een aantal muzikanten uit de engelse hedendaagse prog scene:
martin orford
john jowitt
shadowland
pendragon
steve thorne
Komt doordat ik Gary Chandler van Jadis vrij goed ken.
Ik heb daar ook weleens op gitaren van john wetton gespeeld.
Printable View
een aantal muzikanten uit de engelse hedendaagse prog scene:
martin orford
john jowitt
shadowland
pendragon
steve thorne
Komt doordat ik Gary Chandler van Jadis vrij goed ken.
Ik heb daar ook weleens op gitaren van john wetton gespeeld.
Ik vind het leuk om af en toe een gitarist een hand geven die ik te gek vind spelen, maar die gasten zijn niet zo superbekend. Ronny Jordan: aardige, bescheiden vent die de tijd neemt om even te kletsen, Eddie Roberts (New Mastersounds): idem. Mooiste was Will Bernard (TJ Kirk, Stanton Moore). Ik vind dat een wereldgitarist en volg zijn werk al heel wat jaren. Maar het is bepaald geen beroemdheid. Twee jaar geleden zag ik hem spelen in een kroeg in San Francisco en kon ik hem tussen de sets door even een handje geven en vertellen dat ik z'n platen erg waardeer. Hij vroeg nog net niet waar de verborgen camera stond, zo verbaasd reageerde hij. :seriousf: dat iemand uit Nederland hem kende en speciaal naar z'n optreden was gekomen.
rhino (drummer van manowar)
Jay (bassist van joe stump / holy hell)
Joe Stump
rob orlemans (blues gitarist van eigen bodem)
ernst van ee (drummer van highway chile / rob orlemans)
Heel vengeance
Voor velen misschien niet erg bekend en voor mij alweer zo'n dik 30 jaar geleden (dus het duurde even voordat ik er achter kwam dat ik hier ook iets kon posten :???: :
Wim Overgauw (speelde o.a. in het Trio Pim Jacobs) zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wim_Overgaauw
In de patronaat in haarlem een tijdje aan de bar gezeten met
Al Anderson (gitarist van the Wailers)
Alweer 10 jaar geleden maar toch leuk
De gene die ik ontmoet heb zijn:
Harry Sacksioni( met hem gespeeld!)
Jorn van der Putte (the sheer)
Jan Akkerman( ben ik erg trots op maar echt aardig is hij niet:crazyhappy:
Tommy Emmauel (meerdere keren na zijn concerten)
Michael Fix
the shavers ( heb nog een biertje met hun gedaan:cooler:
Di-rect
Anouk
krezip
graag zou ik nog willen ontmoeten:
Eric Clapton
Michael Jackson
John Mayer
Buddy Guy
doyle dykes
jack johnson
Mark Knopfler
maar ik weet dat dat niet mogelijk is
Walter
zo'n jaar of wat geleden liep ik in hasselt (B) bij J&R binnen voor n' paar setjes snaren , komt daar ne vent buiten die als twee druppels water leek op Lou Reed ik zeg tegen mijn vrouw " die kan zo Mr Reed vervangen bij een optreden geen hond die het merkt" s'anderendaags in alle kranten dat ome Lou himself daar n' gitaar is komen kopen (zie foto's op website J&R music)
Mijn oom is naar Isle of Wight gegaan in 1970. Ten years after, Hendrix, The Who, Doors, Emerson Lake and Palmer, Sly and the Family Stone
wauw
Ik heb gisteravond bier zitten drinken met de ex zanger van Scar Symmetry (ik vind het geen leuke band, maar 't is wel een grote). En dat was gezellig! Totaal niet over het paard getild die kerel.
Armand, iedere dag bij de Albert Heijn XL! hehehehe
Ik heb 25 jaar rond getoerd met oa Vengeance, Action in DC en John Hayes, telt dat ook?!!! :seriousf:
Zal jullie maar niet vervelen met wie ik allemaal gesproken heb ect Hahahha!
Volledig Dimmu in oude opstelling in 2005( met Nick Barker nog als drumvirtuoos), Johan Hegg in 2007 (de frontman van Amon Amarth), Freighttrain 2008 (frontman van Origin).......oh ja en een geintje uitgehaald met de bassist van Origin eveneens in 2008(S.o.b still owes me a beany :P).
(niet om op te scheppen ofzo) maar ik heb les op het rock city institute.
we hebben les van:
Ruud Jolie (Within Temptation)
Thijs Schrijnemakers (Stereo)
Joost van Haaren (Krezip)
Floor Jansen (After Forever)
dus dat zijn mijn kennismakingen met bekende nederlandse muzikanten. daarnaast heb ik de gasten van Textures ook een keer backstage gezien.
De gehele band van fiction plane, stonden voor hun concert in de Melkweg in de ierse pub op het weetikveelhoehetheetplein.
De gitarist van Moke, toen ze optreden gaven in een strandpalvioen.
80's
- Golden Earring, ik was fan van '79 tot '82 ongeveer. :chicken:
90's
- Buddy Lackey (Psychotic Waltz), relaxte gast, heeft een stuk songtext achter op een bandfoto gekalkt.
- Altar, m'n broer was gitarist :)
00's
- Tony Macalpine, aardige vent, heb meerdere keren na afloop van een concert met 'm gekeuveld.
- Tristan, forumlid en gitarist van John Doe's Revenge, ik ben fan!
- Bert K, moderater op het forum ;)
- etc.
Eigenlijk ... geen. Zover ik me kan herinneren tenminste.
Ohja, de Navarone, maar da's niet zo'n wonder (dat kan half nijmegen zeggen). Ik hoop echt voor ze dat ze nog een keer doorbreken, geweldige band!
2 mensen waar ik graag een biertje mee zou doen: James Hetfield en Mark Knopfler. Toch wel 2 van mijn helden!
Toen ik een jaar of 12 was ben ik met mijn pa naar Harry Sacksioni geweest in de schouwburg in Roosendaal. Voor het optreden zat (bijna) de hele band (behalve Harry zelf) in het theatercafé wat te drinken.
We (nou ja, meest mijn pa) hebben toen wat gekletst en ze hebben hun handtekening op onze kaartjes gezet. Na afloop zijn pa en ik heel brutaal naar de kleedkamer gelopen waar we Harry Sacksioni (gekleed in onderbroek :dontgeti:) even hebben gesproken, en ook van hem een handtekening gekregen.
En op de basisschool zat ik in de klas met René van Mierlo (tegenwoordig gitarist bij o.a. Stef Bos en Brigitte Kaandorp) en DJ Benjamin Bates (die toen nog gewoon Benjamin Kuijten heette), alleen waren die destijds nog niet met muziek bezig dus dat telt zeker niet? :)
2 jaar geleden heb ik Corey Taylor ontmoet, bij een concert van Stone Sour :rockon:
Ik kreeg 2 tickets cadeau voor men 18de verjaardag, concert was in een klein zaaltje waar zon 100 man binnen zat. Achteraf kwamen Corey Taylor en nog andere bandleden naar buiten om wat te praten met de fans, heb toen ook een handtekening van hem gekregen :mmmm::cheerup::ok:
Binnenkort ontmoet ik zeer waarschijnlijk de bassist van Immortal. (Apollyon) Als hij in Nederland is met zijn Bandje Aura Noir.
Ik heb 2 maanden geleden nog een gesprek gehad met Amanda Somerville.
Bandleden van Taake, trollfest, Vreid, Cor Scorpii, The batallion, After forever enzo.
En Jeroen van koningsbruggen.
Verder een bandlid van the golden earing. Daar sta ik mee op de foto.
Alleen was ik toen 5, het was voor de albert heijn en ik zat op een motor.:seriousf:
Ik heb George Kooymans en Cesar Zuiderwijk van de Golden Earring ontmoet, backstage na een optreden in een sporthal in de achterhoek.
Was erg leuk, wij als 2 blagen van 13 stiekem backstage gegaan, een doos aan stukken gescheurd en vervolgens staan wachten om een handtekening te vragen.
We waren zo nerveus dat we bijna niks gezegd hebben, haha, lachen was dat:ok:.
Leden van de band Legion of the damned zie ik regelmatig, verder de gitarist van cliteater ook. en de drummer van Slipknot heb ik ontmoet.
Ja sorry, maar ik ben er gewoon zo trots op:
http://94.100.114.88/724350001-72440...06_5_GZj1.jpeg
Ghehe, de mannen van Legion heb ik nooit ontmoet. Maar ik heb weleens een gesprekje gehad met Ivan. Hij had toen een shecter voor me neus weg gekocht. (was in een super aanbieding van 200 euro) En hij wou hem als backup gebruiken. Maar hij vond hem helemaal niks.
Die kerel woont nu toch in een trailer?
Bas Maas, ex-after forever en nu bij Doro, is vaste gast in de kroeg waar ik werk.
Michael Landau, aardige vent maar komt ontzettend verlegen over.
Steve Lukather nu een keer of 4 ontmoet, een keer drie kwartier mee geluld, maar hij werd zatter met de minuut haha.
Er zijn al heel wat bekende muzikanten geweest die het grote genoegen hebben gehad mij te mogen ontmoeten en zelfs aanspreken. Toch leuk voor ze, hebben ze thuis ook eens wat te vertellen.
Gepraat met Dinand van Kane, en dan verder Barry Hay, John Mayall, Buddy Guy, Ian Siegal, Jamie en Spike van Direct.
spike kwam een keer fftjes langs toen k een bandcoaching deed en met mn toenmalige bandje, oprecht brak maar niet excuus-waardig, een nummertje van soad speelde en vanuit een zakkige-stoel houding meedeelde dat de gitare goed klonke (wat eigenlijk best meeviel:seriousf:) maar de drummer toch is een metronoom moest aanschaffe, wat resulteerde in een boze drummer, een boze bandcoach (op ons), een on-educatief lesuurtje, en nauwelijks gestegen respectlijn voor de fantastische coach (die 't overigens ook moest ontgelden op de uitvoeringsavond enkele weken later, maar dat terzijde). top ervaring :ok: zal m zeker nie vergete in de liner notes van mn aankomende platina album.
ah nee, hij deed niet echt iets fout. maar je bent gewoon niet zo tof voor metalpubertjes als je in DIRECT zit.
het is nog vroeg, maar ik begrijp het niet zo goed.
pf, de Nederlandse taal wordt weer eens flink in de reet geneukt...
gisteren lekker paar pintjes gedaan met de vrienden uit Blof en Edwin Evers, altijd gezellig, straks de troep maar weer opruimen in de studio.
Kwam gister de bassist van De Staat tegen bij Schreeven. Geen bijzonderheid ofzo, niet zo vreemd dat je lokale muzikanten tegenkomt in de lokale muziekwinkel, maar ik vond het wel grappig.
Onlangs ( nou ja, half jaar geleden alweer ) nog eens bijgekeuveld met Popa Chubby, ook Eddy Spageti van de Supersuckers nog even op een borrel
Best gezellige gasten!
Grappig dat Vengeance hier vaak langskomt.
Ik heb zelf Gary moore, Doro (:mmmm:), Thunder, Agent steel, Saxon, Axel Rudi Pell (Mike Terana!! wereldgast) en heel wat van eigen bodem ontmoet.
Hey ja, Mike Terrana heb ik ook in real life ontmoet, inderdaad een zeer toffe gast die even zo tof kan drummen.
backstage op crossing boarder met de jongens van Patrick Watson gepraat. toffe gasten!