Dit escaleert uit de klauwgaten!!!!!
Rubin heeft het truukje al eerder uitgehaald in de track "Hurt" van Johnny Cash (iid die NIN cover op American IV)
Daar is het nog wel artistiek te verantwoorden...maar dit!
Printable View
Dit escaleert uit de klauwgaten!!!!!
Rubin heeft het truukje al eerder uitgehaald in de track "Hurt" van Johnny Cash (iid die NIN cover op American IV)
Daar is het nog wel artistiek te verantwoorden...maar dit!
Kom kom, mensen, we hebben het hier wel over Metallica, niet over Von Karajan. En bij Metallica ligt de ware kunst toch vooral in het gepercipieerde volume, en dus past de mix goed bij de muziek.
En dat er mensen petities aan gaan bieden om de mix aan te passen is natuurlijk wel een beetje raar, want als de metallica's leiver de Guitar Hero mix uitgebracht hadden dan hadden ze dat vast wel gedaan...Vincent, géén zonnebloemen...Tulpen willen we! Tulpen, tulpen, tulpen...!
Maar dan moeten ze ook niet piepen als iedereen op een dag roept 'Metallica, het klinkt RUK!!'
Inderdaad. Maar dat gebeurt ook niet. Hooguit een handjevol zeurpietjes. De meeste mensen weten niet eens waar het over gaat. Californication was toch ook zo belachelijk platcompressed ? Hoor je nooit meer iets over.
In tegenstelling; die plaat wordt tegenwoordig als synoniem voor "slechte productie" gebruikt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
Muzikaal gezien een perfecte come-back, maar dat album staat voor de rest toch echt bekend als hét vorbeeld van hoe het de verkeerde kant op gaat. En daar hoor je nog steeds genoeg mensen over...
Hmmm, ik vind dat je gelijk hebt dat woorden zoals "hard", "ruig" en "luid" goed bij Metallica passen, maar als je een album zo ontiegelijk dichtsmeert met Db's komt een keiharde beukriff niet meer hard op je over. Want álles is ineens hard, te hard. Ook de breakdowns zijn te hard.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
Ik ben er van overtuigd dat als ze de mix dynamischer hadden gemaakt (zoals dus die GP versie) dat dan de écht harde riffs ook écht hard op je overkomen. De dynamiek mist gewoon in het album.
Wat ik erg jammer vind want ik vind het écht een super album! Knap gedaan als je het vergelijkt met St. fakking Anger.
HACitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert k
St.
HA
Anger
HA
...
Misschien is het een reputatie kwestie en klonk de plaat in GH versie te hi-fi voor lars en cornuiten :)
Not everyone likes metal... FUCK THEM. ;)
Okee, daar komt-ie (HUMO van 9 sep 2008 )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armageddon
Hetfield:"Wat herinner ik me nog van "And Justice For All"? Goeie groep, slechte sound. 't is een bom, maar vermoeiend om naar te luisteren. Het sierde ons dat we niet voor subtiliteit gingen, maar een beetje dynamiek had geen kwaad gekund. Het enige wat we ons toen afvroegen was: 'Staan de drums, de gitaren en de vocals oorverdovend luid?' Ik mag hopen dat we er sindsien toch wel een beetje op vooruit zijn gegaan."
:)
Nou, ik zou zeggen dat DM beter klinkt dan AJFO. Ik bedoel, ik kan de basgitaar tenminste volgen. Dat die betere mix vervolgens platgewalst is...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
Ik denk er aan om mijn volgende project een keer of wat te masteren in verschillende versies, kan iedereen zelf een leuke smaak uitzoeken. Eentje veel te hard, eentje audiofiel dynamisch, eentje voor de laptopspeakers.
Waarom gebeurt dan niet vaker? Of mis ik iets? Masteren kost toch geen flikker in vergelijking tot de kosten van de studiotijd? Ik zou zeggen: geef de klant wat hij wil, maar geef vooral keuzemogelijkheden.