Het was is ook geen tip, maar ik zou niet weten waar ik het zou moeten plaatsen.
Printable View
I rest my case... :)
Tijd terug had hij vergelijkbare advertenties over 'Les Paul gitaren' waar duidelijk één of meerdere fakes uit China tussen de foto's stonden. Daar is toen op dit forum ook al het één en ander over gezegd en nu worden wij beschuldigd van hem beschuldigen van het verkopen van fakes.
Volgens mij moet hij een fatsoenlijke baan zoeken want van ondernemen heeft hij geen kaas gegeten.
vreemd iets, willen van alles verkopen maar hebben niets op voorraad.
Mwah, valt wel mee denk ik. Op school leer je dat een grote voorraad aanhouden slecht is voor de boekhouding, je geld zit immers vast. Los daarvan weet ik uit ervaring dat het importeren van een hele stapel gitaren in de hoop dat het dan leuk verkocht gaat worden niet 1 2 3 voorelkaar is. De meeste Nederlanders willen eerst kijken en nog eens kijken, nog een keer nadenken en met de vrouw overleggen, af en toe koopt er eens iemand wat en dan nog is het vaak kinderachtig zeuren over de prijs, ook al is die aantoonbaar lager dan elders. Buiten dat kost het aanleggen van een voorraad waarbij iedereen het gevoel heeft een ruime keus te hebben (want dat wil men natuurlijk) erg veel geld. Consumenten hebben wel een grote waffel (ik wil dit en ik wil dat) maar als de portemonnee getrokken moet worden geven de meeste niet thuis.
Dus als iemand een poging doet allemaal leuke spulletjes te importeren - echt of namaak even erbuiten gelaten - die hier normaliter niet verkrijgbaar zijn én daar probeert een inkomen mee te verwerven, is dat dan zo laakbaar? Wat moet-ie dan: ermee stoppen, of het soms als liefdadigheid doen zonder verdienste? Ik vind bijvoorbeeld zijn idee om met een minimum aantal inschrijvers een bestelling te kunnen plaatsen niet zo slecht. Voor hem minder risico en voor de klant een leuk voordeel, mits die het aandurft.
Zolang die Jean geen fake voor echt probeert te slijten doet hij in mijn ogen niks verkeerd, dus het oeverloos veilig vanachter je beeldscherm tegen zo iemand aan blijven schoppen is ook wat slap. Laat 'm dan gewoon lekker met rust. Ik heb wel respect voor iemand die tenminste wat probeert, en dat doet hij.
Ondernemen zonder centjes (solvabiliteit), gaat uiteindelijk altijd fout, kun je het "dropshipping" noemen...
Er zijn al zoveel (werkeloze) gitaristen geweest die dit soort dingen geprobeerd hebben, zonder basale ondernemingsvaardighedenen een (behoorlijke) financiele buffer ben je kansloos.
Ik ben wat dat betreft ervaringsdeskundige.. ;)