AC/DC uit een halselement gaat je niet lukken. Gitaren worden daar uitsluitend via het brugelement ten gehore gebracht; voor zover ik weet dan toch.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...lcolmYoung.JPG
Printable View
AC/DC uit een halselement gaat je niet lukken. Gitaren worden daar uitsluitend via het brugelement ten gehore gebracht; voor zover ik weet dan toch.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...lcolmYoung.JPG
Die heb ik toevallig te koop zien staan bij de gitarist van Mastodon zelf (nee ik zeg niet waar :cooler:). Hijzelf heeft ze uit zijn gibson explorer gehaald omdat ze totaal niet 'zijn' geluid weergeven. En aangezien ik beetje op zoek ben naar hun geluid...ze spelen wel over andere versterkers.
Had zelf nog nooit van deze pups gehoord!
ja en ik heb t dan weer tegenovergestelde van Macwilliamik hou van dat romige in de nek
Ja voor Mastodon zou ik eerder voor een Marshall op 10 gaan met een tubescreamer er voor, daar zit het hem meer in dan in je element. Hangt er ook wel een beetje van af welk album natuurlijk. Ik dacht eerder aan Remission en Leviathan.
Qua dirty fingers, de oudjes zaten standaard in veel V's en Explorers in de jaren 80, een bekende gebruiker is John Sykes. Die van mij heeft een dimarzio superdistortion vervangen, die was me te modderig.
Bedoel je hiermee dat jouw dimarzio's werden vervangen door dirty fingers of heb je de dirty fingers vervangen door dimarzio...ik snap niet welke van de twee je nu te modderig vindt...
Maar nu ben ik nog steeds niet verder met mijn dilemma. Een pearly gates is dus (als ik het goed begrijp) een goede optie, zowel in de nek als de brug.
Dan blijft er nog steeds een plaatsje vrij...
Wat is jullie ervaring over het 'te warm' zijn van de Alnico II? Dat werd mij in een vorig topic tweemaal gezegd...
OK, toch ff nog wat over single coils. Ik heb sings 2 dagen een stratje (hemels stratje, helemaal in de wolken) dus ik kan weinig anders doen dan daarover op te scheppen. Als je twijfelt over p/u's voor een vintage (stijl) gitaar kan ik niks ander zeggen als www.steffsen.be . Handgewikkeld, ouderwetse spec's, luistert naar wat jij te zeggen hebt en een relatief redelijke prijs. volgens mij vraagt hij voor een setje voor een strat zo'n 210,- dus da's vergelijkbaar met top-of-the-range merken. Echt een aanrader, kan weinig anders zeggen. Qua karakter kan ik mij strat omschrijven als warm, helder, gedefinieerd, vol karakter, expressief en veelzijdig. Kortom alles wat je wil zonder een schel/iel/lawaaierig/modderig/karakterloos geluid. Geef m een belletje, of stuur m een mailtje en pluk wat gitaartjes van z'n rek.. genieten!! (niet voor high gain sounds btw... zou kunnen, maar t zijn ouderwetse p/u's ;) )