Polieren doe je pas als de lak echt hard is. Dat is pas na een maand of zo. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.
Printable View
Polieren doe je pas als de lak echt hard is. Dat is pas na een maand of zo. Tenminste, dat is wat ik begrepen heb.
hoe er rekening mee dat je meer tijd moet geven als je verschillende lagen over mekaar zet. moeten helemaal uitgehard zijn voor je gaat polijsten. Ik zou het minstens een week of twee de tijd geven na de laatste laklaag.
Ja, dat is zo'n "stoffen" bol/schijf voor op een boormachine. Je spant je boormachine in in de workmate/werkbank, zo dat de as horizontaal is, en het wiel verticaal draait. En dan met polijstpasta (commandant), een kwakje op de body, en een paar minuten "pure bodybuilding" door het tegen het wiel te wrijven, heen en weer, en op en neer, maar nooit op 1 plaats blijven staan, anders brand je door de lak heen
wat betreft lak wijs ik nog maar even naar deze link
daarin staan nu twee bouw verslagen van ron kirn
gaat heel erg op details in ook op wachttijden tussen lak lagen etc.
topics zijn lang maar zeer de moeite waard en ik heb er iedergeval al weer veel van geleerd.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=109783
als je perfectionist bent zijn dit howto's die je niet missen mag
ok, dat polieren wordt waarschijnlijk niks, die schijf is helemaal vies...
maar ik las in de faq dat het ook gedaan kon worden met een doek? en als laatste met katoenen watjes..?
en dan nog een vraagje over de neck, hoe krijg je die hoek in de body waardoor de neck in een bepaalde hoek staat?
bij de roze squier zit er een soort wit ding (??) geplakt, soort stukje dik tape.....???
ik maak wel even een foto :D
Dat ding heet een "shim" of "neckshim". het is een klein stukje papier, hout,... om de neck wat "naar achter" te doen kantelen, zodat de brug hoger kan staan, en de actie toch normaal blijft. Kan je makkelijk zelf maken. Zoek anders eens op "shim" of "neck shimming"
nog snel even een vraag over de lak
ik heb dus die motip metallic blauw...
en in de FAQ staat dat je een aantal lagen eroverheen moet spuiten, waar dan een droogtijd tussen zit
maar op de spuitbus zelf staat dat je na 30 min 1 a 2 blanke laklagen eroverheen moet spuiten...
wat moet er nou gebeuren??? laten drogen, of lakken???
bij essen: absoluut eerst filler gebruikenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelTM
dan primer (een of meerdere lagen die je tussenin goed schuurt tot je echt heel egaal vlak hebt)
dan kleurlaklagen, toch een aantal lagen, waarbij een laag meestal bestaat uit een reeks van 2 of 3 runs best met telkens een dag tussen. Je moet de verf de kans geven echt goed uit te drogen, na 30 minuten is ie alleen oppervlakkig droog.
En dan de blanke laklagen. Dus het hele lakproces daar ben je toch wel een dikke week mee bezig.
Dan minstens week nog es laten uitharden, dan pas polijsten.
ok, de eerste kleurlaag zit er nu al op, en OMG, wat is dat blauw metallic mooi :nervous:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barno
kan niet wachten tot ik er op kan spelen (foto's volgen)