Op het schema heet ie zo geloof ik. Ik ben er nog niet uit of ik m ga bouwen of niet. Eerst de rest afmaken, inclusief de pedalen voor mn klein bordje. Dan zie ik wel. Plaats hou ik toch vrij op mn grote bord.
Printable View
Op het schema heet ie zo geloof ik. Ik ben er nog niet uit of ik m ga bouwen of niet. Eerst de rest afmaken, inclusief de pedalen voor mn klein bordje. Dan zie ik wel. Plaats hou ik toch vrij op mn grote bord.
Kleine update:
Gisteren een DOD250 gebouwd. Zeer simpel effectje, maar een heerlijke sound!
Kzal kijken of ik vanavond nog wat pics+clips kan maken.
Ik ben het eigenlijk niet met mezelf eens. Tis geen chorus. Tis een Vibe. Tis ook geen phaser. Meer een tremelo.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
hoi pong
gaaf man ik stroom net even in op je topic maar wel een strak idee
hoe ver ben je ik wil wel eens wat pics enzo zien ;)
groeten Ronnie
Klopt bijna. T' is een Phaser. De chorus benaming is puur tijdsgebonden en komt uit de tijd dat de chorus zoals we em nu kennen technisch nog niet haalbaar was.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
Ej Ronnie, leuk dat je t gaat volgen!
Overzichtje
groen = af (of 95% af, nog wat finetuning)
blauw = 75% af, alleen de bedrading + potmeters moeten nog
rood = nog lang niet af (moet nog gemaakt worden, problemen , aleen pcb is af, maar nog niks geboord etc)
Booster
Super Hard On
RoG Omega
Fuzz
Big Muff
Fuzz Face
Overdrive
Tubescreamer 808
DOD250
Distortion
Dr Boogey
RAT
Box of Rock Is in principe af, maar ik heb een nieuw PCB gemaakt met een iets betere layout.
Modulatie
Neovibe
CE-2 Chorus
Phase 90
Tremolo
Delay
PT80
Nieuw eigen project/ontwerp delay gebaseerd op pt2395
Overige
Voeding
Footswitches
Channel Switches
Splitter
Blender
Expressie pedaal
Interne bedrading
FX-loops en tuner outs
Behuizing
Per blauw item denk ik ongeveer een avond nodig te hebben. Ff wat pots solderen, beetje spelen, wat mods uitproberen etc.
Rode items kan ik moeilijker inschatten. Het boren, onderdelen solderen en testen van een effect kan prima in 1 avond (Big Muff), maar andere dingen zullen meer tijd kosten (expressie pedaal bijv.). Al met al kom ik mn vrije uurtjes wel door.... ;)
Ik kijk ook met een zeer schuin oog naar een aantal tube-OD projecten zoals t Nijboertje van GN. Eigenlijk lijkt t me wel heeeeel gaaf om een tube (of 2) in mn plank te verwerken. Al is t alleen al voor de toegevoegde mojo.
Ik denk er ook over om m eerst gewoon in een simpele houten behuizing te plaatsen (multiplex wat ik nog heb liggen bijv.) om, als dat goed gaat, echt mooi hout te halen. Ik was van plan om dit weekend langs de Arnhemse Fijnhouthandel te gaan....maar die zijn helaas dicht ivm de feestdagen...
@D_H: Thnx. Ik las gisteren op gilmourish.com dat een chorus zoals wij die kennen pas vanaf ~1976 in productie kwam. Goed punt van je dus. De Univibe is een 4-stage phaser waarbij de diepte wordt aangestuurd door de lamp+ldr's, right? Klinkt veel kabbelender, mooier, relaxter dan wat ik van phasers gewend ben (mijn referentie gaat wel een aantal jaar terug...toen ik een zoom505 had en een aria phaser...type straaljager, perfect voor t nummer 'Love' van de Smashing Pumpkins...).
Ponq, je bent de payback nog vergeten :D
Het gaat bij jou gelukkig wat vlotter dan bij mij. Nog steeds geen etsmiddel binnen, zal wel aan de feestdagen liggen dat de post zo traag is.
Neovibe ga ik ook maken, phasers zijn zowat de coolste effecten ooit.
En die Tubescreamer van Guitarnijboer is zeker de moeite waard, ik bouw er binnenkort een 2e voor mijn gitaarleraar. En als ik niet kan kiezen tussen de buisjes (RFT en Baldwin) bouw ik er een 2e voor mezelf. Gewoon bouwen dus jij!
Wat is er trouwens gebeurd met je BoR? Moet die niet bij het distortion lijstje staan?
even geheel off topic, maarre ik heb 24 dec. savonds laat een pakket naar me laten verzenden en vandaag, 28 dec is dat bezorgd. Tevens vorige week groot pakket naar me toe laten verzenden en dat was gewoon 1 dag later er. Pakketbezorging gaat gewoon snel. Bij jou een gevalletje musikdinglaksheid misschien?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Dat kan, maar Klaus zei me dat hij het dinsdag (nu dus 17 dagen geleden) had verzonden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SimonS
Precies een jaar geleden plaatste ik een bestelling bij Klaus. Na wat heen en weer gemail had ik de boel pas binnen de 17e van Januari. Hij is de enige bij wie t lang duurt. USA, Hong Kong, UK is allemaal sneller. Ook Musicstore en Banzai zijn veel sneller. Ik blijft t een raar verhaal vinden bij Klaus. Aardige gozer, dat zeker.Citaat:
Idd! Helemaal vergeten. Kzal m ff toevoegen.Citaat:
De payback komt niet in mn multi-fx. Was ie ook niet voor bedoeld en ik weet eigenlijk ook niet of ik m wel in een behuizing stop. Ik denk dat ik de chips in andere projecten ga gebruiken. Met mijn DD20 loop ik 23 seconden in kraakheldere kwaliteit, de Payback voegt alleen maar de lofi toe.