Dat is waar, maar niet bij iedereen is er dan nog ruimte voor discussie of een andere mening ^^
Wedden dat Orpheo ooit nog wel eens echt verstandig wordt.......
(en overstapt op een stratocaster door een plexi)
Printable View
als vanzelf snap ik dat je nieuwsgierig bent naar wat ik zeg, haha. maar de bogner vind ik wat 'smoother' (vettiger) en de rivera heeft wat meer bite en agressie. meer mijn ding.
@ renin: ik speel liever helemaal NIET, dan op uitsluitend strats. (of vooral strats). nee, geef mij maar gewoon een les paul, en stratje als sidekick is leuk, maar les pauls blijven mijn hoofdmoot.
ik heb het vanavond getest, de leadkanalen met een andere kast, en de kast die ik heb als 'vaste' cab, werkt VEEL beter (2x v30 2x g12t75). Ik heb de leadkanalen wel opnieuw ingedraaid qua EQ, en hij prikt nu wel een heel stuk beter. mid=5, treble 4,5, bas 3. bas heb ik veel hoger zitten dan dat ik normaal doe, maar het laag word wel veel strakker, en om een of andere reden prikt ie veel strakker en beter door dan met de bas lager.
Even voor mijn nieuwsgierigheid hoor...
Heb je 'm daadwerkelijk naast een hook en Bogner laten draaien?
al eens G12H30's gecombineerd met V30's, orph?
die T75's willen nogal eens defenitie verliezen, met high gain (is mijn ervaring althans) bovendien heb ik het idee dat ze ondergesneeuwd worden door de V30's... een H30 heeft dezelfde gevoeligheid als een V30: 100dB
ik heb ze zelf gecombineerd en ik moet zeggen dat de high gain kanalen op m'n JVM beter tot z'n recht komen, zonder die lekkere crunch te verliezen op de lagere gain kanalen
Orpheo: wat zijn nu je plannen met je amps?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een Mark V aankomt, en hoe zit het met de rest ?
Met alle respect Orpheo, 50-100 Watt versterkers kun je toch niet echt goed uittesten en vergelijken in een winkel of thuis?
Imho kun je dit soort amps alleen maar echt goed vergelijken op bandvolume en samen met/in een band.
Zo'n amp kan op thuis-/winkelvolume geweldig klinken en in een band/op bandvolume kan er niets meer van overblijven
En omgekeerd kan natuurlijk ook... ;)
Bijvoorbeeld een JMP2203 (die heb je zelf ook dacht ik?) die klinkt thuis echt niet fantastisch.
Maar in de band is het imho een beest van een amp! :lovelove:
..ehh, je kunt eens bij mij langs komen?
Zie topic de kip zat op een ei..