Oorspronkelijk geplaatst door
deefke666
Hoi Tom,
Ik heb zowel een usa deluxe strat (HSS), als twee CP60's strats (eentje SSS en eentje met een little 59' in de brug) en een us standard.
Voor mij persoonlijk heeft de deluxe een stapje achteruit moeten zetten tegenover de CP60'.
Ik had de eerste CP60 gekocht als backup voor mijn deluxe en na een tijdje is de deluxe de backup geworden.
Een tijdje daarna heb ik een tweede CP60 gekocht en sindsdien is mij deluxe niet meer buiten geweest.
Begrijp me niet verkeerd he, ik zeg niet dat de ene beter of slechter is dan de andere, het zijn ook totaal verschillende gitaren, alleen liggen die classic players mij persoonlijk enorm goed.
Over de elite kan ik niets uit eigen ervaring zeggen, daar heb ik nooit op gespeeld.
Maar misschien is het een idee om eerst eens een humbucker in je classic player te steken en te kijken wat dat voor jou doet.
Werkt het is het super, en is het niets dan ben je weinig geld kwijtgespeeld en kan je nog steeds alle kanten op.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar je bent altijd welkom om eens te komen testen en vergelijken, ik heb een fender hotrod, een marshall dsl40 en een engl thunder drive staan. En desgewenst een eleven rack.