Vertekenend perspectief... maar ik heb wel een andere kast met een 12" voor deze gebouwd ja ;)
ja he :D
Printable View
Het is ook meer een kronkel in mijn hoofd. Zo vind ik een Les Paul met een maple toets ook een abominatie. Toch zou ik zowel de heruitgave van de 62 alsook de Les Paul met maple toets hier gewoon aan de wand willen hebben hangen.
Is deze echt gekamerd of heeft hij kaasgaten? Ik vind het wel prettig dat ze gekamerd zijn. Ze zijn heel licht en dat scheelt je zo maar een schouderblessure.
Die rare cheapo Gibbies uit de eind jaren 70 en begin jaren 80 met een maple hals vind ik ook niet om aan te zien. Ook bv op een PRS vind ik een maple echt niet mooi. Rosewood op Fenders klinkt toch echt goed hoor en heeft best wel een ander gevoel dan een maple toets. Ik zeg: zet je er een keer overheen, doe eens gek en ga voor een Tele met rw :)
Eensch! :cheerup:
Heb het ook allemaal gehad, maple (gelakt of niet), rosewood, die synthetische baksels van tegenwoordig...
er gaat niets boven ebbenhout voor het gevoel, de klank, gemak van onderhoud, en natuurlijk de looks.
Er staat hier nu nog één gitaar met ebbenhout (een zwarte Studio uit '92) en die gaat niet meer weg.
Daar speel ik ook het meest op, het is niet Midwolda's mooiste (dat is die '77 plaintop cherryburst Ibanez 2650) maar dat hoeft ook niet, hij speelt het lekkerst en klinkt het best en ware schoonheid zit van binnen en the beauty and the beast en zo. :D
ps. een Les Paul zonder slagplaatje is als een bikini zonder decolleté he...