kan elke chromatisch tuner drop d aan? Of niet? dat is toch DADGBD of niet?
Of is er een site waar dat op staat net zoals er sites zijn waar eadgbe op staat
Printable View
kan elke chromatisch tuner drop d aan? Of niet? dat is toch DADGBD of niet?
Of is er een site waar dat op staat net zoals er sites zijn waar eadgbe op staat
drop D is enkel de laagste E tot D droppen.
DADGBD is double drop D
Oh oke, bedankt! MAar ik heb geen chromatische tuner, is er ee programmatje ofzo waar dit is te horen en dat je zo gelijk kunt stemmen? En kun je dan gewoon normale akkoorden spelen die dan dus anders klinken?
Draai de lage E naar beneden, terwijl je tegelijkertijd, samen met deze snaar, de A en D snaar aanslaat, net zo lang tot je een kloppend accoord hoort. Zo simpel is het.
Ik heb de Pitchblack gekocht, en ik ben er erg tevreden mee. Waarschijnlijk was de batterij bijna leeg bij jullie test, deze leds hebben wel degelijk verschillende gradaties van felheid. Je ziet dus goed hoe ver je er naast zit. Bovendien vind ik 'm helemaal niet slecht zichtbaar overdag.
Conclusie: de Pitchblack is vrijwel hetzelfde en dus net zo goed als de DT-10, alleen heeft 'ie een ander uiterlijk en formaat. Erg goede tuner!
Volgens mij maak je nu twee fouten:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12
1: de tuners waren aangesloten op een adapter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef
2: je zegt dat de PB vrijwel hetzelfde en net zo goed is al een DT-10, maar is de onderbouwing voor deze bewering?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
1. Ok, overheen gelezen. Dan was er wat mis met het testpedaal, want ik zie hier toch echt verschillende gradaties van felheid.
2. Laat ik het anders formuleren, wat de DT-10 kan, kan de pitchblack ook (zelfde range, zelfde idee wat betreft leds, stevige behuizing, nauwkeurig etc.) en op de pitchblack zitten ook nog eens meer opties: 4 verschillende opties (full strobe, half strobe, mirror en meter), de PB gaat tot 436 hz, de DT-10 doet 438 (hoewel mij dat niet veel uitmaakt, daar maak ik toch geen gebruik van). Bovendien is de PB ook nog eens true bypass.
Wat betreft opties biedt de PB meer, maar het is voor een groot deel gewoon een kwestie van smaak. Voor mij ontlopen deze tuners elkaar niet veel, ik maak toch geen gebruik van de strobe functies en de buffer van de DT-10 is ook goed.
Ik lees trouwens in het nieuwste aanwinst-topic dat je 'm nooit zou kopen. Why not?
Ah oke. heb je de Pitchblack + ook nog geprobeerd?
Nee, niet geprobeerd.