De wah op de demo's is in ieder geval niet mijn kopje thee, veel te Cry Baby-achtig.
Printable View
@HAROLD: Er zitten redelijk veel wah presets in en ik kan eigenlijk me niet voorstellen dat je met de uitgebreide filtering niet in de buurt kunt komen van jouw sound. Desnoods stuur je een sound sample op en kan VR kijken of dit te reproduceren is.
Ik kan me de wens m.b.t. het toevoegen van eigen specifieke effecten wel voorstellen. Toch zou ik zelf niet snel ook nog een extra externe looper gebruiken in combinatie met de Pedalpro. Het apparaat is duidelijk ontworpen als unit in combinatie met 1 of 2 versterkers. Een pre-loop met een paar pre-effect pedalen of een preamp en een post-loop voor een digitaal stereo effectunit.
Om toch even in te gaan op wat er wel aan drive effecten in in zit: De ingebouwde preamp is top en voldoet aan alle eisen die je aan een clean boost voor je preamp kunt wensen. De ingebouwde distortion is ook van zeer goede kwaliteit maar heeft natuurlijk wel de typische FET distortion klank (Marshall/Boogie MkII-achtige lead sound met veel middentonen en die ook flink druk geeft) die je echter behoorlijk kunt tweaken m.b.v. filtering.
Ik gebruik hem momenteel met de GT Trio preamp en een Ernst Flieck stereo power amp. Ik zou er zelf persoonlijk ook wel een Soldano/CAE 3+SE sound bij willen hebben om mijn lead wensen compleet te maken. Dus een optioneel 4x looper board (incl. voeding) verkopen en inbouwen in de Pedalpro unit zou helemaal niet zo'n gek idee zijn....
Nou, een tuner zit in de Pedalino (onder linker pad zit de tuner/mute mode). Je wah er dus voor of de wah van de PedalPro (zitten echt véél wah sounds in). De Dist+ in de Pre-loop en POG in de post-loop (of gebruik je die icm zware distortion?), linker kanaal. Digitale delay/reverb kan in de post-loop rechter kanaal. De mixer van de post-loop is stereo en programmeer je per preset, dus effectief zijn het 2 mono post-loops.
Ik blijf erbij dat je 'm zelf een keer moet horen en voelen. Theo en Dennis werden pas echt blij toen ze er zelf op hadden gespeeld en dat gold voor mij ook.
R
En een behoorlijk nauwkeurige tuner ook!
Volgens de specificaties niet zo nauwkeurig als een Peterson, maar wel een stuk nauwkeuriger dan de Korg DT-10 die ik tot voor kort op mijn pedalenplank gebruikte, en ook nauwkeuriger dan de polytune van TC electronic.
Voor mij meeer dan nauwkeurig genoeg; met de meeste stemmechanieken valt het al niet mee om zo nauwkeurig te stemmen in relatief korte tijd.
Maar....de ingebouwde tuner is op dit moment nog niet geschikt voor andere stemmingen dan standaard eadgbe.
Aangezien ik in de band een halve toon lager gestemd sta dan standaard stemming, is de tuner op dit moment voor mij (voor live gebruik) nutteloos, en heb ik dan ook weer mijn getrouwe Korg DTR2 voor de dag gehaald.
Gelukkig gaat dit in de toekomst ge-update worden!
Ik hoop zelf stiekem dat het een chromatische tuner kan en gaat worden ipv met iets van een pre-selectable stemming, dat is het meest universele lijkt me.
Hoi Dennis en HaroldA,
ik sprak gisteren de ontwerper en ja, er komt over een tijdje een update zodat de tuner chromatisch wordt. Er spelen heel wat mensen Eb-, drop- of andere stemmingen dus dat zal zeker van pas komen. Ikzelf heb dan weer de mazzel dat ik altijd Een Aap Die Geen Bananen Eet stem :).
Rogier
Ah ik lees dat er midi-in op komt. Fantastisch! Ik lees ook iets over een routing of send-return mod?
Waar kan ik daar meer over lezen? (zonder 45 pagina's te hoeven napluizen)?
Sowieso een overzicht met alle mogelijke mods lijkt me wel fijn (ik zit op de wip om het wel/niet te doen :-)
Je zou eens kunnen beginnen bij de news pagina van Vintage Revolution over de geplande modificaties.
http://www.vintage-revolution.com/news/
Volgende week vrijdag ga ik er overigens naar toe om mijn unit de preamp modificatie te laten ondergaan. Ik was al blij maar word nu helemaal warm van de customer service van Vintage Revolutions want de upgrades policy is gewoon geweldig.
@Max: You may also consider a future offering of a simple multi-channel (4 loops) pedal pre-loop modification (incl. 9VDC power) to be built into the Pedalpro.
Ik ben overigens zeer benieuwd of andere forum leaden dit ook een interessante optie vinden.
Hoi Theo,
bedoel je gewoon 4 extra separate, programmeerbare pre-loops, zoals er nu al één van op het apparaat zit?
Lijkt me inderdaad een mooie mod. Het is natuurlijk primair een multi-effect en niet een loopstation, maar het zal best handig zijn als je meerdere losse pedalen wilt aansturen.
groetjes
Rogier
9V aansluitingen zijn altijd welkom, vooral als deze dan ook nog >= 500mA per aansluiting kunnen leveren, maar of ik er wakker van lig als dit niet in de Pedalpro zou komen....ik denk het niet.
Ik zelf heb geen behoefte aan meer pre-loops op dit moment, maar omdat de pre-loop opgesnoept wordt door de preamp bij de 4-cable mod, kan een tweede pre-loop sowieso een nuttige toevoeging zijn.
Op een gegeven moment kun je ook te veel in 1 apparaat willen integreren, waardoor je een idioot complexe en dure machine bouwt, waarbij 80% van de gebruikers de extra features niet gebruikt.
Doe mij dan maar gewoon goede effecten zoals het nu is...iedereen "te vriend" houden lukt toch niet.
Voor meer pre-loop mogelijkheden kun je altijd nog een hoge kwaliteit looper in de pre-loop hangen toch?
Daar ga je echt heel blij van worden...
ik heb zojuist een dik half uur met alleen chorus gespeeld, dat heb ik nog nooit gedaan!
Correctie:
de post-loop is op dit moment nog niet in te stellen als 2 losse mono loops. Op dit moment kan je naast normale stereo- of monoloop opties alleen nog 2 losse effecten op de linker- en rechterkanelen zetten en die dan 50/50 met elkaar mengen.
Het gebruik van 2 losse mono-loops in combinatie met de aux mixer zou nog aan het 'external fx' menuutje kunnen worden toegevoegd.
Volgens ontwerper Max is dat soort software aanpassingen een fluitje van een cent, dus ja, lijkt me een leuke toevoeging. Voor als je bv. een reverb én een digi delay wilt aansluiten en ze afzonderlijk of tegelijk wilt kunnen inzetten in presets.
Hier nog ff een fotootje. Met de PedalPro, reverb (in de postloop) en octaver (pre-loop) kan ik flink wat sounds maken. Sorry Marble verengalmpje, maar zo'n Lexicon klinkt toch net effe lekkerder. Nou nog sparen voor een Goldfinger combootje, voor de ruigere sounds.
Rogierhttp://www.rogierschneemann.com/gear...o_lxp1_pog.jpg
Inderdaad, dat is precies wat ik bedoel (idee is vergelijkbaar met een G-System). Echter, ik moet Dennis ook een beetje gelijk geven dat je er voor moet oppassen om alles in 1 doos te stoppen. Reden dat ik wel een extra true-bypass pre-loop zou willen heeft meer te maken dat ik vroeger met 2 preamps speelde (GT Trio + Soldano SP77) en dus soms een extra lead sound wens. Dus dacht ik dat voor VR wellicht een interessante uitbreiding/optie kon zijn om aan te bieden aan klanten die perse wat extra pedalen willen blijven gebruiken. Per preset kun je dan kiezen welke VR effecten en welke loopse je wilt schakelen. In principe heeft Max dit reeds ontworpen voor een enkele loop.
ik vind het trouwens erg leuk om te zien dat er nu allerlei mensen geïnteresseerd worden en zelf ideeën aandragen tot productverbetering. Goede zaak wan dit product verdient i.m.o. een dikke pluim! Als klant die dit toch een beetje op eigen research en wat korte try-outs heeft gekocht had ik eigenlijk geen betere keuze kunnen maken.
Als mijn modificatie is uitgevoerd, dan gaan we met wat forum leden (Peter, Henri, Tristan etc.) waarschijnlijk weer een nieuwe meeting houden dus indien er interesse is, dan hoor ik het graag.
Juist omdat het een multi effect machine is, wil je de flexibiliteit om andere devices "er tussen" te schakelen. En dat hoeft niet complex te zijn als je de filosofie aanhoudt van: "make simple things easy, make complex things possible".
Oftewel zorg dat het out-of-the-box werkt zoals je mag verwachten maar sta wel toe dat er 'complexe' aansluitmogelijkheden toegepast kunnen worden. Dezelfde reden waarom midi ondersteuning ook noodzakelijk is - je moet als speler (gear junky is misschien een beter woord :-) je niet hoeven aanpassen aan de gear, je gear moet zich aanpassen aan jou. En aangezien iedereen wat anders wilt, moeten zaken modulair blijven.
Ik zie trouwens ook dat er nog geen windows editing software is. Is er zicht op wanneer dat wel beschikbaar komt? Kan ik helpen proggen? :-P
Ik zie nog steeds de bomen door het mod-bos niet. Ik zou graag een duidelijk overzicht zien (liefst met tekening want die 4-cable mod snap ik niet - vanaf text)...
Het is mij niet geheel duidelijk waarom dit apparaat nu ineens alles zou moeten kunnen. Natuurlijk zijn er best wel handige toevoegingen te bedenken, en daar is ook niks mis mee, maar het moet wel praktisch blijven.
Morgen wil er iemand een preamp + poweramp in, en ook nog een speaker, maar ergens moet er ook wel een grens zijn.
Gelukkig hoef ik die niet te bepalen :-)
Precies, maar modulair betekent niet automatisch "full options".
Ik bedoel eigenlijk een beetje dit:
Een tweede pre-loop op de pedalpro lijkt me bijvoorbeeld een nuttige toevoeging. Als je dan 1 pre-loop opoffert voor je preamp (waarbij deze loop evt. gemodificeerd dient te worden), dan heb je er nog eentje waar je je effecten nog in zou kunnen hangen. Wil je dit ook nog splitsen, dan zou een gebruiker er zelf voor kunnen kiezen om dan een looper in de loop te hangen, om daar je verschillende effecten mee in en uit de keten te kunnen schakelen.
Ik heb het nog niet bekeken, maar volgens mij staat er op de meegeleverde VR USB stick wel iets windows-achtig vwb software? Misschien dat Theo hier al iets over kan zeggen? Ik zal vanavond eens checken!
Aansluiting is als volgt:
Gitaar -->kabel-->input PedalPro
PedalPro ext. effect send -->kabel-->amp in
amp send -->kabel-->Pedal Pro ext. effect return
Pedal Pro output -->kabel--> amp return
Middels de modificatie zitten de boost en overdrives van de pedalpro (op deze manier) voor je preamp, en je chorus en delay in de effect loop van je versterker.
Je kunt de PedalPro na de modificatie ook nog gewoon op de conventionele manier gebruiken overigens.
Bij mij was het overigens nodig om een buffer toe te voegen in de PedalPro, om zo PedalPro af te stemmen op de impedantie van mijn versterker fx loop, voor het beste resultaat.
Hoi Obiwan,
dank je, helemaal mee eens dat gear zich moet kunnen schikken naar de speler. Als we aan de PedalPro verdere aanpassingen mogelijk zijn die het systeem voor meer spelers en meer situaties geschikt maken, zullen die er ook zeker komen. Een extra pre-loop zoals Theo noemt, moet zeker kunnen.
Qua mods is er eigenlijk nu dus alleen die 4-cable mod, ik doe er een plaatje bij. Daarnaast is de mogelijkheid om de pre-loop te bufferen zodat hij met alle fx loops van versterkers overweg kan. Zonder die buffer kan hij voor zover we weten met een groot deel werken maar niet met alle loops. Er zijn verschillende fx loops op versterkers en dat verschil schijnt 'm te zitten in de instrument/lijn niveau van de send/return etc. Het fijne weet ik daar niet van maar de technici van VR kunnen je er uiteraard alles over vertellen.
groetjes,
Rogier
http://www.rogierschneemann.com/gear...d_loop_mod.jpg
Hoi D3nnis (en Theo natuurlijk),
fijn, dan hebben we weer een extra goede optie. Ik zal vragen aan Max of een tweede pre-loop te maken is in de bestaande Pedalpros. Zoals gezegd is een extra loop inderdaad handig omdat je 'm na de mod gebruikt voor je pre-amp. Je favoriete fuzz (etc etc) moet dus ook nog een plekje kunnen krijgen.
Super bedankt voor alle feedback tot nu toe!
Rogier
Het is inderdaad verstandig dat Vintage Revolutions hierover goed nadenkt want een extra looper functie kan een waardevolle optie zijn. Mensen die extra loops willen hebben betalen een meerprijs en mensen die met 1 loop uit kunnen hebben dan een goedkopere versie.
Ik ben ook geen voorstander van alles in 1 apparaat stoppen maar ben juist gecharmeerd van opties die ik kan bijbestellen. Ik ben ook bereid hiervoor te betalen mits de upgrade toegevoegde waarde heeft (minor upgrades & bugfixes horen gratis te zijn).
Upgradeability geeft een leverancier/fabrikant namelijk de mogelijkheid om iets extra's te ontwikkelen voor veeleisende klanten waarbij de ontwikkel kosten toch kunnen worden afgedekt en het geeft de klanten een mogelijkheid voor een upgrade tegen een extra prijs die echter laag is t.o.v. aanschaf van een nieuw apparaat. Ik heb juist een hekel aan het feit dat ik weer een nieuw apparaat moet kopen dat eigenlijk maar 10% verbetering kent t.o.v. het vorige apparaat. Ik heb liever iets goeds dat ik kan uitbreiden en waarmee ik jaren vooruit kan.
Ik ben naar aanleiding van wat opmerkingen hier en daar over de drive/distortion van de Pedalpro er toch wat dieper in gedoken. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik tot nog toe zo tevreden ben met mijn eigen praamp (Groove Tubes Trio) en daardoor de distortion effecten alleen qua presets heb beluisterd. Ook blijf ik teveel hangen in die mooie chorus, phaser en delay presets waardoor ik niet aan programmeren toekom. Een laatste reden is dat ik misschien een beetje het vooroordeel heb dat een drive pedaal zo persoonlijk is dat wat je ook maakt het meestal niet aansluit bij wat je wil hebben.
Dus heb ik gewoon maar eens geprobeerd om er wat meer tijd voor te nemen en een drive sound te maken die past bij mijn smaak en die ik rechtstreeks uit de Pedalpro kan halen. Nu hou ik heel veel van een typische blues/rock sound ofwel een sound waarbij het mogelijk is om te variëren van een cleane sound met een rauw randje naar een solo sound met body en dat afhankelijk van de plectrum aanslag en evtentueel aangevuld met wat volume regeling.
De drive/distortion van de Pedalpro is gebaseerd op een FET circuit waardoor de oversturing dynamischer is en ook meer druk geeft dan bij bijv. transistors die alleen het laatse gebied voor clipping gebruiken. Hij kent de volgende instellingen:
- Bright (aan/uit): werkt als een exiter op de midden en hoge tonen en werkt voor de vervorming
- Tone (0-100%): werkt als een tone regelaar die hoge toned vermengt met lage en midden tonen maar zit dus achter de vervorming
- Out (0-100%): geeft de mate distortion (had misschien beter drive kunnen worden genoemd).
- Low Pass filter (3 standen): Werkt achter de vervorming en geeft de mogelijkheid om een het laag meer druk te geven, neutraal of het hoog meer presence te geven.
De verschillende regelingen werken nogal op elkaar in zodat je erg veel verschillende sounds kunt maken dus enig experimenteren is onvermijdelijk.
Het overdrive/distortion circuit werkt overigens samen met het preamp circuit dat weer een boost van -6dB tot +25dB kan geven. En juist gegeven dat maakt het dat je een overdrive/distortion effect van heel subtiel tot high gain kunt instellen. Als je namelijk -6dB naar het overdrive circuit stuurt reageert de overdrive dus ook subtieler (en omgekeerd).
Ik heb me bij deze sound voornamelijk geconcentreerd op het overdrive circuit en de boost en nog niet met de ingebouwde filters gewerkt maar ben er van overtuigd dat dit voor sound ontwerpers nog een extra stap zal toevoegen. De Pedalpro is geen apparaat dat 1000+ out of de box sounds geeft maar is juist een apparaat dat veel value for money biedt onder de moterkap en juist de essentie van een goede sound weet te pakken.
Het eindresultaat was uiteindelijk dat ik echt een fantastische vintage Marshall-achtige drive heb kunnen fabriceren die van heel subtiele fills naar een prachtige lead sound is te transformeren. Dat gaf voor mij nogmaals aan dat het dynamische bereik van de Pedalpro ongekend hoog is.
Als conclusie zou ik dus willen stellen dat er zeer goede en bruikbare overdrive/distortion sounds uit de Pedalpro zijn te halen. Wil je echter een Soldano sound of een Fender Deluxe sound dan zul je toch de loop moeten gebruiken en daar je eigen pedaal in de pre-loop moeten plaatsen.
@D3nnis & Roger: dank voor de uitleg van de 4-cable aansluiting. Ik snap-um (en hij's goed! ;-).
In mijn ogen moet een multieffect unit exit en entry points (send/return) hebben op een paar (voor de hand liggende) plaatsen. Er is meestal wel een vaste volgorde waarin je de effecten schakelt (dat zie ik bij mijn G-Force ook steeds weer terug komen - die kan alle effecten op elke manier schakelen hoe je maar wilt - maar dat gebeurt digitaal in de software en is dus veel makkelijker dan een analoog signal path). Op een paar strategische punten zou ik send/returns willen zien zodat ik een eigen compressor, een eigen overdrive en delay etc kan inprikken.
Dat nog nooit iemand dit gebouwd heeft in zijn multieffect unit (voor zover ik weet) wil niet zeggen dat ik niet af en toe denk: damn! kon ik maar... :seriousf: Alle fabrikanten gaan ervan uit dat hun unit de enige in de wereld is die een gitarist wil gebruiken - arrogantie of ontwetendheid? Zo'n zelfde verhaal gaat ook op over foot controllers en hoe de multieffect units daarop werken (Midi PC/CC etc)...
Ik wil niet de indruk wekken dat ik de PedalPro zit af te zeiken of zo - in tegendeel. Ik spui alleen maar mijn gedachten en ideeen die ik de laatste 30 jaar tegenaan ben gelopen...
Ik denk zelf qua concept iets als een TC G-System het meest in de buurt komt van een multi-effect dat heel praktisch bruikbaar is. Mooie grote knoppen die erg duidelijk schakelen en een aantal loop functies zodat hij eenvoudig met pedalen kan worden gecombineerd. Helaas bood de G-System t.o.v. de G-Force ook nog eens minder goede effecten waardoor veel muzikanten de stap niet hebben gemaakt (ondanks een aantal verbeteringen in de buffers en loops).
Juist daarin verschilt Vintage Revolutions. Ze hebben een compromisloze unit met zeer goede analoge effecten gecombineerd met een pre en een post-loop waardoor integratie van eigen effecten ook mogelijk is. Ook de G-Force of Lexicon en de Axe-Fx blijft hier achter. Toch moet ook VR er misschien achter komen dat veel gitaristen graag meerdere eigen effecten willen integreren om zo een perfecte setup mogelijk te maken. Ik zou persoonlijk graag meerdere pre-loops willen hebben zodat ik willekeurig (per preset) pedalen of preamps zou kunnen in- en uitschakelen.
Dat is looper functionaliteit lijkt me. Dus met 1 pre-loop uit de PedalPro kan je een looper in die je met midi aan elkaar hangt zodat patch changes ook in de looper doorkomen. Probleem hierbij is meestal patch-number mapping (zie mijn eerdere opmerking). Eigenlijk zou je losse Midi mappers moeten hebben waarin je de mapping kan doen - die je ertussen plakt... of zo...
Wat sound betreft is denk ik de Pedal Pro precies het apparaat dat ik zoek!
Maar met zo'n footcontroller haak ik gelijk af...
Ik wil namelijk tijdens het spelen niet al te veel hoeven nadenken...
Een footcontroller met de layout van bijvoorbeeld een Behringer FCB-1010 of een Roland FC-100 of Roland FC-200 zou geweldig zijn; 8 of 10 schakelaars voor presets en 1 schakelaar voor de banken of groepen.
Dan kan je bijvoorbeeld 4 of 5 slaggitaar-sounds (presets) en 4 of 5 solo-sounds (presets) programeren (per bank).
Dus zonder te hoeven tapdansen kan je dan met 1 click van bijvoorbeeld een clean geluid naar een crunch of heavy geluid schakelen en vervolgens met 1 click naar één van de solo presets (hoger volume).
Elke sound z'n vaste schakelaar.
Ik heb nu op de onderste rij de slagitaarpresets geprogammeerd en op de bovenste rij de solo-presets, super makkelijk!
Ik heb trouwens nog zo'n Roland FC 100 footcontroller liggen.
Die werkt niet met midi maar met RRC.
Zou die niet werken of werkend te krijgen zijn op die Pedal Pro?
Ik zag in een nieuws post op de Vintage Revolution site dat er Midi ondersteund gaat worden. De plug waar de pedalino in prikt is ook din 5 (of 7?) en daar prik je dan je midi kabel in.
Er zijn manieren om van RRC naar midi te gaan. De meest makkelijke is dit.
Als je zoekt op "roland rrc to midi" vind je nog meer info.
Je kan ook de "service notes" van de FC100 online vinden. Daar staan alle technische details in (schema, print layout, montage, test modes etc).
[2c]
Volgens mij zijn jouw wensen ook in beperkte mate te realiseren met de Pedalino footcontroller. Die heeft namelijk een "favorites" mode waarbij je bijvoorbeeld met 3 pads en aantal sounds hebt ingesteld als crunch sound. Als je dan nog een keer drukt op een pad krijg je de 2e sound. Deze 2e (solo) sound wordt ook pas actief zodra je de pad na het indrukken loslaat (waardoor je dus alle controle hebt wanneer je een sound wilt activeren). Wil je bladeren tussen de favorite banken, dan moet je de 4e pad gebruiken. Wat ik heel prettig vindt is dat de Pedalpro juist een "favorite" mode kent waardoor je niet hoeft na te denken welke preset je op welke plaats opslaat. Je hoeft hem alleen maar "favoriet" te maken.
Ik vind het zelf dus op deze manier redelijk werkbaar en kijk juist meer uit naar de nieuwe "virtual pedal board" mode waar je binnen een preset effecten aan/uit kunt zetten.
Dat is nou het probleem, 3 of 4 pads is voor mij veel te weinig.
Vaak gebruik in 1 song bijvoorbeeld al 5 of 6 presets, bijvoorbeeld 3 of 4 slaggitaar presets en 2 of 3 sologitaarpresets.
Ik heb er een hekel aan om te gaan onthouden dat ik bijvoorbeeld pad 2 nog een keer in moet indrukken om een bepaalde andere preset te krijgen.
En als je dan weer terug moet naar de vorige preset, moet je m dan weer een keer indrukken?
Dat is allemaal niet echt overzichtelijk, niet logisch en je moet het allemaal onthouden.
En dat wil ik niet, ik ben de enige gitarist in de band en ik heb veel te doen en dus veel te onthouden...
Ik heb al de grootste moeie om alle gitaarpartijen en alle zangpartijen te onthouden... :hide:
Ik wil weer een systeem waar de slagpresets en de solo presets een vaste plek hebben en met een keer indrukken te schakelen zijn...
Ik heb er nu 8 (per bank) en dat zouden er wat betreft 10 mogen zijn. Dan kan ik voor een aantal songs in dezelfde bank blijven.
Maar goed, met een betere processor als wat ik nu heb met een overzichtelijke footcontroller met 8 schakelaar/presets zou ik ook al heel erg blij zijn... :crazyhappy:
En als het systeem ook nog makkelijk te progammeren is ben ik helemaal blij!
Jerome jonguh, ik wil je nog wel 's spreken als je eenmaal de PP en die "Pedalhomo" hebt getest....
Wat je moet onthouden kun je zelf bepalen. Kijk de GP-8 is een leuk apparaat uit de jaren '80, maar als ik eerlijk ben vond ik het in het niets vallen bij de sounds die ik uit mijn pedalen haal, laat staan de PedalPro.
Die Pedalino is een goed doordacht, en uiterst praktische footcontroller, bovendien vreselijk sterk ding, die trap je echt niet zomaar kapot. En dat je niet aan zo'n ding kunt wennen is lariekoek....
Denk aan je hart Henri! :) Het is ondoenlijk iemand te overtuigen die op voorhand al een besluit heeft genomen.
Ik ben ook gereserveerd tav de pedalino, maar ik ga iig wel testen als 'virtual board' zover is. De enige ervaringsdeskundigen hier zijn vooralsnog Max, Rogier en Theo, en die zijn lovend. Daarbij, Max is inmiddels toch ook al om mbt de meerdere malen geuite mening dat midi de PP voor velen interessanter zal maken?
Ok Jerome,
misschien was de uitleg van Theo niet helemaal duidelijk. Ik wil nog even de werking van de Favorites mode toelichten, want die is toch een stuk simpeler.
De Favourites mode (bedoeld voor live gebruik) zet je aan door op het bijbehorende knopje op de Pedalino te drukken. Hiermee worden de functies van de 4 voetpads als volgt:
Pad 1: duwen: bypass, harder duwen: bank wisselen (er zijn 3 banken van 6 presets), nog harder duwen: tuner/mute.
Pad 2: duwen: preset 1, harder duwen: preset 2
Pad 3: preset 3 en preset 4
Pad 4: preset 5 en preset 6
Zo roep je dus 3 x 6= 18 favorites op met de 4 voetpads.
Het op deze manier gebruiken van de pads, dus met 2 verschillende drukniveaus, is makkelijker en sneller dan sommigen misschien denken. Zie ons videootje, vanaf 0m59s, waar ik achter elkaar de 6 presets binnen één bank oproep zonder ook maar naar de Pedalino te hoeven kijken:
http://www.youtube.com/watch?feature...WaHo9naw#t=59s
groetjes
Rogier
Hoi Peter,
de aarzeling van Max om MIDI-in te implementeren zat 'm in het feit dat de flexibiliteit en controle met MIDI-in nèt wat minder zijn dan met de Pedalino. Denk aan latency en het ontbreken van traploos veranderen van parameters (zoals via Pedalino met expr. pedaal). Maar er waren zoveel reacties van mensen die niet zonder MIDI-in willen dat Max inderdaad helemaal om is. Maar eerst nog even de TAP tempo en Virtual Board natuurlijk!
groetjes
Rogier
Ik kan me de twijfel wel voorstellen, maar ik begrijp toch niet zo goed waarom gitaristen altijd zo moeilijk doen over dingen die anders zijn dan 100 jaar geleden, maar goed.
Ik heb nu een paar weken een Pedalpro met Pedalino, en alhoewel ik 'm nog niet live gebruikt heb (dus de echte test moet nog komen), werkt het toch wel goed.
Ik gebruik nu de favorites-mode met 3 pressure levels per pad.
Onder pad 1 heb ik dan mijn diverse clean-geluiden, onder pad 2 heb ik mijn crunch geluiden, en onder pad 3 mijn lead geluiden.
En dan kan ik nog een keer een bank omhoog in favorites mode voor nog 9 sounds die ik vaak gebruik.
Voor mij werkt dit net zo handig zo niet handiger dan meerdere knoppen onthouden.
Mocht ik hier en daar nog een geluid bouwen wat ik maar even nodig heb, en ik heb geen plaats in mijn favorieten, dan zet ik 'm even uit favorites-mode (dit lukt ook met de voet...ook al is dat knoppie er niet voor bedoeld), en zoek ik zo de preset op.
Wat voor mij een dikke plus is, is dat de display van de pedalino synchroon is met de PedalPro. Als ik een preset naam verander, is die automatisch veranderd op de Pedalino display.
Hey da's waar ook, D3nnis is ook een van onze ervaringsdeskundigen.
Hey Peter,
if I compare the M9 vs Pedalino we have:
7 switching possibilities (M9) vs 8 switching possibilities (Pedalino using only two pressure levels)
6 encoders vs 0
Not visibile display from standing vs Visibile Display
So if I do a good programming job, I should be able to offer more or less the same functionality.... isn't it ?
On the midi matter, my opinion is unchanged.
I strongly believe that MIDI is not the way to go for controlling analogue parameters.
When I will implement the MIDI compatibility, I will have to deal with a lot of compromises.
On the other hand, if MIDI is what people want .... that is fine for me.
I understand what you mean, but i too think that adding midi is a nice way to go.
I'm curious to see VB working!
Just as an example in the new FW upgrades that I have sent to Dennis, and install for Theo on Friday,
there is a new Wah curve !!!!!
According to my taste, the wah is much better responding and the sensitivity is well spread over the whole angle of the Exp. Pedal. All this is done by changing a FW on the Pedalino. This is one of the advantages of ADES protocol
Anyway, the new FWs (PedalPro and Pedalino) include:
-TAP tempo with programmable subdivisions for all the ANALOG modulators and delay.
-A clean channel function that allow to transform the bypass feature in to a preset 000 (called clean channel)
-The return level of the mixer (post loop) can be assigned to expression pedal so to give full controll of DSP wet level
I leave it to the user to discover the rest :)[/QUOTE]
DSP!? :stop:
Must be a slip of the pen :crazyhappy:
I too think that supporting MIDI is a great step. By implementing it you say: "We support the industry standard - but we have also something that is even better". Which is an excellent statement to make IMHO. Furthermore you provide options for your customers which is essential for the adaptation of your product(s).
I'm also very impressed with the way you handle the feedback. Excellent!
Q: Any idea when the Windows Editing software will be available?
DSP = digital signal processing effect connected externaly via the Post loop and using the Mixer of the PedalPro.
Like this you can control the Wet of your external Reverb via the Pedalino without midi CC. So that the contol remains fully analogue.
I hope that clarify the matter.
Thanks for the feedback :)
For the editor softare, we would like to go for a Java source code. So that the editor can be trasported for IPAD, MAC and PC. I have a subcontractor for this matter.
In my vision, I see my Ipad on my stand connected to the Pedalino via USB with virtual knobs directly linked to the analogue parameters of PP. I know all this is feasible, but I am not so sure that is what the users are looking for. Comments are very welcome on the matter.
About time, it is very difficult to give you a dead line. We are currently very very busy.