Bij mij klonk hij lekkerder in de loop, maar het hangt van de setup af waarschijnlijk... Vandaar de vraag, zou best kunnen dat bij hem de octaver in de loop slecht klinkt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Printable View
Bij mij klonk hij lekkerder in de loop, maar het hangt van de setup af waarschijnlijk... Vandaar de vraag, zou best kunnen dat bij hem de octaver in de loop slecht klinkt...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Cool setje man, bevalt die Cool Cat een beetje?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaapjan1986
Cool bordje!!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bicky
Thanx !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imlikeajungle
Die Boestering is af van vorige zondag en is echt een super pedaal.
Jij had die ook gemaakt , niet ?
Clean boost all the way van 7u tot ongeveer 3-4u en dan de tube-OD tot 5u.
Ik zet hem op ong. 2u.
Tone heaven !
Had thuis nog een vintage Doctor Q van EHX liggen van een vriend, toch leuk, maar aangezien hij geleend is wilde ik hem niet vastzetten. Plek was er nog wel... Vond deze een stuk breder klinken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harald
http://home.tiscali.nl/haraldkoll/baknieuw_.jpg
sorry maar wat een monsterlijke fotosoeps
Niet vergeten wie die boestering gemaakt heeft he ;)Citaat:
Staat die trouwens continu op bij jou?
Hulde aan Valoosj, want zonder jou zou hij nooit zo snel gewerkt hebben !Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Uiteraard staat hij niet altijd aan.
Maar wat ik zou willen weten, is of hij ook buffer is?
dat is toch wel een van de mooiste en strakst-op-elkaar gebouwde boardjes die ik heb gezien..
hulde! ook mooie keus aan 'onder the radar' pedalen, die Nobels e.d...!
Citaat:
Zijn de Super Chili Picoso's tegenwoordig blauw?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
ik denk dat het nog strakker kan
die wah past er echt nog wel bij :)
niet als er nog een custom-super tremolo bij moet :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
He Nachtvlinder, je zou voor de gein eens wat betere kabeltjes moeten gebruiken! Je zal verschil horen....
Waar nog een expressiepedaal bij gaat komen ook...Citaat:
ik denk dat je bicky bedoeld?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
Dank! Ja die Cool Cat bevalt prima! Je moet wel net van het soundje houden want veelzijdig of transparant istie niet. Maar duur ook niet trouwens. ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reigor
Deze is altijd blauw geweest ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marshallover
Ik heb ze ook al in 't groen en rood gezien.
Ik denk dat ze bij Catalinbread gewooon graag met kleuren werken.
@ Nitefly: Die Nobels is idd echt een mega goeie overdrive.
Hij kan gaan van een lichte boost over een romige overdrive tot bijna een fuzz.
En overigens niet zo duur op de 2e hands markt in vgl met een Ibanez TubeScreamer of zo !
Alles is trouwens 2ehands, behalve de Replica en de 2 zelfbouwpedalen.
Typ maar eens "Super Chili Picoso" in bij Google en zoek op afbeelding, ik vind geen enkele blauwe. De Poblano is groen en de Picoso is volgens mij altijd rood (naar de rode peper die er opstaat) Misschien heb je wel een limited edition te pakken ;-)Citaat:
Citaat:
Peper is soms ook groen en wit en zwart :seriousf:
Ik zal eens kijken naar het serienummer. Ik dacht dat die nogal laag was. MIsschien waren ze bij Catalinbread in t begin nog aan 't experimenteren met verschillende kleuren.
Want de mijne heeft die toggle Fat/Clean niet die in de nieuwe modellen zit.
Wat ik wilde vragen, Marshalllover, die Tone Press waar vind je die in de Benelux ?
http://www.haarguitars.nl importeert ze. Ik heb de mijne bij Westerhaven in Groningen gekocht.Citaat:
PS: volgens mij moet je zuinig zijn op je Picoso...kan nog wat waard worden misschien...;-)
Ben je bang dat je sound verandert?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Bedankt voor de info.Citaat:
174 euro voor een Tone press, oei !
Die Super Chili Picoso (die ik overigens altijd aanlaat) gaat nooit weg !
199 euro voor consumenten volgens mij ;-) (dat is wat ik er voor betaald heb)Citaat:
Citaat:
hee, ik zie een Fulltone OCD. Hoe bevalt deze? ik ben van plan er ook 1 te kopen.
alvast bedankt!
fabeltastisch pedaal, ik ontdek iedere week weer nieuwe gebruiken voor 't ding..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim_Rashness
maar mijn 'standaard' setting is gewoon volume op 12, drive op 10/11 en dan met je gitaarvolume spelen, altijd 'n dikke scheur of 'heavy bottom' op iedere soort versterker...
en iets makkelijker af te stellen dan de MI Audio Tube Zone... maar desalniettemin toch erg flexibel.. 't ding zit op m'n mini-board waar ik nog 'n GE-7 aan toe zal voegen binnenkort...
het grote board zou dan ook zo goed als 'af' moeten zijn... (toch al...)
Voilá
http://a673.ac-images.myspacecdn.com...6644177328.jpg
Ik heb de pedaaltjes én een plankje. :P Nu nog zien dat ik ze vast krijg en dat het plankje wat schuin omhoog komt. Iemand tips? Het plankie kan ook wel een leuk kleurtje gebruiken. ^^
1 Tip: lees dit topic voor. De fietsketting en klittebandmethode zijn al regelmatig langsgekomen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grave Fillé
zet een balk aan de onderkant van je plank zodat de voorkant naar boven gaat :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grave Fillé
Yes, de fietskettingmethode werkt snel en het zit muurvast! Alleen de kettingdelen krijgen kost even wat tijd. Maar daarvoor gewoon even bij de fietsboer langs.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
Nou, niet ieder schroefje past door een fietskettingschalmpje en als ik mij goed herinner hebben zowel de CM als de Maxon dikkere schroeven. Klitteband werkt dus ook.... tip: bovenaan dit topic staat de functie "zoeken binnen dit topic". Da's handiger dan helemaal doorlezen. Er staat hier al een hoop en er is ook nog een topic "Pedalboards tips 'n tricks''. Succes.
Klopt, heb de schakels voor mijn EHX Microtron idd moeten opboren. Maar dat is ook zo gebeurd. De Maxon OD808 paste prima. Had wel bij een oude Boss DD3 dat de schroeven die daarin zaten aan de korte kant waren. Lukte uiteindelijk wel, maar alleen met de gladde schakels (niet met die met randjes bij het gat). Maar het stemapparaat is eigenlijk het enige in mijn kist dat wel eens los komt, en dat zat met klittenband. Heb er nu wat meer klittenband ondergedaan. Hopelijk blijft het nu zitten. En de Beringer Tremelo blijkt maar 2 schroefjes in de bodem te hebben. Die veert daardoor een beetje... ze zijn zuinig daar, maar wat wil je, voor €15,-- :sssh:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Qua flexibiliteit denk ik zelf dat klittenband verliest van de schakels. Die schroef je nl. zo los en op een andere plek weer vast. Ik heb van dat tweedelig klittenband, en dan moet je het aan beide kanten verplaatsen. Vermoed dat de kleefkracht (van de stukken op de plank) op een gegeven moment toch echt achteruit gaat bij hergebruik. Maar als je de hele plank met tapijt bekleed waar het goed op houdt is dat probleem natuurlijk opgelost. Iets speling houd je wel met klittenband. Maar dat valt verder ook wel mee. Met schakels zit het gewoon echt vast op zijn plek.
Kettingschakels zijn inderdaad de shit!
http://i109.photobucket.com/albums/n...t/IMG_1311.jpg
DuoTec! zit net zo vast als vast schroeven en je krijgt geen gatenkaas in je plank als je pedaaltjes gaat switchen of vervangen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
ik zit er echt aan te denken om een grab-and-go bordje te maken in deze stijl!
Hee Hans,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Hoe heten eigenlijk die minikabeltjes die jij tussen je effectpedalen hebt staan? Ik kan die maar niet vinden!
Gr,
Emiel
Geen idee. Ik heb ze bij de lokale muziekzaak gehaald. Ze zijn van Yellow Cable, da's het enige dat ik weet. :)
Na enige uitbreiding ga ik ook maar weer eens een nieuw bord bouwen.
Ik zat aan de volgende volgorde te denken:
-Korg tuner
-Vox McCoy Wah
-Phase 90
-Zvex Box of rock
-Zvex Fuzz Factory
-Digitech Whammy
En in de serial loop van Multitone: Line6 DL 4 en MM4
Alles uiteraard bekabelt met George L's
Ga morgen aan nieuw bord beginnen, foto volgen ASAP.
Kleine update :D
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01578.jpg
Nijboertje ligt daar onderaan, nog niet afgewerkt. De Box of Rock is voor mn kleine bordje.
Nou ehhh..... Heel netjes! :D
Die Fuzz Factory moet je wel echt vooraan zetten hoor, vóór de tuner. Ondanks dat -ie een prima buffer heeft, de Korg.... het is wel een buffer en dan kun je beïnvloedbaarheid van je volume pot wel vergeten van je FF.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wicked Willy