dat kruisjes systeem werkt goed, zelf ook gebruik van gemaakt (nadat ik het zag bij garage inc filmpjes van een of andere single)
per nummer: wat hebben ze afgerond...`
edit:
http://youtube.com/watch?v=tnyoYJzGUZk
rond 5:40
Printable View
dat kruisjes systeem werkt goed, zelf ook gebruik van gemaakt (nadat ik het zag bij garage inc filmpjes van een of andere single)
per nummer: wat hebben ze afgerond...`
edit:
http://youtube.com/watch?v=tnyoYJzGUZk
rond 5:40
we zijn ondertussen maart,, en ik hoor niets meer ve eventuele release datum...
staat er al iets vast?
zal nog wel een flinke poos duren..
ik weet het niet
zou zo kunnen zijn dat hij voor de europa shows uitkomt
binnen 4 weken nadat het gemasterd is kan ie overal uitgebracht worden
Het volledige interview is te vinden in de Metal Hammer van volgende maand. Dit is en korte preview:
Metal Hammer magazine recently conducted an exclusive interview with METALLICA’s drummer Lars Ulrich about the progress of their recording sessions for the group’s new album. A few excerpts from the chat follow:
Metal Hammer A lot of people are clamoring for some hard news about the new record. What can you give us?
Lars Ulrich What is ‘hard news’ [laughs].
Metal Hammer Release date, song titles, song lengths…you’ve got some shows coming up this summer...
Lars Ulrich Well, the album won’t be out before the summer (!!!), but it will be for the most part done by then. I’ve heard some gripes from, you know, ‘people’ who think this record should be out already, but we’re not going to, you know, hurry up the process or anything like that. We’ve never been about that… <pauses>… when this album comes out, within the first 30 seconds of listening to it, most people will forget about the time period anyway. I’m really proud of what we’re doing here and, you know, the effort that this band has put in on this. This record feels…special, like we’ve captured something unique that is, you know, more than a ‘metal’ record.
Metal Hammer What do you mean, more than a ‘metal’ record?
Lars Ulrich Like, it is ‘metal’ but it feels like it will…transcend genres and, you know, labels. I feel about this album kind of like how I felt about the Black Album…not that it sounds like the black album. People are going to read this and start saying we made…’Black Album 2’ or something.
Metal hammer So, any ballpark on a release date? Month? Season? Decade?
Lars Ulrich I don’t want to make any promises, because if I say you know, it might come out around… September, and it doesn’t, the kids will all be like ‘fuck you Lars’ but I would say a fall release is…somewhat the projection. People are going to, you know “hear stuff” at the shows [this summer] that they haven’t heard before, and you know, that should tide them over until it [the album] is out.
To order a copy of the new issue of Metal Hammer containing the Lars Ulrich interview, visit www.metalhammer.co.uk
stelletje hippies...
jammer :(
lars ulrich was gister bij de bruce dickinson radio show te gast, klein interviewtje
ze hebben nog ongeveer 6 weken aan werk, maar ze willen niets overhaasten en in overleg met het management hebben ze besloten het album pas na de zomer uit te brengen (verkooptechnisch gezien erg slim)
en als amerikaanse act is het natuurlijk nu heel aantrekkelijk om in europa te komen spelen, gezien de lage dollar!
While we're finishing up the new album, we told the dudes at the record company we thought it might be cool to dust off the old tapes and get all retro with some vinyl re-releases... First up are the first two albums (duh!?), "Kill 'Em All" and "Ride the Lightning," coming out on April 15 in North America and pretty fucking close to that in the rest of the world.
There will be two versions...one like the original on a single disc spinning at 33 1/3, the other a two disc, 180 gram vinyl, 45 rpm package all in a double gatefold. The music was half speed mastered from the original analog tapes at Mobile Fidelity to bring you audiophile quality.
Both versions will be available in the online store here and over at Met Club. Oh, and in case you were wondering, "Master" and "Justice" will obviously be next and should be coming out on vinyl in June.
Van hun site.
Zat er iemand hier op te wachten of denken jullie het zelfde als mij?
Kan je beter gewoon de orginele kopen toch? Misschien wat meer zoekwerk, maar dan heb je tenminste echt iets gaafs.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GibsUn
Ze hadden zekerz weer eens te weinig geld voor hun nieuwe studioalbum :)
Ik hoop niet dat het nieuwe album net zo commercieel wordt als deze achterlijke actie van ze. :???:
Ik koop die vinyls wel denk ik, analoog blijft zoveeel beter dan digitaal. Commercieel zou ik het niet noemen, niet zo heel veel mensen hebben nog platenspelers. (hoewel er hier thuis 4 ofzo staan, samen met een hele collectie New Wave Of Britisch Heavey Metal platen van mn vader :cooler: )
even nieuw tour nieuws
metallica speelt op pukkelpop!!!!
yeah!
15 augustus
Jezus, James krijgt een buikje.
Ze zijn nu in de 4-5e week met het afmaken van de album sinds the Bruce interview met Lars. Lars zei zelf 6 weken maar dat zou er makkelijk 7 kunnen worden. Ik vind het dom dat ze tot september gaan wachten met het uitbrengen van de album als hij eind april al klaar is (24 april als het zeven weken duurt). Hun eerste show is op 28 mei. Ze hebben dan ruim 5 weken met Rubin en die gast waarvan ik zijn naam kwijt ben voor het mixen en masteren. Nou weet ik niet zo weinig van het maken van een album. Maar als je 5 weken lang, 5 dagen in de week elke dag 5 uur werkt is dat toch makkelijk af..... Ik zou het super lui vinden als ze 2 weken vakantie nemen tussen hun tour en het maken van de album zodat ze moeten wachten na de tour om hem af te maken. Ze werken nu al part-time. Ze kunnen het toch makkelijk af krijgen en dan tijdens de tour de uiteindelijke nummers en de voor hun gemaakte album hoes/boekje bekijken/beluisteren? En dan meteen release date prikken albums laten maken. Wat misschien maar 2 weken duurt? Op die manier kan hij makkelijk in juni in de winkels liggen.
Ik denk trouwens dat het al definitief is dat de album in september uitkomt. Zo te zien sluiten ze hun tour in augustus af, Lars heeft het gezegt en kan nu het album al af is en met zoveel ervaring wel een goed idee hebben. En natuurlijk verkoopt een album minder goed in juli en augustus. Bovendien hebben ze ook nog eens besloten ons met nieuwe vinyl releases en nieuwe nummers tijdens de tour zoet te houden (en wie weet nog wel meer). Wel jammer, maar als je zo lang bezig bent begrijp ik wel dat je er lekker aan wilt verdienen en een maandje of 2 maakt dan toch niet zo veel minder uit.
Is gewoon uit commercieel oogpunt. Na de zomer uitbrengen schijnt gewoon aantrekkelijker te zijn, al maakt het volgens mij bij zo'n grote band neit echt uit wanneer het album nou uit komt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hiddie
En net die dag vertrek ik op vakantie :(Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Ik weet niet, maar ik vind die foto's er allemaal heel nep uit zien. Ook die vorige al dat ie met die gitaar staat te spelen, maar dit ook dat hij die mic vast houd. Dan hoor je allemaal bijgeluiden man..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jw009
bijgeluiden zullen meevallen hoor
als je goed kijkt naar some kind of monster, heeft hij hem daar los in zijn hand....
en die gitaar, dat lijkt me voor de live feel (deed hij ook bij the black album)
die groene lp is wel enorm gers!!
Het is wel erg stil maar ik heb het idee dat ze praktisch klaar zijn
hier word ik blij van!
Misschien wat extra tracks oid, maar het volledige album?!Citaat:
Metallica overweegt gratis muziek te verspreiden
AMSTERDAM - De rockband Metallica overweegt in navolging van Radiohead en Nine Inch Nails gratis muziek ter beschikking te stellen. Dat zegt de drummer van de band, Lars Ulrich, in het Amerikaanse tijdschrift Rolling Stone.
ANP
"We kijken naar hoe we alles kunnen aanpakken", zegt Ulrich. "We willen zo vrij mogelijk zijn en we hebben goed gekeken naar Radiohead en Trent Raznor van Nine Inch Nails. Als er een nieuwe plaat aankomt willen we alle mogelijkheden van het internet benutten."
Dit is een ander geluid dan de band eerder liet horen. Ulrich was altijd fel tegen het downloaden van muziek en Metallica klaagde in 2000 het softwarebedrijf Napster aan omdat het muziek van de band distribueerde.
Het is trouwens het laatste album bij Warner Music. Daarna loopt het contract af...
Daarna stoppen ze...
ik denk niet dat ze daarna stoppen ;)
Ik vind het maar vreemd, geef mij maar gewoon een cd met hoesje die in de winkel ligt, ik hou niet zo van digitaal :S (kwaliteit is dan stiekem toch een stuk minder)
+ Als je pc crasht en je hebt geen back up ben je alles kwijt ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Dit is een mooi voorbeeld van ONZIN !!! In het interview staat:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
You were one of the first artists to sue over copyright infringement and voice concerns over aspects of downloading. Eight years later, with bands like Radiohead embracing the Net and yet charting, how has your stance changed, if at all?
We have FLACs and MP3s for sale. It was never about downloading per se. We have the Vault where you can download shows from twenty years ago for free, full-on and it's been there for years. You can download recent shows days after they happen for cost. Back in the day there was a much bigger question about "on whose terms?" We said, "Wait a minute, it should be about the artist." Then all hell broke loose and we sat on the sidelines for a while. We've always been fiercely independent and controlling; sometimes to a fault. That's why we exist and why all these people show up.
And as far as the next record goes ...
You know, this is our last record under contract with Warner, so we're looking at how we can embrace everything.
Like a 360 deal with Live Nation?
Mmm, we've never sold ourselves that way. No disrespect. We want to be as free a players as possible. We've been observing Radiohead and Trent Reznor and in twenty-seven years or however long it takes for the next record, we'll be looking forward to everything in terms of possibilities with the Internet.
HE-LE-MAAL uit zijn context gerukt dus.... In heel het interview is het woord 'gratis' niet te vinden....
http://i76.photobucket.com/albums/j4...1608_pic02.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4...1708_pic01.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4...1708_pic02.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4...1608_pic01.jpg
Mission Metallica komt trouwens 12 mei met 'iets' .....
Zal wel een datum of een titel zijn.
"Mission Metallica" lijkt me trouwens wel een geschikte titel voor het album :rockon:
Cool !!!!!!!
Metallica rehearsing Creeping Death. In standaard E, helaas zingt James niet en is de kwaliteit erg ruk, maar voor de liefhebber toch mooi lijkt me...
http://www.youtube.com/watch?v=zy3CncP80Pc
ik denk niet dat het een refinished gitaar is hoor,
zou een beetje zonde zijn vind je niet?
Denk dat het gewoon een nieuwe is!
Overigens wel kick, terug in E!!
http://i122.photobucket.com/albums/o...0408_pic05.jpg
Ah! Het is een nieuwe V, kijk maar links achter Rob, daar zie je de oude.
Fakking vet dat afgebeulde ding!