danku schön :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Printable View
danku schön :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
Stray cat strut, dat was 'm! Ooit 2 jaar in een rockabillie bandje gezeten, gewoon de hele avond EAB, lachen was dat :-D
Brian Setzer ruleert of hoe ze dat tegenwoordig noemen 8-)
On Topic.
Ik vind Richwood helemaal te gek. Het is beter dat Gibson en PRS samen. Mensen hebben niet de capaciteit om deze kwaliteit te herkennen.
ja dat zal het zijn, de rest van de wereld heeft niet de capaciteit om de superieure kwaliteit van richwood te ontdekken...
ja en jij hebt iets vastzitten in je hoofd... je gaat mij niet vertellen dat richwood beter is dan Fender en Gibson bijvoorbeeld...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
ik vind richwood ook leuk maar dat is ook voornamelijk omdat mijn budget ronduit pathetisch is.
Staat een foutje in de zin :lol: Wat dacht je van 'Ik vind het beter dan...'? :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droffie
Maargoed, ik kan me dat niet zo 1, 2, 3 voorstellen.
hap hap hap
pfuuuuuuuuuuuuuuuuuuh ik vind mooi..... Daar ben ik het niet mee eens. Het is meer leuk voor erbij dan vervanging voor :wink:
Dat was ook de reden voor mij om te gaan kijken bij Pro Music Store, ik wilde wel een goedkoop leuk telecastertje voor erbij. Maarja bij PMS zijn ze niet zo lovend meer over Richwood. Er hing er geen een meer in de winkel, allemaal terug gestuurd...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniël_san
Als je ff in dit topic had gekeken had je ook geweten dat PMS ruzie heeft gehad met de importeur en Correct de verkoop heeft overgenomen :razz:
Mwah , ze gingen zeiken over de kwaliteit .
PMS snapt ook al niet dat Richwood stiekem topgitaren maakt .
Maar waarom nog langer geheim doen nu jullie die juweeltjes toch al in bezit hebben , strooi die tienen op HC en spread the word !
Gelukkig weten de kenners van Correct ze wel op waarde te schatten :D
Ik heb een Richwood Les Paul gehad, vorige week weggedaan. Speelde wel lekker, maar de sustain haalde het bij lange niet bij een Gibson, en hij ging rondzingen bij (niet eens heel) veel gain.
Kortom, mijn ervaring ermee is wel goed maar gewoon net niet...
dat vind ik niet 'net', maar eerder 'bij lange na'
Zaterdag moet ik werken, het wordt 3x betaald...
Verder deze maand nabetaling van de winstuitkering en vakantiegeld.
Dus met een beetje geluk komt er een RW telecaster aan :-D
Nu alleen het dilemma:
http://www.backandforth.nl/RE-44-CAR.jpghttp://www.backandforth.nl/RE-44-LPB.jpghttp://www.backandforth.nl/RE-44-BSB.jpg
Welk kleurtje?
Sunburst :D
Waarom neem je ze niet gewoon allemaal ;)
Is die rechtste blonde?
Vind hem eerder vies-geel... Maar echt blonde tele's vind ik wel mooi
Zit te twijfelen tussen de bauwe en de blonde (met zwarte slagplaat). De blonde lijkt me ook gaaf om een Esquire van te maken.
Het rood-wit schrijf ik niet geheel af... Er staat nog een roodwitte bas op m'n verlanglijstje. (verre toekomst)
Ik vind ze geen van allen mooi. Maar je bent toch handig genoeg met een verfkwast? :)
Spaar nog even door een koop een goeie! Bijv een occasion fender....
Ja ik kan ook zelf een tele bouwen. Maar daar heb ik op het moment geen tijd/plaats voor.
Mijn ervaringen met Richwood zijn erg goed (heb de 335). Dus dat zal het wel gaan worden.
Er staat hier een oud televisiemeubel van heel mooi oudgrenen. Dat ding moet een solidbody klassieke gitaar (goedkoop en handig voor optredens in de kerk, m'n normale klassieke zingt daar nogal snel rond) en een paar mini's (ibanezbasje voor m'n bassist en stratje + V voor mezelf).
Het nadeel is dat ik nog geen geschikte werkplaats heb en ook nog tijd voor andere dingen nodig heb (school, gitaar spelen, sociaal leven e.d.).
Zoals reeds in het andere RW topic gepost. Net een RW tele zien hangen, vintage, "geel" maw groenig :-D . Wel mooi vind ik: dunne lak zodat je de tekening van het hout erdoor heen ziet. Snaren zitten vast achterop het bakje, dus niet door de body heen. Vintage bakje met 3 zadeltjes. Zag er ook een London City tele, die is wel string through body, verder lijkt ie verdacht veel op de RW. Prijzen: 170 voor de RW, 250 voor de LC.
Nieuwste aanwinst!
Inderdaad erg gladde hals. Zweet maakt de hals nog gladder na een tijdje spelen... net een ijsbaan!
http://img151.echo.cx/img151/6811/p50300026ds.jpg
LoL...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zerah
:-D
Gefeliciteerd!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
Vind de hals trouwens eerder stroef. Heb em nu helemaal van de lak ontdaan en em een refret gegeven.
Beetje opschuren aan de achterkant vd hals. Dikte 300 schuurpapier dan 400 dan 600 ofzo. Busjes kopen of bestellen, 6 gaten door de body boren en dan de snaren door de body. Klinkt veel strakker. Element tip: GFS, zie Ebay.com.
Gefili, een erg mooi stuk hout! :-D
Het is eerder de bovenkant van de hals (de toets) die ik te glad vind... die busjes, waar kun je die bestellen? Zit erover te denken om wat gaten erin te boren. Iemand pics van een dergelijk project?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frekie
ik ben met het schuurpapier ook eens over te toets gegaan... ziet er wel wat minder mooi uit nu, maar speelt lekkerder...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
dat van die gaten boren vind ik raar, want in mijn brug zitten geen gaten om die door de body te laten gaan :???:
je kan gewoon met een metaal boortje die gaatjes erbij jassen...
Ik laat het denk ik gewoon bij mij op het werk doen. Dan is het gat meteen 100% recht :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diedo
Iemand een adres voor die busjes (ik zou niet eens weten waar ik op moet googlen dus...)
Die dingen worden 'string ferrules' genoemd. Op Ebay kun je ze meestal wel vinden.
Of Voxhumana.nl als je tenminste 11 euro inclusief "verzendkosten" wil betalen (luchtkussen envelop met een postzegel van 78 cent) voor 6 van die dingetjes. Oh sorry ik zit in het verkeerde topic :-D
dubbel :oops:
Okee mensen, ik heb 2 vraagjes......
Er is door mij een richwood vintage telecaster gesignaleerd. De verkoper vraagt er 120 euro voor. (er is nog verder door niemand geboden) Ik weet niet hoe oud de tele is.... Er zitten vrijwel geen krassen op, het is een sunburst.....
Er is door mij nog een richwood vintage TElecaster gesignaleerd. Deze is butterscootsch blonde en kost 140 euro..... Er is 0 keer op geboden en ik kan de tele gewoon in zaandam ophalen. De tele is 3 maanden oud en er zit nog garantie op.....
Welke zouden jullie nemen? En welke is beter?
Ze zijn allebei hetzelfde, dus 'beter' is er geen.
Ik denk dat je moet nadenken welke kleur je mooier vindt.
Franc.
je kan altijd even een kijkje nemen bij die in zaandam, lekker dichtbij :-D
140 vind ik wel erg duur, daar heb je m nieuw voor bij muziekhandel piet joostenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daniël_san
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cubensis
(Spam)
Tja dan moet hij nog opgestuurd worden en ben je weer €20 verder :D
(Spam)
Damn......dit topic gaat maar door joh! :-D