Juist. Laten we nu niet de schuld bij de (al dan niet slimme en/of naïeve) koper gaan leggen. De enige die fout zit, is de oplichter.
Printable View
Juist. Laten we nu niet de schuld bij de (al dan niet slimme en/of naïeve) koper gaan leggen. De enige die fout zit, is de oplichter.
en gelukkig heeft de man inmiddels z'n advertentie aangepast ..
Ah één schrale troost, beste Peter raakt z'n gitaar toch aan de straatstenen niet kwijt. Als je bij je telefoonnummer 0622222222 zet en je kunt niet bieden, je zet een YouTube linkje naar een Gibson imitatie test, dan nemen weinig je serieus denk ik. Zeggen dat je gitaar echt is maakt het er eigenlijk alleen maar slechter op voor de verkoper. Ik zou haast zeggen, als je er dan nog intrapt, dan ben je wel de meest domme koper van het westelijk halfrond.
Tuurlijk, de koper heeft een verantwoordelijkheid en gezegend zij die een Chinees kunnen herkennen aan een puntje op een I maar er komt een tijd dat ook het puntje goed staat en dan sta je op een dag zelf met een neppert in je hand en dan klinkt het best wel zuur als een of andere wijsneus tegen je zegt, jaaa... eigen schuld, je moet de pickups ook open solderen want het windingspatroon op de magneten is een dead giveaway. Koop dan GEEN dure gitaar als je er geen verstand van hebt!
Dat is niet leuk.
Eens met Pepe hier. Al vaker heb ik geprotesteerd tegen die denkwijze dat de koper zelf ook maar op moet letten. Natuurlijk is dat een beetje zo, maar het is eerst en vooral de verkoper die op zijn vingers getikt moet worden.
Kan zijn, maar ik ga niet stoppen met er hopelijk mede een beetje voor zorgen dat het niet de norm wordt.
Zodra je denkt "het is nou eenmaal zo", is het ook zo en moet je je gitaren of altijd nieuw kopen, of elke gitaar aan een forensisch onderzoek onderwerpen voordat je 'm koopt.
Grappig zoals je dan alleen dat ietje eruit haal.
Ik geef alleen al aan het decal 5 dingen aan die niet kloppen.
En twee aan de trussrod cover.
Voorlopig zijn er nog zat dingen waar je neppert aan kan herkennen.
Als de dag komt dat alle verschillen eruit zijn, en ze het zelfde klinken
en een echte niet meer van een neppert is te onderscheiden.
So what dan ?? Wat maakt het dan nog uit
De prijs bijvoorbeeld.
Ik dacht nog, moet ik zeggen dat ik het figuurlijk of overdrachtelijk bedoel? Dat dat puntje staat voor alle dingen die je kan onderscheiden? Dat zal Ben toch wel snappen...
Maar ik ben het niet met je eens dat het niet uitmaakt dat je bedondert wordt als ze bedrieglijk echt gekopieerd worden. Daar zijn we het dan gewoon niet over eens.