Iemand foto van een rg7?? :oops:
Printable View
Iemand foto van een rg7?? :oops:
Hm, plaats je een post in een maanden out topic, gaan ze opeens reageren op die oude posts! Zonder mijn vragen te beantwoorden... Tssss... 'k Had er dus beter een nieuw topic van kunnen maken...
Nog iemand iets te vertellen over de S470 met ZR tremolo...?
Nou...
Die S470 met ZR tremolo heb ik, heb alleen wel de S470DX, maar omdat ie in specs verder hetzelde is:
Wat wil je weten? :p
Nou eh... had ik m'n post van Zo Sep 21, 2003 4:35 nog niet genoeg vragen gesteld...? :wink: Ik wil ALLES weten! Een complete review van 1500 woorden en een boel pics moet het wel doen, denk ik. Maar minder mag ook wel, hoor... :-DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHMC
Los van de vragen die ik hierboven stelde: als achtergrond info lijkt het me ook wel interessant hoelang je al speelt, is het je eerste gitaar of heb je er nu een stuk of tien thuis staan. En voor wat voor muziek gebruik je 'm. Dat soort dingen die een goed beeld geven van eh... alles.
EDIT:
O, ik zie het al aan je profiel: 2000+Epiphone+LP+Studio,+Custom+SpideyCaster+Tele, +Ibanez+S470DX,+Line6+Flextone+3+Plus
't Is dus niet je eerste gitaar... :wink: Dat maakt jouw reactie en bevindingen meteen STUKKEN interessanter!!! Kom maar op!
EDIT 2:
'k Heb net ff gekeken naar je S470 op de Catharsis site: die blauwe is toch ook wel mooi... :P Misschien nog wel mooier (minder opvallend) dan die oranje!
Zo...ok...
Ik speel nu zo'n 2 jaar echt intensief; daarvoor heb ik 9 jaar toetsen gespeeld, en vond het tijd voor wat anders. Anyway, ben begonnen op een Epiphone Les Paul Studio: en ik had mazzel, aangezien je een hoop slechte modellen ertussen hebt zitten: deze was goed! Speelt nog steeds heerlijk :) Daarnaast heb ik een zelf omgebouwde Telecaster, en dus de Ibanez S470DX. (en het leuke is, ik heb m nu op schoot, dus kan alles mooi even aanvoelen en zo, om te kijken hoe ik alles uitleg ;))
De Ibanez is de meest veelzijdige van de 3. De LP is vet en zompig, echt in je gezicht, de tele is mild en sprankelend, en de Ibanez is alles: Hij kan vet zijn, met een mooie jazzy klank, maar hij kan ook scheuren, EN een aardig goede singlecoil sprankel tevoorschijn toveren. Het was eerst wel wennen: vergeleken met de tele en de LP had de Ibanez een vrij dunne nek, dus dat is wel een omschakeling. Daarnaast staan de snaren iets verder uit elkaar, dus het algehele gevoel is gewoon anders vergeleken met de tele of de LP. Het meest omstreden is de brug. Ik vind m in gebruik geweldig: hij is lekker afgerond, geen scherpe randen, en...hij is stabiel. Er zit namelijk een stopsysteem in die de tremolo op een soort centraal punt houdt. In tegenstelling tot andere Floyd Rose systemen verandert de toonhoogte niet zo snel als je een flinke divebomb hebt gedaan OF bijvoorbeeld enkel je hand erop legt. De floyd brengt ook nadelen met zich mee. Ok, hij is zeker stemvast (beter dan mijn LP of Tele) maar zodra er een snaar knapt is het een hels karwei om EVEN een snaar te vervangen. Wat daarentegen wel weer een voordeel is, is dat dankzij het stopsysteem de gitaar aardig op stemming blijft zodat je een nummer nog uit kan spelen, zonder dat je hele gitaar compleet ontstemd is. Wat moet ik er verder nog van zeggen: o ja, elementen natuurlijk! De standaard elementen in de S470 zijn niet zo geweldig vind ik zelf. Het zijn de zogenoemde " powersound" pickups, en van enige definitie is niet echt te spreken (met uitzondering van het nekelement, die is toch nog wel aardig). Elementen vervangen is daarom aan te raden. Het brugelement is te dun en te onduidelijk. Nog iets wat misschien leuk is om aan te dragen: De DX is een stuk ZWAARDER dan de gewone 470, en...hij is zeker een stuk zwaarder dan allebei mijn andere gitaren. Als je een zwakke rug hebt zou ik m je niet aanraden; koop dan liever een SA of zo, en gooi er een flinke set hotrails in een een Bill Lawrence element in de brug oid!!1
Anyway, een geweldige gitaar, maar...je moet er wel echt van houden denk ik. Ik vind ze in elk geval met de slanke verschijning een stuk meer karakter hebben dan de RG's, die zijn me gewoon een beetje TE fel...maar goed, dat is een kwestie van smaak.
Ik zal zo nog even wat foto's posten! :) Foto's zijn niet het beste zoals hij er in het echt uitziet: het is een Arctic Blue Metallic finish, met allemaal putjes erin, en hij verandert ook lichtelijk van kleur als je m draait: moeilijk te fotograferen dus!
Hoop dat je hier wat aan hebt!
CHMC
En weet je wat, ik smijt er meteen een paar foto's van mijn LP bij, kun je meteen kijken wat je nou mooier vindt! :)
O en nog iets: De S470 lijn komt enkel uit Korea. En ik zou, als ik jou was, niet voor die paarsblauwe of oranje gaan: Alle twee de modellen die ik bij Dirk Witte heb getest bleken scheuren te krijgen op de plekken waar schroeven de body ingingen: Er schijnt iets mis te zijn met die finish, dus dan blijft alleen...zwart over! Maar goed, jouw risico natuurlijk ;) Divebombs kunnen makkelijk; je kan de backstop ook eruithalen, dan is het een gewone floyd. Ehm...het goedkoopste dat ik m gezien heb is bij Dirk Witte, voor 520 Euro. De DX was 625!
OK: FOTOOOOOOOOO's!!!!
De LP :)
http://hosting.animefantasy.nl/catha...s/P1010928.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catha...s/P1010922.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catha...s/P1010929.JPG
De S470DX!
http://hosting.animefantasy.nl/catha...s/P1010982.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catha...s/P1010983.JPG
http://hosting.animefantasy.nl/catha...s/P1010981.JPG
Ok....ik hoor het wel als je vragen hebt! :)
Greetz
CHMC
zag dat je al wat foto's gezien had: deze zijn even wat beter uitgespreidt...
Anyway...Die blauwe is ook wel honderd euro duurder...dus het is maar net hoeveel je ervoor overhebt...
Hé, bedankt voor alle info! Te gek! Lekkere foto's... m'n toetsenbord zit onder het slijm... (Poets je die LP elke dag zo op? :wink: ) En ja, jouw blauwe is natuurlijke een DX... Nou ja, ik ga van de week ZEKER op zoek naar een winkel die 'm heeft: ik MOET 'm uitproberen! Ik ben ook erg benieuwd hoe die hals me bevalt!
Alleen heb ik dan echt absoluut (nog) geen geld voor andere elementen. Die standaard dingen zijn toch wel een béétje bruikbaar...? 't Zal allicht beter zijn dan wat in een Stagg van 200 euro zit. Denk ik. Of is het totaal onbruikbare rommel...?
Ik vraag me trouwens wel af waarom ze niet op alle gitaren die ZR zetten. Tenminst op die modellen die nu een Edge Pro hebben.
Nou...het leuke is...die LP was op de foto niet eens opgepoetst, enne...zodra ie vies is, ga ik m poetsen ja; dus hij straalt eigenlijk altijd. Ben een beetje een Care-o-holic voor mijn gear geloof ik.
Anyway, die pickups zijn zeker bruikbaar hoor, maar op de langere termijn zou IK er in elk geval iets anders indoen, maar ja, wie ben ik ?
Anyway...
Als je nog een paar foto's wilt: geef een gil!
CHMC
Nu we toch weer aan het antwoorden zijn op een ouwe thread:
Ik heb 3 Ibanezzen:
http://www.eldrecko.nl/pictures/guitars.jpg
Links mijn fav, de JS-1000. Mijn absolute favoriet, vooral qua geluid. Het ding heeft gewoon zoveel mogelijkheden, heerlijk. Speelt zalig. Brugelement is een Dimarzio Fred, halselement een Dimarzio PAF Pro.
Die bruine is een RG model, maar ik weet niet precies welk nummer. :oops: Probleem met dat ding is de inmiddels redelijk verroeste brug, die ik nodig moet vervangen. Is puur een gevolg van aggressief zweet. De hals is nog dunner dan die van de JS-1000 en speelt als een speer. Het standaard Ibanez-brugelement heb ik vervangen door een Dimarzio Evolution.
Dan even een niet-ter-zake-doende 12-snarige Yamaha.
Daarnaast een 7-snarige Evolution die ik van iemand op dit forum heb gekocht, met 'dissappearing pyramid'-inlay. Ik zit er nog niet helemaal in, dat spelen met 7 snaren, maar dat komt (ooit) wel. Deze speelt best lekker, maar een nadeel zijn de standaardelementen, die klinken nogal modderig.
Alledrie voorzien van Lo-Pro Edge tremolobruggen trouwens.
PS: CHMC, maak die foto's es wat kleiner man. Zelfs met 1152x864 moet ik horizontaal scrollen.