-
Ziet er cool uit die PCB, ga ik ook proberen, als het dan ook nog mogelijk is om het midi te maken is helemaal ideaal, 19" effectenbakje erboven en dan kan alles met een midiboard worden aangestuurd.
Ik heb ooit zelf een CNC-freesmachine gemaakt (2 eigenlijk), maar die staat nu bij een vriend. Zal hem binnenkort weer eens ophalen kan ik daar mooi de gaatjes mee boren.
Ik heb de onderdelen binnen maar het is helaas niet compleet, heb nog niet alles gecheckt, doe ik van het weekend. Zal ik meteen wat foto's posten, is nog weinig aan te zien, maar vind foto topics zelf altijd interresant dus zal flink wat foto's posten. Moet alleen even uitzoeken hoe ik dat moet doen.
Floris, is de Mesa mod hetzelfde als de Depth-mod? Ik heb op sloclone forum gelezen over de depth-mod, maar dat is een terugkoppeling van de uitgangstrafo, of is het iets anders? Ik zou het graag willen weten kunnen we die er meteen netje in verwerken.
Ik hoop van het weekend te kunnen beginnen met bakken, nu nog even een 19" behuizing bestellen.
Hugo
-
Hee jongens, ik heb op wat duitse sites zitten snuffelen, en daar zijn er een stel die bouwen de CAE3+ en de X88R na, maar met midi, dus het is wel degelijk te doen, ik zelf denk dat ik de CAE3+ ga bouwen, zeker als ik begrijp dat ze erg op elkaar lijken, en wat betreft het schema dat ik nu heb is het niet veel moeilijker, het enige si, dat ik nog wat dingen mis zoals o.a die midi gebeuren, dus dan moet ik is snubikken bij die lui uit Germany,
Of raden jullie me toch aan de X88R te bouwen?
Groeten sebas
-
heb je 'n link van die duitsers? Ik weet niet hoe de informatie-voorziening en support voor 3+ is, ik weet wel dat die van de x88r is redelijk uitgebreid is met gecontroleerde schemas, layouts, pcbs, forum etc.
-
Ik zou even afwachten totdat de X88r's hier gebouwd zijn, heb je een beetje idee wat je kan verwachten. Ik vond persoonlijk vooral de clips van de panther van Olaf Krampe mooi, dit is eigenlijk een x88r. Ik heb nog geen clips gehoord van de CAE, nu zeggen clips uiteraard niet alles.
Wat ook een interresante idee is, is de OD3 op het sloclone forum, eerste kanaal fender, tweede jcm800, en derde slo-lead.
-
inderdaad, die clips vond ik ook mooi vooral de bovenste, dat warme volle geluid waar toch die harmonics lekker vliegen is echt het geluid dat ik zoek in een amp:)
maar omdat ik hoorde dat de SLO en X88R niet zon denderende clean hebben, en ik heb gehoord dat de CAE dat wel heeft dacht ik dat dat misschien wel leuk was, en ik was zowieso voor dit project al een fan van de CAE
maar ik denk dat ik inderdaad even op jullie wacht
Ik zal straks even die links opzoeken, dan stuur ik ze, ze waren van het SLOclone forum en van het http://www.tube-town.de/ttforum
Succes jongens
Ik heb zon ontzettende zin om er ook aan te beginnen,
en printjes enzo kan ik allemaal gratis op school maken, ook dubbelzijdig dus dat is het probleem niet in de kosten.:)
Trafotje was ook 57euro zag ik
Nou de rest is allemaal kleingoed
-
Sebas, ik weet niet veel van die cea3+, maar ik geloof dat het een X88r is maar dan alles midi regelbaar, zoiets als de mesa triaxis. Lijkt me erg ingewikkeld met motorized pots en meer van dergelijke shit.
Wat ik bedoel met midi schakelbaar is dat als je de voetpedaalschakeling (die logische shit op het printje) ipv in het pedaal in de behuizing plaatst je simpel met momentcontacten de kanalen kan kiezen, en dat lijkt mij erg makkelijk met midi te fixen. (de FCB-10 bijvoorbeeld heeft van die jackconnectors waarmee je externe apparaten mee kan switchen en als je er daar drie van hebt kan je dus je x88r ermee schakelen).
En hugo die depth mod uit de slo100 kan natuurlijk niet in onze x88r omdat de x88r geen eindtrap en dus ook geen feedbackloop heeft.
Die mod is vergelijkbaar met de 'resonance' knop op de 5150. Waar ik het over had is een extra kill-hoog filter in de toonregeling, een soort mid scoop. Daardoor klinkt het meer metal ipv hardrock.
-
Volgens mij heeft die CAE geen motorized pots enzo,
Maar is het ook gewoon switchen van kanalen en die ene extra toon regeling (TREBLE BASS LEVEL) helemaal rechts op het frontpanel.
Volgens mij, heeft die CAE geen geheugen functie, de X99 wel meen ik mij te herinneren. Maar het zou dus mooi zijn dat wanneer je één knop op je midicontroller indrukt je dus het kanaal en bijv effecten etc kunt regelen, ben nog niet zo thuis in midi, maar heb je dna niet een midithru nodig, en die zit op het orgineel ook niet van de CAE
Zou lukather dan alleen switchen van channel? en niet van effecten? ik kan het me niet voorstellen maar wie weet het beter?:P
Maarja dit zijn een beetje offtopic dingetjes, het belangrijkste is dat ik die cae/x88 gewoon wil bouwen lekker knutselen, wat info opdoen over midiswitchen en anders gewoon met een losse controller. Maar dat ik iig die preamp ga bouwen:)
groetjes sebas
-
-
ah het werkt, order van Musikding was bijna compleet miste alleen wat terminal strips. De condensatoren zijn wel lomp groot, zeker als ze op de buisvoeten moeten. Hij heeft verder de verkeerde optocouplers gestuurd, VTL5C4/2 i.p.v VTL5C1. Ga nu even naar radio twente voor wat elco en dan ga ik beginnen met de terminal strip.
@ FLoris Het is mij duidelijk dat de depth-mod niet gaat werken in een preamp, vroeg mij meer af wat de mesa mod dan wel was.
-
Mooi je hebt je meuk in huis zo te zien! En maak je maar niet druk over die condensatoren, dat zijn de koppelcondensatoren en die gaan niet op de buisvoeten. Er gaan alleen wat kleine elkotje's op dus dat komt wel goed.
En volgens mij zijn die VTL5C4/2's ook te gebruiken, alleen zit je met een extra draad die je niet gebruikt. De ON en OFF R zijn respectievelijk lager en hoger dan bij de 5C1. Hier een datasheet met ook een hoop extra informatie wat betreft toepassingen en shit. Interessant.
http://www.datasheetarchive.com/data...rticle=3511246
@ Sebas ik heb hier een link met doe-het-zelf midi interfaces, waarmee je je x88R midi-schakelbaar zou kunnen maken. Vervang (of voeg erbij toe) de logische voetpendaal-schakeling door zo'n controller en je kan je kanalen schakelen met control changes. Ingewikkelde shit allemaal, je moet van die microcontrollers gaan programmeren enzo. Maar dat staat ook allemaal op die site. Ook boeiend.
http://tomscarff.tripod.com/
Succes ermee allemaal!