De kleur rood is inderdaad erg vaag... Wat wel even leuk is om te vermelden is het volgende: ik heb de gitaar overgenomen van een goede kennis - toen deze de gitaar kocht was deze overgespoten in het zwart - er had al ooit iemand geschuurd om te kijken wat eronder zat - helaas iets te ver geschuurd want het kale hout is er zichtbaar... Maar goed, die kennis vroeg of ik het aandurfde om te kijken wat er onder de zwarte laag zat... Geen probleem! (daar ik opleidingen heb gevolgd in gitaarbouw en ooit schilder- en reclametechnieken heb gedaan weet ik vrij veel van lakken af...)
Ik heb dus 2 dagen uitgetrokken met water en heel fijn schuurpapier om de zwarte laag beetje bij beetje te verwijderen. En er kwam waarempel een mooie sunburst onderuit! Ik weet van mijn kennis dat de 1e eigenaar hem ooit had overgespoten omdat ie sunburst niet mooi vond! Gelukkig is de jaartal datum in tremveer ruimte gespaard gebleven (was niet overgespoten) ook de stempel op de neck is nog onaangetast.
Ik heb destijds (ca. 5 jaar geleden) een hele fotoreportage gemaakt met mijn ouderwetse niet-digitale camera. Ik zal ze eens opzoeken en inscannen en jullie de verschillende stadia van die klus laten zien.
Zo dit was het weer - nu lekker genieten van de zon!
Sjuus, Dickie