Uit jouw verhaal kan je niet veel opmaken.
Printable View
Uit jouw verhaal kan je niet veel opmaken.
Je denkt waarschijnlijk dat de verkoper het heeft over een Gibson Les Paul Standard uit 1957. Hij beweert echter niet een 1957-er Gibson Les Paul te verkopen. Hij geeft alleen "vintage" aan en dat kan het volgende betekenen:
- een pre-historic Gibson Les Paul Goldtop,
- een 30th Ann. Goldtop uit 1983,
(voor zover ik weet hebben de twee bovenstaande modellen geen darkback)
- een andere Goldtop uit een bepaald jaar (het zou zelfs een one-off kunnen zijn),
- of hij kan bedoelen dat het het kan een Reissue betreft van een vintage gitaar, zonder dat de verkoper het woord "reissue" erbij heeft gezet.
Om die reden staat er duidelijk dat je hem kunt contacteren voor meer informatie.
Vintage kan iets uit eind jaren '50 betekenen, maar voor iemand anders kan vintage ook iets uit de jaren '80 of '90 betekenen.
Oke, sorry dat mijn post een beetje verkeerd overkwam.
Ik weet wat vintage betekent, maar het lijkt er gewoon op dat dit een 57 of early 58 goldtop moet voorstellen. Geen RI uiteraard. Ik heb de adverteerder gemaild, geeft niet meer info dan wat er in zijn ad staat en dat de gitaar minimaal 34 jaar oud is. De gitaar ziet er nogal merkwaardig uit, zeker geen overtuigende 57'/58 hoewel het een gerefinishde (serial is absoluut niet origineel zo, mocht het een echte gibson zijn) zou kunnen zijn. Ook de tuners en brug zijn aftermarket in het geval dat het een gibson is.
In principe lijkt het mij een poging om deze aan een onwetend iemand die denkt dat dit een echte 57' is te verkopen. Het zou in principe kunnen (uiteraard heeft ie dan aanpassingen gehad) dat het een echte 57/early 58 is maar het lijkt me sterk. Het lijkt me sowieso geen echte gibson eigenlijk, misschien een oude kopie?
Ik vroeg me af of iemand meer weet?
Een wit serienummer?
Ja, dat was ik niet gewend bij een echte ;)
Das gewoon een pre-historic ( google maar )
Deze komt uit 1986 (omdat het serienummer met een 6 begint), als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Prima gitaartjes maar voor de collector misschien interessanter dan de speler.
Verkoper weet dat donders goed denk ik
zet die twijfels maar om in zekerheid...., kom op 10 jaar, dan betreft het leeuwendeel van MP
vintage planken..