Ok bedankt! Toch zijn de verschillen in mijn ogen nog lastig te detecteren..
Printable View
Ok bedankt! Toch zijn de verschillen in mijn ogen nog lastig te detecteren..
Alleen afgaand op het plaatje van de headstock vind ik het ook lastig om de verschillen te zien. De ene inlay lijkt een stuk geler dan de andere. Dat ziet een blind paard. Maar dat kan het gevolg zijn van meerdere factoren. Ik zou 'm daarmee niet met het volste vertrouwen als nep aan durven duiden. Nu heeft de verkoper al laten weten dat het een neppert is, maar als leek zou ik er dus glashard intrappen. En ja, bij nadere inspectie zijn er méér verschillen te ontdekken, maar hoeveel mensen gaan er met een echte heen om de neppert te kunnen beoordelen? Lastig.
En wie doet zoiets nou? Irritant kutvolk. :angry:
die geelheid/witheid ligt aan al dan niet flitsen.. maar ik heb vast een afspraak gemaakt ben!
Da Liks en Vulva
Zien jullie dan niet dat:
1. Het marktplaats decal veel kleiner is
2. Het marktplaats decal smaller is
3. De onderkant van de S (slash) van het marktplaats decal hoekig is
4. het eerste streepje van het hoedje onderbroken is, en bij die van marktplaats door loopt
5. Het laatste streepje van de H (slash) naar beneden loopt, en de echte naar boven.
Verder nog wat kleine dingetjes.
Het trussrod plaatje van die van marktplaats ook te dun is
De Gibson punt ( van het gibson decal ) niet op de juiste plaats zit
Chapeau ben, bedankt voor de uitleg!
Allemaal gezien! Maar ik weet ook dat Gibson nogal eens de neiging heeft om bepaalde dingetjes te wijzigen (die punt heeft niet altijd op dezelfde plek gestaan en heeft zelfs een tijdje tegen de G aangeplakt gezeten). Bovendien heb IK de kennis niet in huis om te weten waar ik op moet letten (want het gaat toch om details). M.a.w., zonder enige kennis van zaken, maar mét een groot vertrouwen in de goedheid van de mens, zou ik er zijn ingetuind. En ik vrees met mij vele anderen. En dát is nu precies wat ik zo kwalijk vind. :)
Precies dit soort opmerkingen maken broodje aap mythen, "Gibson heeft de nijging bla,bla,bla"
Inderdaad staat die punt wel eens ergens anders , maar niet op modellen onderling. En het Slash decal is op alle Slash standards het zelfde.
Tja ik heb al zo vaak gezegd, als je geen verstand van auto's heb ga je ook geen tweedehands kopen, zonder iemand met kennis mee te nemen
En als je geen verstand van antiek heb , ga je ook geen antieke kast bij een onbekende halen, zonder iemand mee te nemen die verstand van zaken heeft.
En dat is voor de meeste mensen wel logies. Waarom dan een uitzondering voor dure gitaren maken ???
Als je het zelf niet kan zien, neem dan iemand mee die het wel ziet.
Niet helemaal mee eens. Ik zou inderdaad niet zonder enige kennis van zaken een peperdure gitaar kopen, zonder iemand mee te nemen die er wél verstand van heeft. Maar dat doe ik alleen omdat ik wéét dat dit soort bedrog voorkomt. En dat vind ik van de zotte.
Nu ben ik ook niet helemaal van gisteren en ik kan echt wel kwaliteit van meuk onderscheiden, maar het zijn de overenthousiaste beginnende, jonge gitaristen die soms net na hun studie een paar maanden zichzelf helemaal kapot hebben staan te werken om genoeg geld bij elkaar te verzamelen voor een echte Gibson en die door dit soort gasten voor niet misselijke bedragen worden opgelicht. Je kunt dan gaan stampvoeten over zoveel onnozelheid, maar ik maak me woedend over de zakkenwassers die het nodig vinden om een goed van vertrouwen zijnd jongmens willens en wetens op te lichten. Het zou toch verdomme helemaal niet nodig hoeven zijn om te letten op 'puntjes in het logo' en 'iets te ielige truss rod covers'.