Zojuist een mailtje gestuurd...
Printable View
http://link.marktplaats.nl/709070955
Nog een grappenmaker die denkt leuk te zijn. Eind jaren 50 werden deze teles echt niet gemaakt. Glaszuivere oplichter als je het mij vraagt!
Het serienummer levert dit op:
Your guitar was made at the
Fullerton Plant (Fender - CBS Era), USA
in the Year(s): 1975
Wel een gave bak! :ok:
Ja, niet zo snel met dat oplichten. Voor een '75 is het een "redelijke" prijs. Of het ECHT een '75 is kan je zo niet zien. De kleur lijkt niet op iets wat Fender in de tijd had? Of is het Mocha?
Op de onderkant van de neck moet de datum stempel staan, het enige wat echt uitsluitsel kan geven bij een seventies, afgezien van potnummers en de WR pickup onderkant.
Ze bestaan, de kleur is "metallic red", en was een (zeldzame) custom color in de jaren '70)...
http://reverb.com/item/612-fender-te...allic-red-1975
Afgezien dat ik een gezond wantrouwen heb tegen zogenaamde one off modellen bij een factory die daar niet aan deed, die kleur lijkt er niet op. Maar goed, bij een one off hoeft dat ook niet.
@arjenb01
Als je je ogen en oren de kost geeft, steek je van veel contacten iets op.
Als je bijvoorbeeld vroeg: 'Is fraude strafbaar, Bram?'
Dan kwam steevast als antwoord: 'Ja, maar alleen als je wordt betrapt EN wordt veroordeeld'.
Ik kom hier nog regelmatig teksten tegen waarin staat dat iemand een oplichter is. Ik wil ervoor pleiten om dat te vermijden.
Calculeer in dat je je vergist, en sta er s.v.p. bij stil, dat diegene niet is veroordeeld.
En, meer uit een praktische hoek, als iemand een zaak tegen jou gaat starten krijgt ie waarschijnlijk het gelijk aan zijn kant van de rechter.
Diezelfde Bram dokterde uit dat 'klootzak' geen belediging is in de zin van artikel 266 WvS. Het gaat je een hoop geld kosten om uit te laten vinden hoe dat zit met oplichter.
Zet er een vraag teken achter. Dan is het geen statement maar een vraag. Dat scheelt aanzienlijk in de proceskosten als het een keer zover komt. Is dit wel koosjer? Zuivere koffie? Kortom: We zijn toch zo creatief?
Vriendelijke groet, Gus
Sorry Gus, maar iemand die een seventies model in de advertentie zet en hem als eind fifties model verkoopt, daar zet ik vraagtekens bij.... Zonder aanstoot des persoons, ik had me wat milder moeten uitdrukken.
Iemand die een gitaar aanbied die in de fifties niet bestond... dan weet je ZEKER dat ie ten goede trouw is. :D
Maar dat is het hele punt. Je kan iets roepen over een item maar niks over de verkoper. Althans, dat lijkt me razend knap op basis van een foto van een gitaar.