Twee verschillende wah's? Waar gebruik je het voor, als ik vragen mag?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felanovic
Printable View
Twee verschillende wah's? Waar gebruik je het voor, als ik vragen mag?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felanovic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
voor verschillende wah sounds denk ik....
Ahaa, ik was al bang dat hij er bier uit dronk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
DUH!
Maar ik vraag me dus af waar je verschillende wah sounds bij gebruikt. In de trant: nauwelijks modulatie-effecten, maar wél 2 wah's......vreemd?
Hoezo weinig modulatie?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
Hij heeft een chorus en een delay ..... :satisfie:
@ paul bekkers
Tremonti wah gebruik ik vooral met distortion-sound en crybaby vooral met clean/funky sound. H20 gebruik ik bijna nooit. Alleen clean voor slapback delay bijna altijd in combinatie met rotovibe chorus mode. De chorus van de H20 gebruik ik niet, daarom staat de h20 ook een beetje raar op mijn board. Dit om te voorkomen dat ik chorus toch aantrap. Verder gebruik ik mxr wylde overdrive puur als booster voor mijn overdrive kanaal (dus nooit over mijn clean kanaal).
weer even tussendoor, ik ben mijn hele board aan het herzien. en nu vroeg ik me af: waar vind ik hele lappen klittenband, ik wil eigenlijk de hele bodem van mijn plank bedekken?
probeer tapijt, sommig tapijt hecht goed met de haakjes kant van klittenbandCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JvD.
Citaat:
Check een fourniture (naai benodigdheden) zaak in de buurt daar kan je brede stroken haak en lus kopen voor een redelijk bedrag.
ik ken die winkel maar ik dacht: die hebben alleen maar kleine bandjes. want dat was wel altijd zo? ik ga eens kijkenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RedBuell
Even kijken kan ja nooit kwaad!Citaat:
Ligt natuurlijk een beetje aan de zaak maar stroken van 2,5 cm breed zullen ze in het algemeen wel hebben.
nie lulle maar foto´s!
http://img165.imageshack.us/img165/6650/spa0149qy3.jpg
past perfect joh!!!
signal:
gitaar => baja big muf + ehx frequency analyzer (zitten in 1 behuizing) => zwaar gemodde hendrix wah => coron phase 50 => boss re-20 (expressie pedaal echts is voor het echo volume) => ehx deluxe electric mistress => marshall 8100 met 1960a (channelswitch ligt er ook tussen, gebruik eigenlijk weinig).
Hoe hebben de mensen die zo'n Showmaster case hebben dat rechthoekige vakje in de hoek eruit gesloopt? Ik ben bang dat ik m'n koffer aan gort mep als ik een hamer gebruik, en een schroefje zit er ook niet in geloof ik...
die kan je met je hand eruit trekken johCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12
Die van mij was zelfs al los toen ik hem kocht. :P Valt er volgens mij zo uit te halen inderdaad..maar je houd daar wel een beetje een lelijke plek over als je pech hebt..
+1
123456789
zojuist met mijn vader gemaakt simpel maar effectief, moet alleen nog klitteband kopen en patch kabel(s), kun je klitteband gewoon bij gamma krijgen ofzo?
http://img115.imageshack.us/img115/3...0307rz3.th.jpg
http://img239.imageshack.us/img239/2...0306lo8.th.jpg
Of bij de HEMA, is ook niet zo duur:D
Vandaag een Sennheiser Freeport binnengekregen (opruimer bij Feedback) maar nu zat ik te denken, wat is het handigste?
1. gitaar-draadloos(ligt op versterker)-pedalboard-amp?
of
2. gitaar-draadloos(ligt op pedalboard)-pedalboard-amp
Bij nr 1 heb je 2 kabels op de grond liggen, van je draadloos naar je pedalboard en van je pedalboard naar je amp
Bij nr 2 heb je 1 kabel op de grond liggen, van je pedalboard naar de amp
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, anders maak ik morgen wel even een tekeningetje in paint XD
http://img165.imageshack.us/img165/6650/spa0149qy3.jpg
En wat voor effect geeft Welpie :)
Misschien iets met stront- en boergeluiden :seriousf:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
Ik hoop dat Welpie wel true bypass is :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19
Dat verwacht ik wel voor die prijs.Citaat:
€ 15,- voor zo'n ding :mad:
:soul:
neeCitaat:
daarom heb ik hem uit de keten gehaald!
(flashback naar een aardappel met 2 patchkabels erin)
En toch vind ik de wuppies veel en veel cooler :cooler:
neeCitaat:
welpies hebben een wat langhariger geluid
Maar zo'n wuppie klinkt wat 'ronder', en met een tikkie overdrive erbij gaat hij helemaal los :cooler:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
mjahCitaat:
wuppie = big muff
welpie = fuzzface
Volgens mij kun je dat veel beter indelen, en zo veel ruimte besparen.
Natuurlijk kan ik dat. Maar dit is slechts tijdelijk. Eens mijn pedalen afzijn, (jaja, er komen er nog bij) dan ga ik me een koffer maken, en ik heb al mogami en neutrik genoeg in huis om t dan deftig te bekabelen.
Ik vind de behuizing van die Box Of Rock zooo ontzettend ruig :rockon:
@Valoosj: Je gaat pas bezig met de pedalboard als je pedalencollectie compleet is?! Keep on dreaming, dan ben je over tig jaar nog bezig :D
Je hebt wel een punt. Die probe toevoegen aan mn delay is zo het laatste idee, en de fuzz face is ook pas vorige week beslist. Daarom heb ik de knoop doorgehakt en ga ik na mn examens het nodige gerief bestellen voor een flight case. Afmetingen zullen 110x55 zijn.
@ Ace: bedankt. Ik ben er wel nog over aan het denken om die te laten polijsten dat hij echt spiegelt.
DOEN! lijkt me super!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
En idd, je bord is wel een heerlijke chaos zo ;)
Ik denk dat ik hem zo dan mooier vind.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
Ik ga hem uiteindelijk toch niet polijsten. Momenteel ben ik er erg tevreden over. Zal voor een ander pedaaltje zijn.
Vandaag mijn pedalboard is afgemaakt.
http://i46.photobucket.com/albums/f1...lboard2008.jpg
Gitaar > Dunlop Q95 wah> CM Plexitone > MI Audio Crunch box> Korg Volume pedaal > TC Nova System met EV-5 expression pedal > versterker.
Bevalt me erg goed deze setup. Voor lichte overdirve gebruik ik de overdrive van de TC, de plexi staat op Crunch en de MI Audio crunch is high gain :chicken:
Kabels zijn planet waves.
Pedalboard is van Gator.
Me is weer happy :cooler:
Wat vind je van je Nova system? Daar zitten toch alle 4 de TC nova pedalen in?
Even topic kapen, dat Nova system ding:
Je wil vaak je reverb/delay in de loop hebben zitten, en je OD stomps voor de versterker. Nu zit dat hier in 1 apparaat, waar volgens de demo filmpjes een best-heel-behoorlijk-bruikbare sound(s) uit te halen valt, onder voorbehoud van IRL testen. Maar, waar plaats je de TC dan? Voor een overstuurde amp, dan krijg je toch vieze reverb en delay als je dat gebruikt?
-Ben heel stiekem aan het kijken naar 1 hele goede effectdoos die mijn losse effecten kan vervangen, heel eerlijk gezegd zijn het een hoop leuke doosjes maar het moet veel toffer kunnen-
Als je je oversturing uit stompboxes haalt, dan kan je die voor de TC zetten, en dan het apparaat in z'n geheel voor de amp (mits je die alleen clean gebruikt). Ik denk dat duckman het zo doet, gezien z'n crunchbox en z'n plexitone. Maar daar was jij waarschijnlijk ook al achter ;)