Je mist een onderdeel...:blast:
JJ
Printable View
Mooie Tele... prachtige foto's ook, die zijn goed gelukt!
... ik kom er net achter dat ik mijn Tele'tje hier nog niet gepost heb. Dat kan natuurlijk niet ;).
http://i37.photobucket.com/albums/e5...g?t=1238236438
das een mooie tele EJ!
Ik heb compensated saddles van Wilkinson op mijn Custom gezet en dat bevalt ontzettend! Nagenoeg perfecte intonatie en een net wat 'diepere, twangier' sound door het brass! Een goede aankoop voor 7,50 pond!
http://i58.photobucket.com/albums/g2...Leon/Foto2.jpg
He Leon, in welk opzicht kun je nu beter intoneren dan met de stock 3 zadels?
Ik moet ook nodig wat aan de intonatie van mijn eigen '62 RI doen, die is vooral in de studio nu echt een kreng. Waarom 3 compensated, niet makkelijker om meteen 6 zadels te doen?
"Waarom 3 compensated, niet makkelijker om meteen 6 zadels te doen? "
ik zie maar 2 compensated saddles op de foto..
Ik heb ze ook op mijn '62 RI zitten, de intonatie kan je nu beter afstellen doordat de snaarlengtes per 2 (E/A,D/G, B/e) tov elkaar al langer/korter zijn ipv even lang bij de originele zadels. En dan kan je dat per blokje weer intoneren.
Waarom dan niet gelijk 6? Het schijnt dat dat typische tele geluidje dan verdwijnt/minder wordt, ik zou het zelf niet weten, ik heb niet geexperimenteerd met 6 zadels op mijn tele, vooral ook omdat ik vind dat die 3 zadels toch wel echt op een tele horen. :)
Je zal het zelf ook wel al gemerkt hebben, maar icm een goeie pickup/electronica-upgrade heb je echt een steengoed werkpaard in je handen! :cheerup:
@ Eric: Wat Lex zegt. Plus dat je op een standaard Reissue Tele-brug geen 6 zadels kunt monteren. En ik vind de vintage-stijl look gewoon cooler :cooler:
@ Raytheman: Ja die van de E- en A-snaar heb ik omgedraaid, omdat ik met de compensated-kant de intonatie niet 100% kreeg.
@ Lex: Yes! Nu met de Toneriders, nieuwe electronica en bronzen zadels klinkt -ie nog iets 'complexer' en je hebt nog ietsje meer twang. Een heerlijke gitaar!
ik ben fan van de tele van ej, wat een prachtige gitaar, maar dat wist je al zeker ! het liefst zou ik alleen mar tele's hebben, maar daar heb ik het geld niet voor. de teller staat nu op een, maar dat is wel een byzondere, een lim edition!
Misschien een stomme vraag en waarschijnlijk had ik deze beter ergens anders kunnen stellen maar goed... Wat zijn nou de grote verschillen tussen de strat en tele? En wat vinden jullie van de squiers? Ik speel nu op een squier strat maar vind die tele helemaal geweldig qua looks. Misschien iets om toe te voegen voor de fun?