Een Les Paul met een geschroefde hals? :stop:
:D
Printable View
Washburn Dime Slime... Helemaal niks tegen Dimebag Darryl zaliger maar die gitaar doet me herkauwen
http://is03.thegumtree.com/image/big/38390083.jpg
Nighthawks >_>
Als je Telecasters en/of de headstocks ervan lelijk vindt, heb je geen smaak, punt, klaar!
En geen gemaar, punt! Klaar!
;)
Ik ben hier redelijk nieuw op dit forum, maar als ik lees wat er tussen de "Gibsons" en de "Fenders" met stront wordt gegooid dan heb ik maar één ding : wordt eens volwassen!
Het zijn de twee leading brands met een andere stijl, so what ?
De ééne wil een BMW , de andere vindt de Merc beter en mooier. Leer eens en beetje respect op te brengen voor iemand anders mening.
Ik roep dat ook al jaren maar luisteren, ho maar.
Heb je net het hele forum opgevoed, komt er weer een nieuwe lading en kan je weer van voren af aan beginnen.
Maar ik ben blij dat ik het stokje kan overdragen. Gefeliciteerd! :seriousf:
Eerst gelijk geven en dan nog wat stront gooien?
Gibsons en Fenders zijn totaal verschillende merken met andere klanken etc.
Gibsons zijn niet overpriced en hebben geen schijtgeluiden, alhoewel ik in mijn eentje het hele managementteam van Gibson zou wegblazen.
De echte kenners hier gooien niet met stront en snappen dat beide merken goed zijn.
Precies. Ik had laatst iemand over de vloer, die zag mijn Paultjes staan en concludeerde dat ik een Gibson-man was. Gek genoeg speel ik minstens net zoveel op mijn Strat(-achtigen). Ik heb ze zelfs van plastic joh :-).
Wat was dat oude gezegde ook alweer: verandering van spijs doet eten? Op een Strat doe je gewoonweg hele andere dingen dan op een Les Paul of een Firebird. Verbreding en uitbreiding van je eigen muzikale smaak en bijbehorend kruidenrekje. Elke dag patat is namelijk best saai.
O ja, ff on topic. De lelijkste gitaar? Een luchtgitaar! En dan die ene van de man die net een bord chili concarne naar binnen heeft geschoven. Brrrr......
He! Een low-post acounter die de tongue in cheeck doorziet.
Meestal duurt het een paar honderd posts voordat het wijsneuzerige vingertje verdwijnt.
He?
Goed, ik neem onmiddelijk mijn woorden terug dat u een slimme low post acounter bent.
Het wijsneuzerige sloeg juist niet op u maar goed lezen staat nog in de kinderschoenen blijkbaar.
Ik vatte dit op
"Meestal duurt het een paar honderd posts voordat het wijsneuzerige vingertje verdwijnt"
Als iets in de trant van: wacht maar totdat je afleert om te reageren op mensen die sarcasme niet herkennen. Klaarblijkelijk bedoelde je dat toch anders. Excuus :)
:soinnocent:
Edit: En nou wilde ik nog iets on-topic posten, maar de resultaten voor "ugliest guitar" op Google zijn werkelijk om depressief van te worden.
Ach, de "welke is beter" topics worden gestart door newbies en dan wordt uit ballorigheid wat olie op het vuur gegooid door de veelposters die al honderdduizend keer dit soort onzinnige topics voorbij hebben zien komen.
Je moet dan wel heel serieus zijn om de ballorigheid en cynisme te missen en berispingen gaan uitdelen maar ook wel weer schattig. Maar jij had het cynisme wel door, dat is duidelijk.
dit is zeker de lelijkste gitaar ooit, of bas: http://img256.imageshack.us/img256/4...nkbassgirl.jpg
En dat meisje wat hij erbij heeft verzonnen heeft vast ook wel betere foto's gehad:P
en over gibsons en fenders, 1000 mensen hebben 1000 smaken. Het is niet eens zo dat ze perse voor andere muziekstijlen zijn of voor andere mensen, het ene blues nummer kan er mooier van worden met een es-335 en de ander is mooier met een strat. En de volgende is het daar niet mee eens, wat belangerijk is is wat de gene die het verzonnen heeft vond.
gibsun is gewoon kut! kut met bedorven peren!gvd! en fender?je schroeft een fender op je harley en heeft niets met muziek te maken!
en inderdaad die chilli vretende lucht gitaar spelers hebben zulke slechte smaak he....ze zijn niet alleen lelijk maar ook ontzettend vies van jaaarenlang elk weekend 3 avonden spelen en misbruiken!niet om aan te zien laat staan aan te raken! gadverdamme! en die kleur ook! daar zou rob niet vrolijk van worden!daar heeft hij een schoonmaak team voor nodig! en de gitaarpolitie zou een paar jaar speelverbod opleggen en een vette dikke boete uitschrijven! wanneer is het nu eens afgelopen daar mee....
:supercool:
Gast... :makeup:
Niet om het een of ander, maar ik vind Les Pauls en stratocasters over het algemeen echt nergens naar klinken. Dat typische donkere zompige LP geluid, niks aan. Stratocasters, echt alles maar dan ook alles staat me tegen aan die krengen. Het geluid, d'r zit altijd zo'n kartonnen bijklank, alsof de snaren aanlopen. Flinterdun ook nog eens.
De vibrato, wat op een stratocaster dan een tremolo heet en nu dus de hele wereld het zo noemt, is ook niks aan. Die headstock kan me ook niet bekoren, de nek is veel te dun, en het speelt ook voor geen meter. De hals veel te dicht langs m'n lichaam, die volumeknop in de weg waardoor je per ongeluk het volume wegdraait. Ze zijn veel en veel te klein, net of je een stuk speelgoed in je handen hebt, ik kan er helemaal NIETS mee. Ontzettend lelijk woord ook trouwens, stratocaster. Of hoe die Amerikanen het zeggen "strat". Of "stratje", zo niet nog erger.
Maar het geluid, het geluid is nog wel het meest storende. Dat iedereen en z'n oma zo'n ding heeft gaat mijn verstand te boven. Elke demo van elke versterker of pedaal wordt zo'n wanding ingeprikt, elke 2e hands instrumenten site staat vol met van die goedkope kopieen. En alsof dat nog niet erg genoeg is, bestaat er ook nog zoiets als relicen of roadworn. D'r is niks dat zo lam is als dat, misschien dat je modderstickers kan kopen voor je jeep zodat het net lijkt alsof je door de bagger bent gereden. Vervloekte Fender. Kopen allerlei aansprekende merken op zoals Guild en Gretsch, en schrappen meteen een paar prima gitaren uit de productie (DeArmond M7x serie bijvoorbeeld). Voor een replica van een buizenversterker uit '65 met printplaatjes betaal je je scheel, om maar te zwijgen over die reverb units, wat geen drol kost aan materiaal.... ik moet maar ophouden voor ik begin te hyperventileren....
Zo dat moest er even uit zeg.
Terug on topic:
http://img.photobucket.com/albums/v1...a_strat_02.jpg
Lelijk met hoofdletter L hoofdletter elijk
Haha, nou smaken verschillen enorm. Die Strat die Tidalwave Sideburns postte had ik (onwetend) al gemaakt in die online strat-builder. Lijkt me wel wat.
Ha, sideburns heeft iets verkeerds gegeten ofzo :) maar van mij mag je strats gerust lelijk vinden. het geluid dat dun enz... zou zijn... en dus slecht, da's wat kort door de bocht natuurlijk. genoeg muziekgenres waar juist een stratgeluid de zaak perfect dient. die comment klinkt wat zoals sommigen die vinden dat alles moet brullen, vet zijn, dik zijn enz... da's helemaal niet zo hoor :) Soms moet het snijden, dun zijn, twangen. Ik vind een Guild ook mooier maar soms is een strat de plank op de juiste plaats en kan ik met een hollow niks. Soms weer wel :)
Met sommige dingen ben ik het wel eens, ik vind de strat bouwtechnisch ook een absolute grafgitaar.
Qua feel en geluid is het smaakgebonden....
Had ik toch bijna de kans gemist om ook even over m'n nek te gaan :seriousf:
Bij deze: twee die, dacht ik, nog niet voorbijgekomen zijn:
http://www.atgp.nl/eigengitaar/lelijk1.jpg
http://www.atgp.nl/eigengitaar/lelijk2.jpg
je hebt het waarschijnlijk enkel over de looks. bouwtechnisch is de strat zowat de perfectie: zeer goede balans, goede access, makkelijk te vervangen onderdelen enz enz... op dat vlak alleszins een pak beter dan de LP, de SG, de Tele, de V, enz..
at Ike: je hebt er hier twee toppers bijgezet ! vooral de draken met kikkerbillen gitaar is buttugly, want niet eens als joke bedoeld, denk ik. de raketgitaar waarschijnlijk wel :)
inderdaad, met witte elementen en knoppen en een betere foto is hij stukken mooier.
http://www.wietsesguitars.nl/_wp_gen...35bd518_0f.jpg
ben ook geen stratliefhebber maar dat is meer omdat ze zo gewoon zijn, deze is lekker anders.
"Buttugly" is een goeie omschrijving - was mijn eerste indruk toen ik hem zag: Het lijkt wel of er een kameleon zit te schijten ...
Die raket kan dan wel als joke zijn bedoeld maar ik heb een keer een Amerikaans patent gezien op een gitaarbody met de vorm van de spaceshuttle. Maar ja, dat blijven natuurlijk Amerikanen. :soinnocent:
@Tidalwave Sideburns : Blijf nu eens van die champignons en citroenen af !:eek::eek:
Was deze al een keer voorbij gekomen? Dacht het niet.
Ik weet nu in ieder geval wie mijn kunstgebit heeft gevonden :)
http://www.atgp.nl/eigengitaar/lelijk3.jpg
Wow, misschien wat voor de gitarist van Tool?
http://i1137.photobucket.com/albums/...1052011004.jpg
dit is mijn hobbyprojectje (beetje mislukt) het was een The Animal (bart smit) stratocasterachtig ding, ik heb geprobeerd er een akoestisch telecaster thinlineachtig geval van te maken.:seriousf:
Watergolfbakkebaard speelt over een Ampeg head dus dan kan je een potje breken he :)
Wat betreft de strat snap ik zijn punt wel hoor. Vanuit de tijdsgeest en timing begrijp ik wel dat het een klassieker is geworden, maar vanuit alle andere standpunten begrijp ik daar helemaal niets van.
Nou, ik als meervoudig strat bezitter ook wel.
Het is ook niet voor niks dat de meeste aftermarket voor een strat is omdat iedereen denkt, jaaa.. Hendrix, Vaughan, Blackmore, Gallagher... en bijna niemand op het idee komt dat het de opengedraaide Marshall, Fender en Vox amp erachter zijn die dat mogelijk maken.
Een strat au naturel klinkt als Buddy Holly. En NIEMAND wil als Buddy Holly klinken.