Bieke hoe bevat de lanilei, en de fireball? gr peter
Printable View
Bieke hoe bevat de lanilei, en de fireball? gr peter
bieke, mooie shizzle man :) top notch! en ik wilde nog even vragen wat die extra knop boven op de FM-4 doet.................?
speel bij Lester (ligt nu effe stil)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martinuz
http://www.lester.be (klikkemans op het prentje om onze jongste single te beluisteren (hiervoor heb ik het kleinere board gebruikt met de HWA Orange Fuzzwork in een glansrol)
ben pas begonnen met een nieuwe groep "Eva's Goesting"
speel ook nog bij een coverbandje (tussendoortje)
ben bezig met een solo project (bijgestaan door een hele rits vrienden/muzikanten)
en thuis probeer mijzelf te bekwamen op pedalsteel
dat is het zowat
de Lanilei heb ik eigenlijk aangeschaft omdat ik op zoek was naar de typische Fender reverb (zoals in de Fender Twin Reverb). Ik zeul meestal een MEsa Boogie Mark I versterker mee en die heeft een ietwat zwakkere reverb ingebouwd ... helaas heb ik mijn Lanilei een tijdje geleden naar de knoppen geholpen (verkeerde voeding gebruikt), ik heb dan via Tris van Songworks getracht zelf de Lanilei te herstellen, dat was me dan uiteindelijk niet gelukt, heb dan de Lanilei terug gestuurd naar Songworks en geduldig zitten afwachten ... nou ja alles bij elkaar zit ik nu al 9 maanden zonder Lanilei, hij is nu onderweg en ik hoop dus deze week nog de Lanilei terug op m'n board te hebben ...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tillens
qua circuit is het ding wel mooi in elkaar gezet, het pedaal zelf ziet er mooi uit, maar de knopjes en de schakelaar zijn echt van bedenkelijke kwaliteit, qua klank zit ie vrij dicht bij de typische Fender verengalm, inclusief de optredende feedback als je een de galm helemaal opendraait ... niet true bypass, best wel een behoorlijke tonesucker, kleine volume drop en geeft een beetje extra hoog, dat zijn allemaal minpuntjes, en dan is er ook nog het meest onpraktische batterijluikje ooit gemaakt ...
omdat ik een hele tijd zonder reverb zat, heb ik me dan maar een Verbzilla aangeschaft en eerlijk gezegd, dat is een compleet gamma van reverbs voor een redelijke prjis, de Holy Grail heb ik ook nog even overwogen, maar heeft veel minder te bieden dan de Verbzilla, de Fender reverb klank kunnen ze allebei behoorlijk weergeven.
M'n Fireball is één van de eerste Fireball I pedalen, ik ben het ding nog persoonlijk gaan halen bij vdHaar in IJsselstein. Ik had toen een tijdje de Fulldrive 2 in bruikleen, maar de Fireball I beviel me net dat ietsje beter, niet zo gecompresseerd als de Fulldrive, ietsje meer toon en meer drive, en een vettere boost (de boost op de Fulldrive vond ik dan weer beter dan die van de Fireball). De Fireball II heeft nog meer mogelijkheden, kan binnenin nog ingesteld worden), maar nu is er dus de Fireball III, voor de introductie prijs van 190€ te koop bij Banzai ...
m'n Fireball heeft altijd op m'n board gezeten, is oerdegelijk en op en top betrouwbaar, een OD met karakter
die FM-4 is één van die pedalen die ik heb verkocht zonder wroeging achteraf ... de extra knop activeert een feedback loop waarmee een hoop ongecontroleerde noise en glitches kunnen gemaakt worden, niet echt bruikbaar maar wel fun ... de mod had ik laten doen door een gast uit Denemarken, en op Harmony Central staan er een paar reviews van de modCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
http://reviews.harmony-central.com/r...odded+FM4/10/1
Dit topic kan toch niet van pagina 1 verdwijnen? :seriousf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
ey ska, nu wil ik je mooi board niet afzeiken maar je jack aansluitingen bovenop je board gaat niet werken, daar krijg je gezeik mee, daar gaat iemand op staan of wat dan ook en heb je de pleurisbende stuk...
ALS iemand daar op gaat staan is hij gewoon een blinde koe. Dat ding is mega groot. Ik heb tegenwoordig een standaard Warwick board en daar zit de aansluiting achterop en de aansluitingen voor de pedalen boven op, nooit problemen mee gehad en ik speel er al jaren mee...
Als je gewoon haakse pluggen gebruikt is er niks aan de hand lijkt me.
ook mijn bak maar eens posten...
[IMGhttp://img102.imageshack.us/img102/6087/img0033xq1.jpg[IMG]
Mijn blauwe bak dateert al van 1985 - en is daarmee wellicht de oudste van het forum? Ik heb er vele honderden optredens mee gedaan.
Toen was een heuse flightcase voor effecten een tamelijk zeldzaam iets. origineel zaten er zeven effecten in en een tuner. maar ik doe al jaren mijn uiterste best om hem zo leeg mogelijk te maken...
mxrphase90>JEN crybaby>TS9>SD9 ( soms vervang ik die door een Yamaha DI-01). de pedalen zijn allemaal nog ouder dan de bak, alleen de Korg-tuner is behoorlijk nieuw.
Let vooral op het Alladin/Radja/vliegendetapijtmotiefje...het oog wil ook wat.
nu nog een doosje maken met in en uit er bovenop (makkelijker in/uit pluggen).