Ik ben een grote Lennon fan, maar hij hoort niet in de top van beste gitaristen. Harrison daarentegen wel en staat ook als zodanig in the Rolling Stone.
Printable View
Wat mij betreft zonder twijfel de beste van dit moment:
Guthrie Govan. Kan alles wat de rest kan, maar dan beter! :sssh:
Behalve songs schrijven. :sssh:
Daarom schrijft hij ook instrumentals! :sssh:
Zijn instrumentals vind ik ook ruk. :sssh: :D
Ik ken maar weinig artiesten die echt goede instrumentals kunnen schrijven die hun zeggingskracht niet verliezen met de tand des tijds.
Het meeste komt volgens mij dan toch uit de 70's, dingen als Mahavishnu Orchestra en Weather Report enzo, dat soort werk.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat een goede muzikant niet per se een goede bandmuzikant is, integendeel zelfs, en dat laatste weegt voor mij persoonlijk echt een heel stuk zwaarder.
:chicken: Ik luister denk ik voor 95% instrumentale muziek, en heb nooit de indruk gehad dat componisten van instrumentals nou minder begaafd zijn dan schrijvers van liedjes met zang. Wat wel waar is: je hebt van die gitaarvirtuozen die nummers schrijven om hun kunsten te tonen, en dat zijn vaak heel lege, flauwe composities.
Om de topictitel maar even af te maken:
DE beste gitarist van de wereld... bestaat niet.
Er zijn zoveel gitaristen op de wereld, iedereen is goed in zijn eigen stijl. Deze beheerst dus niet een ander genre. Een gitarist als Tommy Emmanuel, zal dus nooit de beste van het Heavy Metal genre zijn, omdat hij dit nooit speelt.
Iedereen heeft zijn eigen stijl, maar niemand kan ooit goed zijn in elke stijl.
(Just my 2 cents :sssh:)
Onzin, niemand komt in de buurt van Blackmore's genialiteit!:stop: