Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door episua
voor dat geld heb je ook een goede 2e hands gretsch...of in ieder geval iets vetters dan een richwood denk ik
@ frekie, wat bedoelde je met ''stelpen vd hals?''
Printable View
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door episua
voor dat geld heb je ook een goede 2e hands gretsch...of in ieder geval iets vetters dan een richwood denk ik
@ frekie, wat bedoelde je met ''stelpen vd hals?''
Ik speel een half jaar alleen nog maar gitaren met 25.5" mensuur (en het half jaar daarvoor ook erg veel 25.5") Maar elke keer dat ik een les paul in mn handen krijg voelt het toch echt heerlijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keesz
het voelde voor mij gewoon anders, kmoet wel zeggen toen ik thuis mn strat weer pakte merkte ik wel meteen mega veel verschil in o.a. de nek en actie, die imo veels te hoog stond op die LP
Keesz: Heb je misschien verkeerd gelezen? Een bommelding is ook geen ding dat bommelt. Een stelpen is een pen die stelt, oftewel de trussrod. Als de hals verder recht is, kun je met de combinatie van die stelpen en het verhogen/verlagen van de brug de actie krijgen die je wilt. Die snel-ontstemmende g-snaar, kwam dat niet omdat hij te veel windingen had om de tuner? Dat zie je heel vaak namelijk, de G is daar erg gevoelig voor.Citaat:
Ik heb zelf trouwens een Richwood Vintage tele. Daar zaten erg matige elementen in (heb ik vervangen). De andere hardware komt ook niet erg overtuigend over. Fretwerk en hout daarentegen is wel goed. Om een Richwood tele een goede gitaar te maken, moet je investeren. Volgens mij kun je dan beter een London City of zo kopen, iets duurder, maar meteen goed.
oooooh lees foutje idd....my bad
heb er eens op gespeeld bij de locale gitaarboer ( de klootzak)Citaat:
was erg verrast over de kwaliteit van deze gitaar .. is een wat duurdere richwood.. zeker wel de moeite
Zeg, hoe is het gesteld met de nek van die Richwood stratocasters? Heb je wat vast (beetje vintage) of zijn het eerder 'magere' gevallen?
Groetjes,
Koen
@almarvk: de laatste post uit dit topic dateerd dan wel uit 2006, maar zou je hem niet op slot willen gooien?
er wordt altijd gemiept dat iemand de search moet gebruiken, maar vervolgens word elk oud topic dichtgegooid
@zappjeff: welkom op het forum! Je mag je ook even voorstellen in "stel jezelf voor" :)
Hoi!
Ik ben hier nieuw!
Maar ik heb altijd al een gilmour strat gewild.
Die richwood is dat goed om zon project mee te doen?
Mijn oog viel op deze: Klik klik
Waar zou je deze in Nederland kunnen krijgen?
Frumour
http://img403.imageshack.us/img403/1663/imag0067qe7.jpg
mijn richwood...foto genomen met een crappy cam en vlak nadat ik hem had gekocht, die kaartjes zitten zelfs nog aan de versterker :seriousf:
goeie ervaring mee, is ook m'n eerste gitaar maar goed :p
alleen last gehad van losse output, die ik gewoon kon vast draaien.