ja echt wel en dan pas 30 jaar later steek ik er P94's in en kan ik mijn tranen drogen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian
Printable View
ja echt wel en dan pas 30 jaar later steek ik er P94's in en kan ik mijn tranen drogen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian
Dit is Les Paul :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
http://upload.wikimedia.org/wikipedi.../Les_Paul2.jpg
"Hij kwam in contact met de firma Gibson en verplichtte zich om steeds in het openbaar op te treden met de beroemde Gibson Les Paul. Deze gitaar zou later in alle muziekgenres, van blues tot heavy metal te horen zijn. Deze gitaar was ontworpen door Gibson maar droeg om marketingtechnische redenen de naam Les Paul "
You must be joking, right? Maar liefst 127 pagina's posten mensen een bepaald model in een topic dat 'Post your Les Paul' heet en jij vraagt wanneer je een gitaar een Les Paul noemt????Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudolfb
fantastische foto!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Ik denk dat hij eerder bedoeld vanaf wanneer een bepaalde gitaar les paul genoemd mag worden. Onozel voorbeeld: Stel dat het een gitaar is me een les paul like body maar een willekeurige headstock. Of een les paul model met 1 volume en 1 tone knop. Of een les paul model met maar 1 humbucker. Is het dan een "les paul" of niet? Of mag je het een les paul noemen vanaf dat het er een beetje op lijkt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Strikt gezien zijn enkel "Gibson Les Paul xxx" les paul's, en al de rest kopieën (buiten epiphone misschien).
:seriousf: Je hoeft mij niet te vertellen wie Les Paul is, hoor!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
Ik stelde die vraag omdat ergens op pagina 5 ofzo zelf model stond als op nog 50 andere bladzijdes en toen zei iemand; "Ik vraag me af of dit wel een les Paul is".
Maar dus een echte les paul is een Gibson? Ik weet dat dit hele mooie gitaren zijn en fijn spelen, maar er zijn toch niet heel veel kleuren enzo? dus waarom een hele thread :P
Heel gaaf! De gaafste kleur voor 'n Les Paul! Tobacco Sunburst heet dat toch?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams
Inderdaad. Het contrast tussen het witte costuum met rode strik en de zwarte LP is te gek. En het feit dat de lady-in-black de aandacht opeist is eigelijk erg grappig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
hehe, ja, dat was en is vast nog een pittige tante :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jemke
http://www.ginadewit.nl/