Soul? Misschien de witte shred variant?
Foei. Voor straf een uurtje je Curtis Mayfield licks oefenen en zonder eten naar bed.
Printable View
Haha Joe Satriani shred? Hij speelt gewoon mooie melodieën en solo's vind ik, misschien iets sneller op de momenten dat hij dat nodig vind. Dat is echt niet zo vaak hoor. Als je het vergelijkt met Yngwie ofzo. Oke, Curtis is geweldig maar dat betekend niet dat andere gitaristen geen soul kunnen hebben:seriousf:.
:seriousf:
:ok:
Om mee te beginnen:soul:
Diep uit de country kan ook aardig uit de weg op een tele:Johnny Hiland.
Wat is dat ding op zijn gitaar overigens (houder voor zijn lippenbalsem)?
De beste gitarist bestaat niet, want waar moet ie het beste in zijn?
Ik heb wel een hele zooi favo's die ik bewonder om speeltechniek, sound of onderscheidend zijn.
Nog niet eerder langs zien komen maar eentje die zeer ondergewaardeerd is en bij mij toch wel op 1 staat:
Bill Nelson (Bebop de luxe) , fabelachtige sound/combinatie Gibson Es 345 stereo /Carlsbro 100 en beheerst zoveel stijlen/techniek (overigens ook bewonderd door Randy Rhoads dus dat zegt genoeg denk ik).
dan:
Brian Setzer: de meester op zijn gebied
Chet Atkins: de eerdere meester op dit gebied
Jan Akkerman: eigenwijs maar wat een speeltechniek
John Mayer: ik hoor zowel SRV als Hendrix
Hendrix: zelf natuurlijk was toch wel baanbrekend
SRV:Mr. Blues for me
Blackmore: een van de eerste gitaarlicksmeesters
Al di Meola:super veelzijdig
En zo heb ik er nog wel 20...
Ik heb een top 5 van 'beste' gitaristen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat deze top 5 voor mij nog gaat veranderen:
1. Steve Vai
2. John Petrucci
3. Joe Satriani
4. Yngwie Malmsteen
5. Criss Oliva
Alle 5 hebben ze een grote invloed gehad op mij als gitarist. Helaas zit ik niet echt op hetzelfde niveau (zeg maar gerust 'echt niet' ;)).
Aahhh.. Curtis...die licks moet je oefenen zonder www en tabs. gewoon meespelen en uitvogelen.. Daar heb ik heel wat frustraties aan overgehouden - wist ik veel dat ie een heel rare stemming hanteerde ;)
Danny was zelf altijd de eerste om te zeggen dat niet hij maar Roy Buchanan de beste was..Citaat:
Danny Gatton