Deze nog niet zo lang geleden aangeschafte Burny les paul uit ergens eind jaren 80 denk ik:
http://i917.photobucket.com/albums/a...pszp2ezahi.jpg
Alhoewel ik de originele elementen best goed vind, had ik het idee dat ze toch veel compressten, alsof het dynamische er niet helemaal was, terwijl de gitaar akoestisch best levendig is.
Elementen zojuist vervangen voor een setje oude bare knuckle nailbomb die ik nog had. Goeiendag, wat knalt die gitaar ineens!
Heb les pauls lang geassocieerd met veel laag, maar zompig, weinig attack, "traag", de reden dat ik jaren geen les paul heb aangeraakt, ook omdat ik dit bij vele bandjes waar les pauls gebruikt werden ook zo terug hoorde, maar deze heeft toch een vrij snelle attack. Lekker, en dan heb ik de 250k potmeters nog niet eens vervangen voor 500k, in eerste instantie ook geen behoefte geloof ik.
Eerst zo nog eens gebruiken dat ding, alhoewel ik neig naar een refret, want ik houd van hoge frets, maar dan zijn de nibs te laag. Dat zou dan betekenen de binding aanpassen en over de binding heen fretten. Nog even over nadenken!