Korg, PW, Boss, alledrie goed. Tis maar net welke je zelf fijn vindt. Ik heb de Korg, die staat wat steviger dan de PW. En ziet er natuurlijk übergeil uit.
Printable View
Korg, PW, Boss, alledrie goed. Tis maar net welke je zelf fijn vindt. Ik heb de Korg, die staat wat steviger dan de PW. En ziet er natuurlijk übergeil uit.
nou die stempedalen van korg zie ik anders erg veel
dat kloptCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
de pw ff vast velcro-en gaat niet :S echt een klote werk en ik ben nogsteeds niet tevreden (Daarnaast, na het verwijderen van de rubber ondermat blijven er zo veel lijmresten zitten :S)
maar de pw is zichtbaarder als de zon erop staat
Toen ik die korg tuner ging kopen, kreeg ik het verhaal te horen dat hij wat minder 'zenuwachtig' is dan de boss tu-2... De boss heb ik nooit gebruikt dus dat weet ik niet, maar ik weet wel dat die korg tuner supersnel en nauwkeurig is.
Ik hoef in iedergeval geen andere meer, als hij kapot gaat koop ik dezelfde...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robby-C.rock
kheb ur ook een, erg tevreden over :-)
Dat van dat velcro verhaal met de PW tuner herken ik, dat heeft Lex dus ook..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Tja, jij speelt blijkbaar veel in het buitenland ;). Ik heb tot nu toe nog niet veel met dit ding in de zon gestaan, veranderd waarschijnlijk wel aankomende zomer. Dan klus ik d'r wel een klein kapje voor langs oid..
Ik heb een PW wel gevelcrood. Ik heb klitteband van 10 cm breed en dat plakt ook prima op rubber onderkantjes. Dat haal ik bij een "naaizaak" :)
Hmm, oke, ik heb ook klitteband op de onderkant geplakt, maar dat blijf toch niet zo super goed zitten. Bij mijn Bad Monkey is het trouwens erger, daar plakt echt helemaal niets op.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman
Het beste is die ondertkantjes van de pedalen even goed schoon te poetsen met bijvoorbeeld wasbenzine of terpentine als je de rubberen matjes er af hebt getrokken. Dan blijven er geen lijmresten zitten. Nou doe ik dat ook nooit en wil er nog wel eens een pedaal in de tas rondzwerven :D
Ja zou wel kunnen, maar dan moet eerst die rubberen mat eraf, en dat vind ik op de een of andere manieer weer zonde. Eerst maar eens een 'definitief' pedalboard volbouwen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Die rubberen matjes plak je er toch zo weer op. Er is niets historisch correct aan lijmresten hoor :satisfie: Maar dat Velcro plakt niet lekker op rubber en vaak zijn die matjes nog oneven ook.
Haha, ik heb ook geen historisch waardevolle pedaaltjes, dus op zich zou het niet erg zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Ik ga ooit mijn pedaaltjes nog wel goed vast zetten :satisfie:
wat stuur je allemaal aan met die engl midi controller?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door .Stax.
Hey ,
vandaag alles definitef vastgeplakt met velcro , de pedaaltjes aan elkaar gelust en overal stroom voorzien :)
Dit is dan het definitieve (voorlopige )resultaat :
http://i275.photobucket.com/albums/j...H/S8002228.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/j...H/S8002229.jpg
Had eerst wat moeite met mijn OneSpot , het kabeltje was opgerold in een bundeltje en daardoor onstonden er grote bijgeluiden op mijn Muff en TR-2.
De kabel nu wat losser gelaten en wat laten openliggen onder het niveautje en alles klinkt perfect!
En met een beetje geluk komt er donderdag een Chorus en/of een distortion pedaaltje bij.
Iemand aanraders om zeker te testen ?
Zeker al de MI crunchbox , de proco rat en de boss-ds1.
Anderzijds de EHX small clone ,de boss chorusjes ( damn er zijn er veel) en misschien de Visual sound H2O
Dimi
En mischien betere patchkabels?
Ziet er voor de rest goed uit man! :rockon:
Danku :)
Jup idd , betere kabeltjes komen er zeker nog , maar kdoe eerst nog wat verder met deze tot ik ongeveer men setup weet. Zodanig kan ik kabeltjes op maat laten maken of zelf maken.
wat een ontzettend net kistje heb je gemaakt, hier zul je zeker jaren plezier van (kunnen... MOETEN!) hebben..
als die footswitchkabel haaks zou zijn, kun je naast die Tremolo (heb 'm zelf ook sinds kort, wat een lekker pedaaltje!) nog een pedaaltje kwijt..
In totaal kunnen er dus nog ongeveer 3 of misschien 4 pedalen bij..
mijn keuzes; chorus, distortion, delay.. chorus, distortion, tuner en eigenlijk phaser, distortion, delay (ik geloof heilig in chorus-loze pedalboards, hoewel ik er zelf ook meer dan schuldig aan ben..)
chorus/dist/delay:
h20 + sonic distortion (vaak aangeboden en helemaal niet zo duur)
h20 + MI Audio Blues Pro/Crunch Box
Boss CE-5, Boss DN-2 (m.i. vele malen beter dan de DS-1), DD-3/5/6 ..
Small Clone, Bad Monkey en Digidelay (niet te onderschatten budget-combinatie..)
en 'iets' duurder, als mijn 'no compromise'-keuze: Boss CE-pedaal (chorus boven de Eur100 vind ik zonde van 't geld..), Fulltone OCD (een van de meest veelzijdige/bruikbare distortions) en Boss DD-pedaal (zwaar ondergewaardeerd in iedere setup)..
als ik je board zou moeten 'completeren', zou ik kiezen voor 'n
- Boss DD-3/5 (of Digidelay als budget),
- MXR Phase90 (of Small Stone/nano als budget)
- Fulltone OCD, Boss SD-1, Boss DN-2 of Digitech Bad Monkey
en als je nog plek hebt..
- Boss CE-2/CE-5 (of CE-3, ken ik niet..), Small Clone of H20...
voor kabels wil ik even als schaamteloze plug de www.uwkabelopmaat.nl kabels aanbevelen, heb er dit weekend eentje gebruikt en het is tot nu toe een van de meest flexibele (praktisch een stuk 'touw'), stillere en goedklinkende kabel.. en helemaal niet duur! (ik maak de kabels niet zelf, ben er via dit forum toevallig op gekomen.. superkabel en super-service!)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ~Dimitri~
Hey Nitefly!
Bedankt voor je reactie :satisfie: altijd leuk om zo'n dingen te horen.
Ik heb me geminimaliseerd tot de distortions omdat ik nu al zoveel keer gehoord heb dat Overdrive pedaaltjes gewoonweg niet "passen" met transistoramps.
Mijn versterker is een Fender frontman dus ik weet niet wat of wie ik wel en niet moet geloven . Maar als ik de meeste hoor zeggen ze me toch weg te blinven van overdrives op SS-versterkers.
Zoniet ,dan zou mijn keuze opeens heel veel vergroten.
Ga donderdag trouwens naar Piens en Keymusic in Gent dus dat wordt de hele dag pedaaltjes testen . Maar als ik ook OD's kan gebruiken en een mooi geluid verkrijg dan wordt alles interessanter...
Graag hoor ik hier nog wat meer over .
Enja het verlanglijstje :
Distortion ( OD?)
delay
chorus
Phaser
tuner
Dimitri
gewoon een nieuwe amp?
Nee , heb ik nu eens geen behoefte aan.( nu toch nog niet )
Ik ben content mt hetgeen wat ik nu heb , hij is goed stil te houden voor op de kamer , maar is dan tegelijkertijd perfect voor als ik eens jam met men vriend die drumt.
beetje onzin, een JC-120 is ook een transistoramp en Ulco Bed (Candy Dulfer) heeft er met een combinatie Rat, Metal Zone en Tubescreamer de meest fantastische klanken toch een paar van de meeste fantastische geluiden een ruimte in kunnen slingeren.. (hij gebruikt nu volgens mij 'n Koch Twintone)..
zelf speel ik erg vaak op Marshall Valvestates, die strict genomen ook een beetje solid state/transistor zijn..
een goed pedaal kan met een cleane transistorversterker meer bereiken dan 'n buizenamp die je qua geluid nét niet ligt...
qua suggesties ben ik van je amp uitgegaan, ik zou wel aanraden om eens naar 'n Peavey Valveking of Blackheart Little Giant/Devil te kijken; voor weinig geld heb je dan ineens een kanaal of 2 erbij, waar je sowieso geen pedaaltje (OD) voor nodig zult hebben!
dus, eventueel eerst je bakje afmaken, zonder OD..
Als je dan 'n betere amp hebt, hoef je dat niet te gaan 'compenseren' met drivepedalen..
Andersom geredeneerd heb je dan 'n betere amp die met zorgvuldige gekozen od-pedalen helemaal goed voor de dag komt..
OD-pedalen zijn 't best te verkrijgen, maar zijn eigenlijk heel 'vervelend' in het gebruik t.a.v. sommige versterkers...
de OCD en MI Audio Tube Zone zijn tot nu toe 2 van de pedalen die op iedere versterker hun 'ding' kunnen doen..
Distortion ( OD?): hier zou ik even mee wachten eerlijk gezegd...
2ehands Fulltone OCD (prijs waard), of
Blackstar pedalen (staan niet in verhouding tot je amp, dus misschien kun je die beter eerst upgraden..)..
budget: Boss DN-2, Digitech Bad Monkey of Maxon OD
delay:
Carl Martin Red Repeat, Digitech Digidelay, Boss DD-pedaal
chorus:
Boss CE-pedaal, Small Clone-chorus
Phaser:
Small Stone of MXR Phase90
tuner:
Boss TU-12, TU-2 of Korg DT-10
eventueel de Planet Waves pedal tuner..
succes!
Citaat:
Ok , bedankt !
Zal dus wel zien wat ze hebben donderdag in de winkels.
Als ik een distortion pedaaaltje zie zal ik nu zeker niet laten van hem te testen, maar ik hou het wel in mijn achterhoofd met wat je zei van de duurdere OD's ( ocd , blackstar , )
We zullen zien ...
Heb trouwens ook al eens gekeken naar die Blackheart amps op Thomann ,maar ik denk niet dat ik met 15W over een hard meppende drummer geraak.
Dimitri
Met die engl controller stuur ik de effectblokken in mijn Boss gx 700, de kanalen en de solo boost van mijn versterker.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaywalker
Binnenkort komt er waarschijnlijk nog een TC electronic G-sharp bij, voor de delays en reverbs, deze zet ik in de effectsloop, de boss gaat dan pre gain.. Deze ga ik ook aansturen met de engl, en later evt nog een Digitech whammy op mijn pedalboard, daar kan ik dan ook via midi de presets van kiezen...
Groeten!!!
5w is ongeveer de helft van een 50w versterker, dus ben maar niet bang dat een 15w amp niet over 'n drummer heen kan... you'll be surprised...Citaat:
15w Blackheart is niet hetzelfde als 'n 15w Squier versterkertje hoor ;)
ik daag je uit om 'n 15w versterker harder dan 8 te zetten en op 'n meter afstand te blijven staan..
Ja ze zijn idd wel "goedkoop" die blackhearts en klinken wel goed.
Maar als ik zo eentje koop ( 15watt combo +- 300 euro ) dan moet de versterker die ik nu heb er wel uit (fender FM212R) omdat ik gewoonweg geen plaats heb en natuurlijk het geld wel kan gebruiken.
Is er niets anders van lampenversterkers in de 300 euro prijscategorie ?
Ik vind het misschien een beetje een TE wilde gok om mijn versterker weg te doen voor een ( waarschijnlijk ) beter klinkende amp maar die ik nooit getest heb. Of zal het verschil in geluid zo'n groot verschil uitmaken ( positief dan ? )
Dimitri :)
Helpt dat echt, ik heb ook alle kabeltjes van al mijn drie 1 spot adapters zo opgerold zoals ze uit het doosje komen.Citaat:
Ben wel benieuwd, heb ook wel een beetje last van rommel in me signaal.
als je stroomsnoeren zo gaat oprullen krijg je inductiestroom :P oftewel: magneet achtige shizzle
toch niet bij die paar mA's ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Hmmm, ik bedenk me net dat die brom waarvan ik nog niet weet wat daarvan de oorzaak is, is ontstaan nadat ik mn pedalboard "netjes" had gemaakt, het snoer van mijn onespot ligt ook helemaal opgekruld...
bij een paar mA's niet, maar bij een onespot wel (1,4 A toch?)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marshallover
1,7A.
En je moet het zien als een spoel.
Een spoel waar stroom doorheen gaat wekt een magnetisch veld op.
Het kan goed dat door de 1spot's kabel een magnetisch veld wordt opgewekt dat het gaat storen op verschillende effecten die er gevoelig voor zijn.
Dus eingelijk kun je het beste de kabeltjes van de 1 spots allemaal los laten in plaats opgerold? Wel jammer, want zo blijft het tenminste mooi opgeruimd op mijn pedalboard. Nu even een oplossing bedenken om de(lange) kabeltjes op een andere manier weg te werken.
Binnenkort zal ik ook even een update posten van me pedalboard. Wacht nu nog op een Akai Headrush, en een decimator. Dan ben ik al een heel eind.
De kabel in een loden buis stoppen...
Op lengte doorknippen en dan vastsolderen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rhcp_schipper
Ah , als ik het zo hoor ben/was ik niet de enige die er last van had...
Heeft het nu geholpen RHCP -Schipper ?
En je hebt gelijk , beetje jammer dat het er op die manier wat rommeliger bij ligt.
Liefst wel een manier dat ze ook origineel blijven.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen
Laat de indeling je niet verwarren, volgorde van aansluiten is: octaver-->wah-->overdrive-->distortion-->chorus
http://i4.photobucket.com/albums/y11...d/DSCN1417.jpg
Volgens mij verhullen je kabeltjes wel de volgorde! :D
Gaat dat trouwens goed, die POG voor de wah?
http://i173.photobucket.com/albums/w...n/DSC03801.jpg
Een update:
GTR->B.A. BOX (zelfbouw AB-box)
-> B uitgang -> Boss TU-2 Chromatic Tuner
-> A uitgang-> Dunlop Crybaby met True Bypass en Boss 9 volt adaptor Mod-> Hot Wire Audio Miami Fuzz -> Nobels ODR-1 Overdrive -> Marshall The Guv'nor Mark 1->BOSS CE-2 Chorus ->T.Rex Replica -> Catalinbread Super Chili Picoso -> Boestering (zelfbouw SHO)-> Rivera R 30-112
Er is nog 1 plek over: Valoosj is aan 't werken een héél speciale custom madeTremolo !
Het zal trak zijn op de Pedaltrain Jr 8-)
Dat is toch logisch?? Waarom zou je een wah voor een octaver gooien?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz