sodeju... ik ben geen fan van sunburst... maar van deze wordt ik warm...
Printable View
sodeju... ik ben geen fan van sunburst... maar van deze wordt ik warm...
Inzending voor de verkiezing van volgend jaar?
Het is raar: dat Guttlin-model is bij mij intussen zo ingeburgerd dat ik ze al lang niet "raar" meer vind, bijna gewoontjes zelfs, maar bij deze was mijn eerste indruk toch weer "Hee, die is apart!"
Hoe heb je de burst gedaan?
mooie chickenhead knoppen is altijd +1
Da's keizerlijk, niet koninklijk, een Emperor ipv een King, hoewel misschien te weinig goud om hem echt te verheffen tot keizer. Had nooit verwacht dat een burst zo goed zo uitpakken op dat model. Ben nu wel benieuwd wat een dambordbinding icm een kek kleurtje zou doen op een King-model :)
thx folks
at Woml: burst is gestaind. de maple top was daar achteraf gezien niet echt strak genoeg generfd voor waardoor de burst wat grilliger is. Ik ging voor een hele brede burst zoals op sommige oude acoustische gibsons waarbij je slechts een klein helder middenpunt overhoud en da's wel gelukt.
at Kakihara: ja, ik had ook mijn twijfels of dit model zou werken met burst maar appearantly it kinda does :)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...65306645_n.jpg
works in progress..
@oigun
Ziet er zeer mooi uit.
Mooie kleurcombinatie. Maple back/sides en ebben binding?
Ik kan me vergissen maar ik heb het idee dat we niet veel echt akoestische bouw van je hebben zien langskomen op het forum.
Ziet er uit als een model met een OM-achtig formaat. Maar de rondingen zijn anders.
Is dit een 'eigen model' van je wat de bodyvorm betreft?
Succes!
Mijn complimenten dan voor de kastvorm. Doet vertrouwd aan maar toch afwijkend, erg goed gekozen zo.
Je heb er duidelijk bewust voor gekozen om een sterke ronding te gebruiken op de plaats waar de hals en body elkaar raken. Dat is inderdaad veel mooier dan een recht stukje daar (een recht stukje is weliswaar veel makkelijker voor het stellen van de hals, maar lang niet zo mooi). Wel gedurfd omdat het nogal wat problemen op kan leveren met een nette aansluiting van hiel en zijkanten als je hiel een smal deel onder heeft. Bij het stellen van de hals loop je dan grote kans op kiertjes daar. Maar met jouw bouwcapaciteiten moet dat helemaal goed komen.
Ik ga er van uit dat de brug, toets en kopfineer allen in ebben uitgevoerd gaan worden. Een andere combinatie zou naar mijn idee wat vreemd aandoen.
Misschien een apart topic waard met meer foto's? Want ik ben benieuwd naar andere details van dit prachtige instrument.