Wat denk je zelf. Alles schreeuwt "Fake". Dat hij er een mooi verhaal omheen bakt doet daar niks aan af.
Printable View
Wat denk je zelf. Alles schreeuwt "Fake". Dat hij er een mooi verhaal omheen bakt doet daar niks aan af.
Ik 'ken' deze aanbieder en hij weet heel goed wat hij in huis heeft. Nep dus.
Tsja, dat lijkt me dan een kwestie van "met open ogen erin tuinen". Hij probeert met zijn verhaal de gitaar bijzonderder te maken dan ie is en ja, ongetwijfeld tuint er iemand in. Eigen schuld, dikke bult. Maar helaas ook een risico dat ie over een jaar of wat weer op Marktplaats staat. Zonder dit verhaal.
Ik weet het niet. Dat het geen Gibson is zal iedereen duidelijk zijn, maar ik vind zijn verhaal redelijk plausibel. Hij zal 'm zelf ook niet voor de prijs van een Gibson hebben gekocht. En als ie het ding inderdaad tot een goed bespeelbaar en goed klinkend instrument heeft weten om te toveren, dan hoort daar de prijs bij van een merkloos, goed bespeelbaar en goed klinkend instrument. €600,- is dan misschien aan de optimistische kant, maar ik noem dat geen oplichterij.
Nu heb ik wel de neiging om mensen heel snel te vertrouwen.
Ik heb dan ook niet gerept over oplichterij.
Het verhaal kan op feiten best kloppen. Maar door de manier van vertellen maakt hij er wel meteen een mooi verhaal van, dat al heel anders overkomt dan wanneer hij gewoon droog de feiten had verteld. Dat is slim, want daarmee speelt hij in op de romantici die door dat mooie verhaal over de minder positieve feiten heen willen lezen. Dat is wat ik bedoelde met "er in tuinen".
Hij wil er minimaal 650 voor hebben, maar liever meer. En dat noem ik wel heel optimistisch voor een gitaar met een flinke bijsmaak.
Dat is het ook. :)