Je kan je kennis toch niet zomaar laten vallen? Ik speel ook vaak op intuïtie maar dat betekent niet dat noten en toonaarden opeens geen belang meer hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
Printable View
Je kan je kennis toch niet zomaar laten vallen? Ik speel ook vaak op intuïtie maar dat betekent niet dat noten en toonaarden opeens geen belang meer hebben.Citaat:
Wat betreft z'n solo's ben ik het wel met je eens hoor. Die zijn niet altijd je van het, hoewel ik wel es solo's live van 'm heb gehoord die ik dan wel weer erg goed in elkaar vond zitten. Maar over het algemeen is ie redelijk, laat ik het zacht uitdrukken, slordig wat betreft z'n solo's. Dat vind ik ook best apart, want hij kan het dus wel, hoewel hij natuurlijk geen Vai is ofzo.Citaat:
Volgens mij komt onze benadering van muziek behoorlijk overeen Tristan. Wellicht dat onze smaken verschillen, maar de overige ideeen kan ik mij wel in vinden.
Ja hoor, dat kan wel. Mars Volta is daar een mooi voorbeeld van en je hoort het toch ook wel in geimproviseerde jazz. Dat soort gitaristen laten hun intuïtie vaak varen, waardoor je soms volkomen verrast wordt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano
Die hebben wel belang, maar het belang zit hem in je oren en niet in je kennis, dat is namelijk waar normale mensen (lees niet muzikanten) ook hun ervaringen hopelijk op baseren, op hun gehoor (imago speelt bij sommigen natuurlijk ook mee)...Citaat:
Ja, ik geloof ook wel dat hij het kan, maar ik blijf het toch altijd vreemd vinden waarom mensen het dan niet doen of op dat moment niet kunnen of zoiets, ik heb ook weleens mijn moment niet, maar zo erg als ik het Frusciante heb horen doen, dat kan ik me van mezelf echt niet voorstellen gek genoeg...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Mwa, ik kan best veel dingen waarderen hoor, als het maar goed is en niet te glad of commercieel...
Het enige waar ik verder muziek op afsla, naast de kwaliteit en de commercie dan, is als het vrolijk is, daar kan ik echt niet tegen...
Daarom heb ik ook een hekel aan veel albums en songs van The Beatles, dat vind ik zo zoetsappig, blij en vrolijk dat ik er misselijk van wordt...
Ik kan er muzikaal gezien niet veel op aanmerken, toch vind ik het echt vreselijk, maar dat is puur vanwege mijn persoonlijke muzikale smaak...
Ik geloof gewoon dat muziek aan intensiteit wint als een gedeelte ervan spontaan gebeurt en ik denk dat dat de reden is waarom mensen bijvoorbeeld Frusciante en Page zo te gek vinden, op de een of andere manier heeft muziek dan ook meer ballen en karakter vind ik...
Het is hetzelfde als dat een live opname, als het een opname van een goed optreden is, ook iets toevoegt t.o.v. een studio opname, er is gewoon iets extra's en dat voel je, dat bedoel jij toch ook?
Oh, het hoeft van mij niet eens live te zijn dat ik er iets extra's in voel. Ik ben bijv. een groot fan van de eind jaren '70 punkrock bands. Dat zijn bands die enorm veel energie uitstralen. The Clash is daar een mooi voorbeeld van. Maar live waren dat soort bands nou ook niet altijd even goed aan te horen. Bij Frusciante is het meer z'n gebruik van accoorden wat ik niet bij andere gitaristen hoor en het feit dat ie de ballen heeft om clean te spelen en toch ontzettend massieve rockmuziek maakt.Citaat:
Alles is theoretisch te verklaren, die gitarist zal wel weten wat hij doet, intuïtie of niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Dat het theoretisch te verklaren is, is nogal wiedes, maar daarom kun je dus nog wel je intuïtie laten varen.Citaat:
om weer even ontopic te gaan; ik overschat mezelf wel eens. Nu ook weer, ik heb me met mijn bandje aangemeld voor het Gitaarnetforumfestival! Alsof de forumbezoekers interesse hebben in een gewoon leuk bandje.....
Natuurlijk hebben we dat! :cheerup:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harry
Wat denk je dat het repertoire van de Allstar band wordt dan? Allemaal gewoon leuke muziek natuurlijk!