Heb vorig jaar een paar pickups en tuners besteld, verzendkosten waren toen 20 dollar.
Printable View
Heb vorig jaar een paar pickups en tuners besteld, verzendkosten waren toen 20 dollar.
Zo'n setje leek mij ook wel vet voor mijn epi sg.
Iemand ervaring met zo'n setje?
Wat ik nu in mijn mandje heb liggen kost 30 dollar verzendkosten, 21 euro dus.
Valt nog te doen :)
Het zal qua kwaliteit waarschijnlijk niet heel veel uitmaken. Ik heb wel eens een setje gekocht. Ze waren, geloof ik, wel ruisloos enzo, en sowieso al een verbetering tov mijn oude crappy minipots. Ik zou het niet doen, tenzij je pots echt kraken.
Zo, net een GFS Crunchy PAT besteld, uiteindelijk was ik inc. verzenden 27 euro kwijt (via ebay, wel van guitarfetish, dan kom je goedkoper uit dan met hun webshop), langleve de lage dollar. Ik ben heel benieuwd! Als die binnen is zal ik wel wat clipjes posten (clean, crunch, lead etc.)
Ik heb in mijn jackson Dinky op dit moment 2 x Emg Hz elementen, op zich klinkt dat wel goed, maar ik heb het idee dat het nog wel beter kan.
Ik speel op deze gitaar voornamelijk metal, dus een zwaarder geluid zo zeer welkom zijn. Weet iemand of GFS zulke elementen heeft, welke ook nog in mijn Dinky passen zonder het een en ander aan te passen?
Groeten Mark
Ja, GFS crunchy rails.. Op de guitarfetish site kun je zien wat ze allemaal hebben, en waar ze volgens hun goed voor zijn. Crunchy PATs zullen de truc ook wel doen, of power rails.
Wat is dan wijsheid, aangezien ik nu 2 EMG elementen heb ook 2 crunchy rails bestellen?
Zit er zoveel verschil in dan tussen de EMG en de elementen van GFS?
( Let wel, ik ben een noob op elementen gebied :) )
Wat ik wel vaak heb gehoord is dat EMG elementen maken dat je gitaar een "EMG gitaar" wordt. Zijn goede elementen, maar ze veranderen het karakter van de gitaar volledig. Gitarist waar ik mee in een band heb gespeeld had een Fender standaard Strat. Hij heeft er op enig moment EMG's in laten zetten en toen klonk de gitaar een stuk beter! Maar hij leek ook wat karakter kwijt. Maar da's alles wat ik daarvan weet.
Ik heb in mijn Squier de standaard elementen vervangen door de Crunchy rails. Ik vind het nu veel meer een metal geluid hebben. Ben er ERG tevreden over. Ik moet overigens nog steeds wat opnamen hier plaatsen!
Maar ik kan er ook gewoon een lekker korrelige overdrive uit halen. Deze gitaar gebruik ik sindsdien hoofdzakelijk!
Maar goed bij mij ging het dan ook van bagger elementen naar GFS crunchy rails. Of jij net zo tevreden bent met het verschil ten opzichte van de EMG's is afwachten.
FF bumpen met een vraag :)
Ik heb daarnet een Dream 90 in m'n neck gestopt en god wat lekker,
klinkt een stuk rauwer, dikker en levendiger dan wat er origineel inzat maar toch nog netjes genoeg voor solo's.
(Hij klinkt trouwens alleen lekker en open als ik het volume vol open gooi, ietsje dicht draain en hij klinkt weer dof, zijn hier nog oplossingen voor?)
Nu zit er in m'n bridge nog steeds zo'n originele..
Ik wil natuurlijk daar ook een vervanger voor :)
De dream 90 is gewonden op zo'n 8,2k, de bridge moet hier toch niet te ver vanaf liggen ivm met volumeverschillen?
De bridge klinkt nu nogal dun, beetje schel en krasserig in vergelijking met de Dream.
Ik wil graag een pickup die wel rauw is, iets minder smooth dan de Dream, niet TE schel. Kortom 1tje met lekker veel body en grom :)
Van de beschrijvingen van GFS zelf word ik niet veel wijzer, alles daar is perfect enzo.
Ik speel met deze gitaar zo'n beetje alles aan de rock kant, vooral het wat zwaardere werk, maar voor de metal heb ik al een ander beestje. Hij moet dus vooral geschikt zijn voor wat zwaardere rock maar eventueel ook voor cleaner spul dus ik dacht aan een pickup met coil-tap?
ik zag zelf al de
Vintage 59 Nickel Classic Alnico V
Vintage 59 Alnico Black Nickel Classic tone and output
enzo
maar gaat 1 van deze pickups doen wat ik wil?
PS Excuses voor al mijn vaagheid
Ik heb zelf 2 weken geleden ook bij gsf bestelt, een dream 90 voor bij de nek een een crunchy pat voor in de hals van mij epi les paul. Ze zijn nog niet binnen
maar als ze er zijn zal ik wel even komen melden wat ik ervan vind.
Ik kan echt niet wachten, elke dag als ik thuis maar hopen dat er een pakketje in de gang staat, verschrikkelijk.
Dat lijkt me ook wel een lekkere combo :)
Kun je dan ook even wat samples opnemen als hij binnen is?
Wat deed je trouwens tot deze combi besluiten?
Ik wacht nu met je mee :hippie:
Bumpje..
Zijn ze al binnen? :)
Ja ze zijn inmiddels binnen en zitten in de les paul. Ik heb voor deze combinatie gekozen omdat ik een veelzijdige gitaar wou voor blues tot metal, nou is die dream 90 heel erg geschikt voor wat blues/jazz gebeuren en kan ik met die crunchy pat mooi de wat meer high gain stukjes spelen.
Ik ben vooral erg tevreden over de dream 90 hij klinkt lekker warm maar niet dof of modderig, hij klinkt het beste clean, met distortion of overdrive is ie wat minder hij had iets gedefinieerder gemogen van mij maar wat verwacht je van een pickup van 30 euro. De crunchy pat is wel lekker maar het is niet een echt grote vooruitgang op de stock pickup, hij is wel wat minder modderig en ook zeker niet verkeerd maar het is niet een extreem grote vooruitgang. Al met al ben ik tevreden over de pickups gelet op de prijs.
Een sound spampletje word lastig ben ik bang want ik heb geen opname apparatuur.
Zijn jou pickups inmiddels ook al binnen?
Ik ben zelf nog aan het kijken voor m'n bridge.
Ook zat ik te denken aan een treble bleed voor de dream 90,
zodra je het volume een stukje terugdraait is hij instant dof.
Ik vind het wel lekker dat hij iets minder gedefinieerd is met wat overdrive,
lekker rauw. Voor hardere stukken moet ik wel een goed definierende pickup hebben
omdat het anders inderdaad modderig word.
Over het algemeen vind ik vooral die dream 90 best wel damn good voor een pickup van 30 euro!
Ik heb een mean 90 in een strat gestoken in de bridge en ik ben daar heel tevreden van. lekker rauw.
Ook heb ik heb een jagmaster-achtige gitaar met een mean 90 en dream 180 in, maar die klinken beiden nogal hetzelfde. De 180 is redelijk donker en bassy naar mijn mening, gesplit klinkt hij beter, gewoon als een dream90 infeite.
Overlaatst heb ik ook twee strat pickup sets gekocht, een "60's-70's Grey Bottom Non Stagger Strat Set", en een "Premium Overwound Alnico Strat" -setje.
Ik kon niet kiezen tussen beiden, dus kocht ik ze allebei voor in mijn classic player. uiteindelijk ben ik niet verder geraakt dan de premium overwound set. Ik ben er tevreden van en ben er nooit toe geraakt om de andere set te testen.
Maw, heb nog een setje van die 60s 70s liggen voor moest er iemand de sound van die dingen willen horen.
In mijn standard strat heb ik de premium II alnico II set zitten, en ben ik ook zeer tevreden van. Genoeg power voor een strat en de 5 pickup standen klinken effectief allemaal anders en hoe ze voor mij goed klinken.
De premium alnico set vind ik iets beter voor clean, en de premium overwound set klinkt iets beter met de distortion volgens mij.
Het kan aan de instelling liggen, maar ik heb niet het gevoel dat de premium overwound meer power hebben dan de alnico II. Ze klinken gewoon wat anders. Iets minder bas ook.
Overlaatst heb ik ook twee humbuckers getest, namelijk de "Alnico Fat Pat Neck", en de "Crunchy Pat bridge".
Deze heb ik in een AB setup vergeleken met de stock les paul studio, en mijn zelfbouw LP met die twee humbuckers wonnen wel van de studio. Het geluid was veel minder dof dan bij de stock gibson pickups. de gfs pups klonken gewoon levendiger en beter.
Iets waar ik wel voor waarschuw: bij mijn laatste bestelling, zijnde een hoop hardware voor een lp en die twee humbuckers heb ik wat problemen gehad met de douane.
Ik had voor 175 dollar besteld (wat ongeveer 135 euro is), maar wanneer ik op de tracking keek, zag ik dat het pakje vrij lang bleef staan bij de douane. Bijgevolg heb ik lang gezocht naar contact informatie om wat info te winnen hierover.
Blijkbaar is het in belgie het bedrijf DSV dat de douane afhandeling doet, en wanneer je pakje tegengehouden wordt, ligt het bij hen.
Ik heb dan uiteindelijk een nummer gebeld dat ik vond. Ze wisten dat mijn pakje daar vast lag, en ze waren aanhet wachten tot ik zou reageren. Da's altijd leuk wanneer ze daar zelf de mindset hebben van "als ze hun pakje echt willen, dan zullen ze wel bellen".
De man aan de telefoon ging eens kijken wat hij kon doen, maar kon mij op dat moment niet verder helpen.
Enkele dagen laten werd ik gebeld door DSV, ik citeer: " wij hebben hier een pakje van u, dat afkomstig is van GFS guitar store in amerika. Zou u ons kunnen zeggen wat er precies in zit?" De inhoud werd dan uiteindelijk geplaatst onder gitaar onderdelen.
Weer een weekje later kreeg ik mijn pakket aangeboden door de post, samen met een rekening van 68 euro. Dat vond ik er toch wel wat overgaan, aangezien dat meer dan de helft van de waarde van mijn pakket was.
Dat ik btw zou moeten betalen versta ik, maar da's slechts 27 euro op mijn aankoop. Uiteraard heb ik het geheel moeten betalen, of ik kreeg mijn pakket niet eens.
Uiteraard zal ik spijtig genoeg niet al te snel meer bestellen bij GFS, aangezien het prijsvoordeel toch wel wat verkleind is wanneer je er een dergelijke rekening bij krijgt.
Hierbij wil ik jullie maar even verwittigen om op te letten met aankopen uit USA.
ik heb besteld en betaald:
crunchy pats neck en bridge
electronica kit voor ne les paul
slagplaatje en bevestigingsdingske voor een LP
nieuwe nut om dat plastieken geval te vervangen
met verzending alles bijeen 85€... Nu hopen dat het zonder problemen voorbij de douane geraakt... :makeup:
en dan binnenkort eens mijn zelfbouwkitje upgraden... :soul:
Zijn die dingen niet in Nederland/Europa te krijgen? Het lijkt mij ook best interessant voor een experimentje.
Ze staan regelmatig op Ebay met verzendadres in UK, maar zijn vaak wat duurder bij die zaak.
Overigens over belasting: ik bestel het vaak in kleinere pakketjes. Betaal je iets meer verzendkosten maar uiteindelijk minder vanwege douane die het presteert om hem soms weken en weken achter te houden...
Hier had ik ze ook gevonden, maar die hebben volgens mij de rest van den brol die ik moest hebben niet, dus heb ik maar in Amerika besteld...
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de humbucker combinatie van alnico fat pat in de nek positie en een crunchy pat in de brug. En ik ben niet de enige, een vriend van me heeft ze net ook besteld na mijn setje gehoord te hebben. Om het geheel compleet te maken uiteraard nog coilsplit toevoegen op elke pup.
http://farm3.static.flickr.com/2738/...3c9f502765.jpg
Ik zit al een tijdje aan een pickup-switch te denken voor m'n 2x humbucker strat, op het moment zitten er 2 Ibanez pickups in die verder wel goed bevallen maar ik experimenteer graag!
Het moet vooral lekker rauw zijn, goed voor noise, blues-punk en net-niet-cleans. Ik ben vooral gecharmeerd van de sounds van favoriete bands; FUGAZI en Jon Spencer's fuzzsound in The Jon Spencer Blues Explosion en Boss Hog. Dus ik moet eigenlijk niets hebben van 'romige warme humbucker sounds', naar mijn gevoel zoek ik misschien iets tussen de single-coil en humbucker in.
In welke richtingen moet ik gaan denken: P90, Retrotron, Bigmouth of misschien zelfs Lipstick-humbuckers? De nieuwe Surf90's zouden Dearmond achtig zijn, is dat interessant voor iemand die graag stevige noise/punk-blues speelt en niet bang is van feedbacken?
Weet iemand een leuk setje GFS pu's voor goeie Southern rock geluid..?? Ik wil een beetje de kant op van Outlaws kwa type geluid.
ze raden me zelf aan de hand van een clipje deze aan:
http://www.guitarfetish.com/1963-Str...t-_p_2094.html
Kan ik er dan van uit gaan dat daarmee een beetje Southern rock geluid mee te bouwen is?
Mvg,
In mijn Ibanez s270 zitten Ibanez Powersound pickups, de goedkoopste pickups van Ibanez. Geen troep, maar ik wil eigenlijk toch wel een iets betere toon. Ik zit nu te denken om een GFS Crunchy Rail brugpup te bestellen. Ik zoek eigenlijk vooral een pickup die een beetje een strak laag heeft en niet te veel mids. Hij moet ook een beetje hard klinken, maar niet te doods. Hij moet een beetje geschikt zijn voor hardrock/metallll muziek. Een goede clean of fijne crunch hoeft niet, daarvoor heb ik een tele;D. Zal deze crunchy rail icm de volledige maheaunie body van mijn Iba mij tevreden stellen?:crazyhappy:
Ik vind die Powersounds dus echt zo ongelooflijk kut klinken dat dat de eerste modificatie was aan die gitaar. Ik heb overigens twee Ibanez uit de RG-serie en in beide zitten nu die Crunchy Rail (er zaten EMG's in beide maar die wilde ik liever in Les Pauls hebben). Ze klinken niet doods en zijn zeer geschikt voor hardrock en metal enzo. Clean vind ik tegenvallen, beetje hetzelfde als EMG-clean, beetje clinisch enzo :D. Veel punch e.d. bij clean spel, al helpt het omlaag draaien van de pickup enorm.
In mijn zwarte Iba zien ze er trouwens SUPER uit! (heb de witte genomen). Eigenlijk alleen nog even een keer de knoppen witspuiten :D.
...bump.
Mijn bestelling staat sinds eergisteren bij de douane. Grom. Het doosje zal wel te groot zijn geweest naar hun zin. Had ik het de vorige keer bij twee elementen gelaten, nu zitten er eeeh 6 in, plus nog wat pots. Ben benieuwd of mijnheer De Jager nog een bijdrage wil voor zijn verloving ;-).
Ennieweej, heeft iemand nog een Strat setje van GFS over? Ben bezig eentje weer op te bouwen, maar 't is zinloos om er Squier of Artic pups in te zetten. Ik heb eventueel ook nog wel voldoende ruilwaren.
Ik heb een Crunchy of Power Rails gehad op een Iba project gitaartje. Je moest hem wel zowat tegen de snaren aanzetten maar dan had je ook een lekker hard rock/metal soundje. En het ziet er idd koel uit.
De standaard Ibanez pups zijn best wel beroerd, maar nu moet ik zeggen dat GFS ook niet zaligmakend is. Het is net ietjes beter dan de standaard Ibanez pups, maar ik vind het erg karakterloze dingen (ik heb de crunchy pat gehad, en heb nu de modern lil' killer in een strat). Het is niet slecht, maar het haalt ook zeker niet het volle potentiaal uit je gitaar. Wanneer je ze naast een Seymour Duncan zet, vallen ze wel in het niet. Ze prikken wél erg lekker door de mix.
Ik vind zowel de crunchy pat als de modern lil' killer niet echt geschikt voor moderne metal. Voor lekker thrashy 80's dingen werkt et wel perfect.
Ik heb eergisteren de soldeerbout aan een GFS VEH gehad, zeg maar de 'Brown Sound' EvH '78 pickup. Kan niet anders zeggen dat het element precies doet waar-ie voor gemaakt is. Heb 'm even geprobeerd door een Marshall 15DFX met het tube-knoppie ingeschakeld, en je krijgt idd exact dat randje vervorming waarmee EvH zo bekend geworden is.
Bonus: je weet ook meteen waarom Van Halen zo'n drukke en wat staccato stijl van soleren heeft ontwikkeld: je moet werkelijk zélf alles op- en invullen, de gitaar gaat er zogezegd niet uit zichzelf vandoor. Vergelijk het maar met een Telecaster, ook dat is werken geblazen als je daarmee rocksolo's wilt gaan doen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LI8NQWO8-D.jpg
En, vind ik het geluid goed? Ja. Helder en open, rond ook. Voor mezelf zou ik er echter nog een kleine pre-amp achter knutselen, gewoon om - met behoud van het karakter - de boel ook eens te kunnen laten gillen.
Ah, nog een paar vraagjes aangaande GFS pups. Na jaren stof te hebben liggen happen maak ik mijn CSI-caster eindelijk eens af, en heb daar wat GFS elementen voor besteld...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MPFMXHO8-D.jpg
Voor de brug heb ik een Power Rails gekocht, een kloon van DiMarzio's X2N, één van mijn favo brulboeien. Scoort 15.8 op de meter en heeft keramische magneten. Voor de hals- en middenpositie heb ik een passend setje Lil' Killer gekocht, respectievelijk 6.5K, 10 en 15K op de meter.
Nu heb ik twee vragen vwb de Lil' Killers: loont het de moeite om deze pups ook te voorzien van een serie/parallel schakeling, of is dat effect nauwelijks waar te nemen?
En vraag 2: ik wil graag dat het halselement fiks kan janken, als een Strat die een jaartje of 30 op de katoenplantage heeft lopen zwoegen; gíllen moet ie. Maar wat is volgens jullie dan de beste combi met het brugelement: een 15K op hals en 10K in het midden, of 10K op de hals en 6.5K in het midden?
Ik sta op het punt een bestelling te plaatsen bij GFS. Ik heb een epiphone les paul custom die ik wat wil pimpen. Ik heb gekozen voor de crunchy pat in de brug en de Fat pat in de neck. Goede keuze?
Ik speel voornamelijk lead in een bandje dat een mix van de standaard rockclassic (led zep, jimi hendrix black sabbath etc guns n roses) als wat modernere rock (qotsa, foo's, nirvana, pearl jam, metallica) Wacht nog even de reacties af voordat ik bestel. Misschien weten jullie een betere combinatie.
Ha! Dat valt vast wel mee hoor. Maar ik ben er zelf wel van overtuigd dat je ook op een kleine - mits goeie - versterker wel kunt horen of een gitaar 'wil' of niet, daar heb je niet meteen een peperduur rack voor nodig. Dat het ding door mijn Flextone of m'n custom Boogie replica nóg beter voor de dag komt weet ik ook wel.
Het verschil in geluid met het buizenfopknopje aan of uit is overigens wel gigantisch op die kleine Marshall. Zónder is het gewoonweg vlak. Maar ik ben wel reuzeblij met het ding.
Hoi
ik heb gisteren de origingele elementen uit mijn Greg Bennett Avion 3 vervangen door GFS Fat Pat humbuckers, omdat ik een wat meer vintage geluid wilde (meer richting de gibson burstbucker I sound) en er maar even op gespeeld, maar ik was erg onder de indruk van het resultaat. Het geluid is nu meer gebalanceerd en het "leeft" meer. He tis nog niet hetzelfde als de burstbucker sound, maar de gitaar heef took een maple top en dat heeft de Greg bennett niet. Het komt wel erg dicht in de buurt. Ik ben er erg tevreden over. A.s. woensdag in de repetitie proberen.
Gr. Rupke
Al enige tijd naar GFS Pickups zitten kijken, maar ik weet nogsteeds niet precies wat ik wil.
De pickup moet van Clean naar een Randje kunnen, maar vanuit daar ook naar Crunch en zelfs 80's Metal.
Het gaat om 2 gitaren die volledig van Mahogany zijn gemaakt, namelijk een Superstrat en een Explorer. Bij de Superstrat zat ik aan te denken aan een setje VEH, en voor de Explorer aan een Crunchy Pat setje te denken. Iemand die mij wijzer kan maken?
Ik denk dat je het beste af bent als je even een mailtje stuurt naar Guitarfetish. Het zijn aardige gasten daar en zij hebben het meeste verstand van de pickups die ze verkopen. Als je ze even uitlegt wat je dus precies zoekt dan zullen ze wel aangeven welke pickups daarbij het beste passen. Ik had binnen een paar dagen een mailtje terug met duidelijke tekst en uitleg.
Inderdaad. Ik had precies hetzelfde. Ik wist welk geluid ik zocht, maar verder wist ik het fijne niet van de GFS pickups. Ze hebben me zeer correct en snel een duidelijk antwoord gegeven!