de site. Indien u gegronde bewijzen heeft dat deze persoon daadwerkelijk een oplichter is, kunt u deze naar ons toesturen. Eventuele gedupeerden kunnen zich bij ons melden. Wij kunnen dan, indien er aangifte is gedaan, gaan samenwerken met de politie om dit op te lossen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx
Afdeling gebruikersbescherming
Overigens had ik ze van te voren al bewijsmateriaal gestuurd, tesamen met links van TrosRadar en mensen van fitness forums die opgelicht waren...
.
en dan de betaling:
" Hoi,
Je kan het bedrag van : 35 + 6,75 = 41,75 euro
Voor : Boss Effect Pendaal
Overmaken op :
D.H.W. Karli
748729364
Den haag
O.V.V. BK018
Zodra het erop staat word het verstuurd.
Groetjes Denise"
even zoeken op D.H.W. Karli geeft:
http://www.opgelichtopinternet.nl/cg...=1270982777/91
We zijn gewaarschuwd...!! Waarvoor dank!
En zoals Ibanez666 terecht opmerkt: het zijn juist de kleine bedragen waardoor je het risico misschien wel durft te lopen. Maar vele bedragen maken samen één groot bedrag !!
Gr. C.
Was een beetje op zoek naar een richtprijs van mijn Gibson Melody Maker JJ toen kwam ik deze advertentie tegen, de verkoper woont volgens mij in het vlaamse gedeelte van België maar ik kan zijn tekst maar moeilijk volgen.
Gibson Joan Jett
damn inderdaad:
Citaat:
Gitaar gekocht in juli 2008 omdat negen staat strikt speelde minder dan drie uur, bleef altijd in haar vak, dat wordt geleverd met Gibson USA en in topconditie Ook reisde ze nooit ooit geserveerd in de studio of in concert .. Meer info als u wilt
Eronder staat ook 'NO SHIPPING!!!'
Ik denk dat deze tekst letterlijk van Engels naar Nederlands is vertaald. Ik geloof niet dat deze advertentie erg betrouwbaar is...
Zeker niet vertrouwen, dit soort advertenties zie je tegenwoordig meer. De verkoper woont zogezegd in wallonië en plaatst een letterlijk vertaalde nederlandse tekst. Het zijn ook meestal dure modellen en de foto's kloppen wel maar je mag er zeker van zijn dat je je geld kwijt bent.
Dat 'NO SHIPPING' maakt 'm wel iets betrouwbaarder lijkt me.
Oplichters zijn juist van het niet afhalen.
Als ik naar de woordkeuze kijk, dan lijkt dit me uit het frans vertaald te zijn ahv een vertaalcomputer...
Waarom in het nederlands ook te koop zetten: in Wallonie heeft niemand geld genoeg om dat te kopen (stoute bewering die in se ook op niets slaat, maar ze is zo plezant om te doen:crazyhappy:). Gewoon om de markt te vergroten zeker... :roll:
Ik heb zo indentijd ook ne moto kunnen kopen aan een zeer vriendelijk prijsje. Neem gewoon je voorzorgsmaatregelen:
- maak een afspraak om bij hem langs te gaan en google dan eens op zijn naam en adres
- ga niet alleen naar ginder om te gaan kijken
- neem geen geld mee, maar kijk vooraf even na of daar banken in de buurt zijn. Ga pas geld afhalen als je overtuigd bent dat het veilig is. Als dat allemaal niet lukt, verstop het geld dan in je wagen en als je bedreigd wordt lieg je als de pest.
- neem je beste woordenboek frans mee (of iemand die voldoende frans begrijpt en spreekt), want de kans dat die persoon goed nederlands praat/begrijpt schat ik ergens tussen klein en onbestaande... :supercool:
Ik was laatst op marktplaats/gitaarmarkt een beetje aan het rond neuzen voor wat ruildeals.
Iemand wou zijn gitaar niet ruilen voor die van mij. Ik vroeg aan hem wat hij er van vond om een xbox te ruilen met zijn gitaar en hij reageerde helemaal enthousiast. Dus we hadden een afspraak gemaakt wanneer ik zou langskomen en ik had al zijn telefoonnummer.
Mailt hij de dag erna:
'ja sorry ik was zat toen ik aan het mailen was. deal gaat niet door.'
terwijl we echt al duidelijk een afspraak hadden gemaakt en er een deal was.
misschien bedacht hij zich?
In mijn ervaring spreken Walen ineens een stuk beter Nederlands als ze door hebben dat je uit Nederland komt. Als ze dat niet weten verstaan ze geen woord en willen ze alleen maar Frans spreken. En ze verstaan je ook ineens niet meer als ze dat beter uitkomt in het gesprek.
http://link.marktplaats.nl/341326102
Tja nog wel her en der nieuw te vinden voor minder.
http://www.thomann.de/nl/epiphone_em...990572f67bc5fc
Honderd euro minder, en dan krijg je er nog een lelijk kleuterspeeltje bij ook!
Music Store Emily zonder speeltje maar met Gigbag, gitaar gordel en 2 hele euro's minder dan Thomann.
Misschien dat ik recent teveel afleveringen Burn Notice heb gezien (toffe serie!), maar Denise/Karl geeft blijkbaar steeds hetzelfde gironummer op, en woonplaats Den Haag. Hoe moeilijk moet het dan nog zijn die persoon te vinden? :???: (en helemaal kapot te stompen! :mad:;)
In het "Het Grote Tweedehands Tips Topic" loopt een offtopic discussie over namaak fenders die in advertenties aangegeven worden als echt.
Omdat het hier wel ontopic is wil ik hierop inhaken met deze advertentie:
Fender gitaar
Bij de eerste foto is de headstock toevallig verborgen in de tas, op de laatste foto is echter voor iedereen te zien dat er Squier op staat.
Ik vraag me af wat voor mensen op zo'n advertentie bieden, zelf zou ik helemaal geen vertrouwen meer hebben in de aanbieder en het product als ik dit zie.
dat is wel echt Te lullig.. vermeld er niet eens de naam squier erbij..
Hé Nickofzo,waarom zet je jouw gitaar bij "effecten"??:soinnocent:
http://link.marktplaats.nl/341550500
niet echt, tis een fender mex die homemade gereliced is en ik krijg niet de indruk dat hij dat suggereert dat het een originele relic is, logo is wel vervangen maar mexico staat nog steeds op de achterkant dus hij probeert het niet anders voor te stellen dan wat het is
tis misschien voor de argeloze kijkert op het eerste gezicht niet duidelijk dat het verbouwde gitaar is maar met een beetje huiswerk moet het duidelijk zijn
mooie body btw voor een mex
Wat wel weer grappig is is dat hij een NETTE andere gitaar zoekt...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif
Hij heeft gereliced met de slagplaat er nog op... het zou niet mogen..
Die Fender was van mij, het is een echte Fender mex strat.
Als de pickups die ik vervangen heb er nog inzitten zijn het Fender Hot Noiseless pickups.
De goede man die hem nu aanbied is zeker betrouwbaar.
En de decal is wel origineel, er zit alleen een dus laagje beits overheen zodat het lijkt dat de decal omhoog komt.
Dat de relicjob niet super is uitgevoerd moet ik toegeven.
Niet te min is het qua speelgemak en klank zeker geen verkeerde gitaar.