Zag hem juist ook staan op gitaarmarkt :). Vreselijk toch...
Printable View
Dit kan haast geen echte zijn voor die prijs.......
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
1 dag actief op marktplaats en de gitaar uit een erfenis gekregen. Hmmmm
Hoort er niet iets van een serienummer achter op de head te staan?
Is trouwens wel een standaard smoesje, dat van een erfenis.
Eerst die prs ps, die supreme en nu dit haha.
Ja hoor, daar gaan we weer. Als je in Limburg woont, is ie vast net verkocht. Woon je in Groningen, dan wil hij hem vast wel opsturen als je aandringt...
Had er een mailtje aan gewaagd om de man uit de tent te lokken (heb om een foto van het serienummer gevraagd), krijg ik een bericht van Marktplaats:
Beste Eric,
We willen u graag informeren over het volgende.
Onlangs heeft u gereageerd op de advertentie: 'Gibson Les Paul Custom 1970 origineel' van gebruiker 'kevinentanja'. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.
Verder geven wij u graag de volgende tips mee:
Handel transacties bij voorkeur in persoon af: u weet precies wat u koopt en van wie.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. Vertrouw op uw gevoel.
Zoek de verkoper op via internet en controleer hier vooraf of de (bank)gegevens bekend zijn bij de Politie.
Wees alert bij kopers en verkopers uit het buitenland (zoals Nigeria) en gebruik geen anonieme betaalmethoden als cheques, Western Union of MoneyGram.
Betaal het product via PayPal en uw aankopen zijn in veel gevallen onbeperkt beschermd. Lees meer
Bekijk onze Veilig handelen pagina voor meer tips.
Wij wensen u veel succes op Marktplaats!
Met vriendelijke groet,
Afdeling Gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl
Kennelijk kijkt Marktplaats dus wel degelijk mee met dit soort advertenties......
O ja, voor de goede orde, ik ben zeker het type "Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar" dus ik had me hier nooit ingestoken. Maar in ieder geval dus duidelijk controle vanuit Marktplaats. Of zou dat door iemand gemeld zijn en waarop actie genomen wordt? Weet iemand hoe dat werkt?
Goed om te lezen dat Marktplaats blijkbaar wél iets onderneemt tegen oplichters. Het had voor mij altijd de schijn dat er niets gedaan werd tegen valse advertenties.
Kans is groot dat iemand uit de gitaar-community marktplaats erover gewaarschuwd heeft...