Ok tnx :ok: Is zo'n 3M schuurgaas geschikt? Grtz
Printable View
Ok tnx :ok: Is zo'n 3M schuurgaas geschikt? Grtz
TIP:
Sinds vandaag te bestellen, Vintage Yellow transparant nitrocellulose:
http://www.guitarsupplies.nl/index.p...d=3579&lang=NL
En nee, ik heb geen aandelen GS... :)
Wow, bedankt! Dat is goed nieuws! Ik vroeg me toevallig laatst af waarom er in Nederland moeilijk 'Fender vintage amber' te vinden was..
hey, dat ik leuk. Heb er laatst Surf Green besteld en moest met een eigen mengkleur mijn blanke lak tinten. gelukkig heb ik een spuitpistool, dus kan makkelijk mengen. heb je dat niet, dan is dit wel ideaal.
gewoon in groningen te koop hoor die celluloselak. 13.50 voor 0.25 liter.
Inmiddels zit ik vol in het klassieke gitaarbouw project. Het is mijn eerste klassieke gitaar en ik moet nog veel leren.
Het wordt hoog tijd om eens na te denken over de afwerking.
Ik heb, in het verre verleden, wel wat ervaring opgedaan in lakken van auto's. Compressor en verfspuit zijn er nog (waterafscheider helaas niet meer.)
Ik heb totaal geen ervaring in politoeren en alle materialen die daarvoor nodig zijn.
Wat is wijsheid. Waarmee en hoe kan ik het best mijn klassieke gitaar afwerken.
Ik heb inmiddels mijn zelfbouw strat gepolijst maar ik blijf met het probleem zitten dat hij krassen heeft.
Ik heb al een paar keer het verhaaltje (nat schuren, grof polijsten, fijn polijsten, wax) opnieuw gedaan, het is een spiegeltje maar toch zitten er allemaal nog krasjes op. Ik vermoed dat het van het schuren is maar ik schuur 600-1000-1500-2000-3000 dus mij lijkt dat die krassen toch weg moeten zijn....
Iemand enig idee wat het kan zijn?
waarschijnlijk kleine deeltjes die loskomen tijdens het schuren en krasjes maken (tijdens het schuren en polijsten heeft de lak de neiging door wrijving weer wat zachter te worden en als er dan 1 korreltje los schiet heb je direct krassen)
het kost even wat tijd en spierpijn maar wat nog wil helpen is om met commandant 4 en bolletjes watten het polijsten te doen, dit veroorzaakt gegarandeerd geen nieuwe krassen en dan als laatste met watjes en een carpolish
de laatste fijne krasjes weg halen
Oke bedankt fred, ga ik proberen.
Hallo wie kan mij helpen,
ik ben een monterey pop aan het bouwen.
alleen wie weet hoe ik het beste een overspray kan doen??
dus de witte laag over de rode laag en dat je het verloop ziet(GEEN AIRBRUSH).
alvast bedankt